Merkelig hvordan enkelte blir så harde i sine påstander, kun på bakgrunn av ting de har hørt. Uten selv å ha den minste lille peiling.
Unconfigured Ad
Collapse
Acromaster med 4 celler li-po?
Collapse
X
-
arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arne -
Hei.
Da blir det nok innkjøp av nye propellere.
Hadde før en 55A regulator fra waypoint og den tok knekken på de forrige mottakerene min. Både act pico`en og futabaen som jeg prøvde med 4 celler. Nå derimot funker alt utmerket på PP 80A. Motoren hadde en mye finere "gange" og vibrasjonene som var der før var borte.
Men, har lært en ting i dag: Ikke programmer radioen med flyet på kjøkkenbordet med propell på!! Da lettet det og kræsjet i nærmeste kjøkkenskap. Skulle bare legge inn mer expo på sideror og kom borti gassen.
Noen gode tips til propellere til 3D?
Nå er det bare å vente på været.
Mvh
Ole BachComment
-
...Da blir det nok innkjøp av nye propellere.
Hadde før en 55A regulator fra waypoint og den tok knekken på de forrige mottakerene min. Både act pico`en og futabaen som jeg prøvde med 4 celler. Nå derimot funker alt utmerket på PP 80A. Motoren hadde en mye finere "gange" og vibrasjonene som var der før var borte.
Men, har lært en ting i dag: Ikke programmer radioen med flyet på kjøkkenbordet med propell på!! Da lettet det og kræsjet i nærmeste kjøkkenskap. Skulle bare legge inn mer expo på sideror og kom borti gassen.når plutselig motoren fyker i gang i det du sitter å skrur på radioen....
"tabben" med å ikke skru av propellen gjø man som regel bare en gang
Problemet med waypoint ESC'en sin lineær BEC (også fra adre merker) er at hvis den belastes for hardt og ødelegges så vil den normalt "brennes av" og du får et brudd som gjør at utspenningen forsvinner, ulempen er at av og til så kan du havne i andre enden d.v.s at den kortslutter (permanent eller kun i et lite øyeblikk) og dermed har du hele batterispenningen uregulert rett inn på mottaker og servoer med et lite hyggelig resultat
Noen gode tips til propellere til 3D?
Jeg brukte bare APC-E propeller på mine Acromastere men mange av de som fløy sammen med meg brukte andre merker (Graupner CAM etc.) tror det finnes noe Acromaster tråder her på forumet som diskuterer dette temaet.
Som du sikkert har fått med så avhenger størrelsen av motor/batteri konfigurasjon + litt hvilken fly-stil du har.Last edited by Quadrocopter; 17-04-11, 00:51.Comment
-
Når man oppholder seg nesten 6 mnd i året hos produsentene i Kina, så bruker man både øyne og ører.
Og med en fartstid på nesten en mannsalder innen elektronikkbransjen, med dertil egnet utdannelse, så skjønner man litt av hva man både ser og hører. Og plukker i stykker. Samt blir vist av elektroniske komponenter og printkort.
Og de som selger disse sakene i Norge, står ansvarlig ovenfor kunden i henhold til Forbrukerkjøpsloven, så de kan ikke basere sin viten om produktene på googling på nettet. Da kan det fort bli mye klager.
Elles så har trådstarter vel etterhvert fått så pass mange fornuftige tips at prosjektet burde være i boks.
Og kanskje noen andre har plukket opp litt også? Og det var vel hensikten?
En lite nøtt til Påske, sånn bare for testing av kunnskapene. Ikke helt off topic.
Hvorfor er det så vanskelig for kineserene å produsere HV ECSer?
God Påske.
RC ModellerComment
-
Da må jeg spørre deg kjære RCmodeller, hvordan kan det ha seg når du med dine 6mnd i året hos fabrikkene og en mannsalder innen elektronikkbransjen klarer å importere produkter som dere selger som er underdimensjonerte, esc'er som brenner opp, motorer som ikke tåler belastningen og for svake oppsett? Jeg bare spør..Interessert i CNC? Join CNC Norge på Facebook
www.skalamodellflyklubb.noComment
-
Svaret gir du selv.
6 mnd.
Året har 12 mnd.
Så i de andre 6 mnd gjør kinesere som kinesere ofte gjør.
Finner noe som ligner og er billigere, og bruker det.
Når det gjelder de andre påstandene, så er du velkommen til å spesifisere det.
Eks samme modell to kunder. Den ene: Modellen er slapp. Den andre: Modellen er en rakett.
Evt en tredje: Modellen fløy ikke. (Well; en sykkel sykler ikke heller, den må sykles).
Når det gjelder undermotorisert/underdimensjonert, så kan man gjøre uendelig mye galt bare ved å sette på feil propell (evt snu propellen feil vei). Faktisk helt fra til at modellen ikke vil ta av, til at hele oppsettet brenner opp.
Ser fram til ferske eksempler ang utsagnene.
PS. Burde kanskje startet en ny tråd ang dette?
Det kommer alltid noe ut av tilbakemeldinger.
RC ModellerComment
-
Hei.
Har mikset litt med radioen her og lagt inn flaps på balanserorene. Heter vel flaperon?? Noen som har erfaring hvordan det funker?
Har lagt inn 100% på flaps. Noen sier at å bruke spoilerons funker bedre?
Hva er forskjellen? Er ikke så inne på dette med mixing og sånt.
Mvh
Ole BachComment
-
....Har mikset litt med radioen her og lagt inn flaps på balanserorene. Heter vel flaperon?? Noen som har erfaring hvordan det funker?
Har lagt inn 100% på flaps. Noen sier at å bruke spoilerons funker bedre?
Hva er forskjellen? Er ikke så inne på dette med mixing og sånt...
En jeg kjenner brukte dette for å få A.M. raskere i lufta på korte/dårlig striper.
Bruker du flaprons i lufta på A.M.'en så ødelegger du mye av flytegenskapene til modellen.
Ser at det er noen som lager "spoilerons" uten bruk av flaps hvor de flytte begge balanserorene opp under landing, dette funker greit men utfordringen med korte vinger og store flaps er at du ødelegger mye av løftet og fly egenskapene slik at AM'en kan bli veldig vanskelig å lande.
Spoilerons brukes mye på seilfly hvor du har flaps i tillegg for å "bremse" flyet under landing. I dette tilfelle virker spoilerons på følgende måte: i det du drar ned flapsen for å bremse flyet kjøres begge balanseroeren opp for å ødelegge løftet - dette har en dramatisk effekt og stopper flyet raskt.
Den eneste mixen jeg hadde lagt inn på AM er en miks mellom sideror og høyderor - slik at modellen går "rette" igjennom lufta når du ligger knife-edge, de fleste modeller har en tendens til å trekke i den rettingen landingshjulene peker når du flyr KE - denne miksen kompenserer for dette problemetLast edited by Quadrocopter; 18-04-11, 21:21.Comment
-
Flaperon vil si at balanserorene brukes som flaps, men med balaseror fungerende og større løft på vingene. spoilerons slår balanserorene opp og du mister løftet i vingene men har samtidig balaserors-effekt. Alså minsker/øker en gjennomsynket/hastighet på vingen.
VidarVidar
Div.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment