Prøvde det akkurat ute. Fløy 26,5 minutter og mens det ble mørkere og mørkere ute virket lysene skarpere og skarpere. Dette gjorde det mulig å fly i ganske mørke forhold. Halelyset er er synlig, men den kraftige strålen er primært fokusert rett oppover. Derfor tenker jeg at jeg kan frese et konisk spor i toppen av lysdioden på halen som sprer lyset ut til kantene. Må finne en fres eller spisse et bor.
Unconfigured Ad
Collapse
Lett E-Starter med hjemmelaget motor. Video!
Collapse
X
-
-
Det var vindstille i dag så kameraten min skulle ta opp flyet for første gang... eller, svigerbroren hans skulle gjøre det for han.Etter gjentatte mislykkede forsøk fra svigerbroren lot de meg prøve. Jeg ga gass, tok av, landet. Utrolig lettflydd. Så prøvde svigerbroren hans igjen. Denne gangen klarte han å ta av ved å gi full gass i stedet for å ground-loope. Det var ikke akkurat kontrollert flyging. Det endte i en tretopp og jeg måtte klatre høyt opp i en bjørk og hente flyet. Vingen er veldig skadet.
Hvis man ikke kan fly så burde man ikke foreslå å ta opp flyet for en nybegynner.Comment
-
Heisann Ben_E og dere andre som gar handlet fra: Aircraft-world.com
Hvor mye kan dere putte i handlekorga før onkel toller kommer å sier at han vil ha noen spenn?
Blir lei av å putle med cd rom drevene, greit å få noe som er klart til vikling og montering av magn.
Er det alle ingrediensene som det lønner seg å få herfra? magneter, vikletråd, lager aksler og klokker?
Eller er elfa billigere på tråd eks? koster vel litt å sende tråden over dammen også?
Tenkte å starte på en dobbel evt trippel rom motor
Mvh
CoryComment
-
ok, så det er bare å bestille for ca 30 USD med en valutakurs på ca 6.56?
Noen adre steder det er greit å få tak i BILLIGE servoer?
Liker å støtte Norske rc firmaer her på nett, og må si jeg er meget fornøyd med og kjøper ALT fra Elefun, men kunne ha fått fatt på noen rimelige lette servoer til parkflyer stallen min, blir litt lei av å flytte 3 servoer rundt i de forskjellige modellene, vil gjerne ha dem flyklare når anledningen plutselig byr seg.
Ikked et at servoene er knalldyre akkuratt med ca 120-150 kr stk, men med 3 stk, så er det jo kjedelig å legge igjen en halv tusing i hver modell etterhvert som det blir MANGE depronmodeller etterhvert.
Mvh
CoryComment
-
Jeg har vel ikke funnet noe billigere enn Waypoint servoene for å få en kombinasjon av billig og fortsatt anstendig kvalitet. Både Moss Hobby, Griffin og Elefun har disse. Hvor det er best å kjøpe varierer med hvor mange du skal ha.
Ellers finnes det jo billige greier å kjøpe i Østen evt eBay men servoer til $8,- er neppe av super kvalitet, typisk dårlige til å sentrere etterhvert.Comment
-
har satt inn waypoint60 i walkera helien min og den er ikke til å kjenne igjenhar også de samme i vingene på en easy glider. de er litt svake der men her ikke hatt noen problemer. blir garrantert mere waypoint på meg
Comment
-
Originally posted by corydorasok, så det er bare å bestille for ca 30 USD med en valutakurs på ca 6.56?
Er enig med at vi skal støtte norske netbutikker, men jeg vil at mine kroner skal gi mest mulig glede (utstyr) for penga!
Men nå er vi "way off topic" her folkens!
Ben_EBen-Erik Ness
Bergen Modellflyklubb
Go FASST or go home... ..build to fly not to crash
www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!
http://www.bmfk.no
http://www.jetsofbergen.no
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment