Jeg driver å monterer en smc dc3 på 215 cm vs. Er egentlig ferdig med montering, alt av servoer, motorer osv er på plass. Jeg har 2 regulatorer, uten bec. Kjører eksternt mottakerbatteri. Skal bruke Y-kabel på throttle, må jeg da kutte den ene røde ledningen på en av regulatorene da, eller gjelder det kun om man har bec innebygget i regulatoren? Så lurte jeg litt på dette med plassering av regulatorene. Bør jeg plassere disse inne i nacellene, og lodde på forlenging til batt og mottaker, eller bør jeg plassere de inne i flykroppen og heller lodde på forlenging til motoren?
Unconfigured Ad
Collapse
Hvordan kobles escène på twin modell?
Collapse
X
-
Jeg driver å monterer en smc dc3 på 215 cm vs. Er egentlig ferdig med montering, alt av servoer, motorer osv er på plass. Jeg har 2 regulatorer, uten bec. Kjører eksternt mottakerbatteri. Skal bruke Y-kabel på throttle, må jeg da kutte den ene røde ledningen på en av regulatorene da, eller gjelder det kun om man har bec innebygget i regulatoren?
Som en sikkerhets sjekk så kan du ta en ohm-meter å sjekke om du har kontakt mellom den røde(+) og sorte(-) eller orange(signal) kabelen på ESC'en, hvis du har noe form for kontakt så må du vippe ut pinnene/klippe kabelen på de røde lederen fra begge ESC'ene.
Så lurte jeg litt på dette med plassering av regulatorene. Bør jeg plassere disse inne i nacellene, og lodde på forlenging til batt og mottaker, eller bør jeg plassere de inne i flykroppen og heller lodde på forlenging til motoren?
I alle tilfeller skal disse kablene være så korte som muligLast edited by Quadrocopter; 11-05-11, 01:40. -
Flere som er våken enda ser jeg, hehe
Takker for utfyllende svarDa forlenger jeg mellom motor og esc. Bruker 2,4 ghz forresten. Så får jeg være nøye med rangetest med og uten motor, så tar jeg det derfra. Håper det funker uten så alt for mye problemer, for det er ett flott fly!
Comment
-
Hvis ikke ESC'en har BEC så skal ikke den røde lederen være koblet til noe inne i ESC'en og dermed skal du ikke trenge å klippe denne, men jeg ser at det er enkelte ESC produsenter uten BEC som anbefaler å fjerne den røde lederen!
Som en sikkerhets sjekk så kan du ta en ohm-meter å sjekke om du har kontakt mellom den røde(+) og sorte(-) eller orange(signal) kabelen på ESC'en, hvis du har noe form for kontakt så må du vippe ut pinnene/klippe kabelen på de røde lederen fra begge ESC'ene.
De jeg har uten BEC er avhengig av ekstern spenning for å fungere, så å klippe kabelen ville være lite lurt.Fred LarssenComment
-
mindre 10A og 12A ESC av typen Turnigy / Hobby Wing. Har flydd i flere år med
både lange og korte ledninger så langt har ingenting skjedd ... heller ikke opplevd
spesifikk glitch (på mine 35MHz) med lange ledninger. Heller ikke mulig å måle noe
med min frekvens scanner. Lednings lengden har vert opptil 25cm sånn ca.
Det jeg ville forsøkt gjort ved 2 eller flere motors fly er å ha et batteri for hver ESC
dersom mulig (plass). Da kan ledningene vere korte på begge sider av ESC.
mvh
Odd H.Comment
-
Regulatoren får vel den strømmen den trenger rett fra batterietComment
-
Mulig jeg ikke er oppdatert, men har trodd at ledningene mellom motor og ESC ikke skal forlenges pga. ESC`n "føling" av motorens magtetfelt og rotasjon. Lange ledninger med en del Amps er generelt ikke bra, det blir tap av spenning og unødig raadiostøy. Ellers enig med Odd H. med to batterier, "keep it simpel"Comment
-
hmm nå ble jeg veldig usikker.. hehe. Jeg kjører 2 batterier, ett på hver esc. 3s 3350mah 40c.
Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Noen som har erfaring med denne modellen, eller twin modeller generelt? Kommer til å legge escène inne i kroppen, med forlenging ut til motor. Slik har jeg det på min twinstar også, men den har børstemotorer og kun 1 esc. Aldri hatt radiostøy. Men er usikker på dette med y kabel og kapping av ledning..Comment
-
Prøv deg ut
Pass på at begge ECS får like god kjøling, lengden & kvadratet på ledninger blir likt til begge motorer. Noen mener det er en ide å parallellkoble batteriene for å ungå ulik belastning og for å utgjevne forskjeller i batteriene. Ang. Y-kabel dra ut +(rød) ut av pluggen fra ECS før sammenkobling.Comment
-
På Quadene mine har jeg hatt størst problemer med lange kabler mellom ESC og motor men her er det ikke noen kraftige motorer med i bildet...
Har du en kraftig motor så ville jeg vært forsiktig med å ha for lang kabel mellom ESC og batteri uten å sette inn ekstra kondensatorer!
Ang. Esc og tilkobling av 5V så ville jeg i alle tilfeller sett hva fabrikanten skriver - trenger ESC'en 5V fra mottaker så beholder du bare se senter kabelen (rød) i pluggen
Litt tilbake til første mail - hvorfor bruke Y-kabel på throttle - har ikke radioen støtte for 2 motorer på to utganger?Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment