Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektrooppsett av Easy Trainer EPP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elektrooppsett av Easy Trainer EPP

    Min datter er veldig engasjert i alt som flyr. Også dette med å bygge/sette sammen ting.
    Jente på 9 år som vandrer i far sine fotspor - uten påvirkning - me like
    Faktisk er det hun som fikk meg til å ta opp radiostyrt hobby igjen.

    Vi kjøpte Wingdragon fra Art-Tech for det var lett å starte med.
    Dette bygget vi mer eller mindre sammen, og det til glede for begge
    Problemet er at hun syns dette er så flott, at hun ikke har lyst til å bruke det. Ihvertfall ikke før hun har litt mer kontroll på stikkene.
    Click image for larger version

Name:	WingDragon-015.jpg
Views:	1
Size:	64.7 KB
ID:	631607

    Det var litt historie og bakgrunn.

    Såååå....... For å få henne til å fly mer selv, har jeg handlet fly i dag. Valget falt på denne modellen jeg så anbefalt i en annen tråd her inne (takk, Kyrre.!):
    Easy Trainer EPP - elefun.no - Radiostyrt hobby
    Har en liten idè om oppsettet, men dette er første flyet jeg noen gang skal kjøpe alt løst og bygge fra scratch.
    Radio og mottager tar vi fra WingDragon i første omgang.
    Det jeg håper du kan hjelpe oss med, er valg følgende (bestiller fra HobbyKing):
    Børsteløs ESC.
    Servoer.
    Børsteløs motor.
    Propell.
    Li-Po batteri.
    HSP Brontosaurus 1/10 - HSP Brontosaurus PRO 1/10 - Turnigy Desert Racing Buggy 1/10 - Turnigy Trailblazer 1/8 - Art-Tech WingDragon (missing in action) - FMS Cessna 182 Sky Trainer - Lanyu Cessna Mini Trainer - TechOne Spirit EPP - EPO Yak 54 50EP ARF - HK Atom Mini Glider - HK Bixler - WLToys v911.

  • #2
    Motorfestet er tiltenkt at man skal feste en børste motor med strikk så da må du ha en inrunner, og Hobbyking har ingen inrunner som passer, og jeg tror ikke de får inn noe med det første heller for det ser ut til at de faser de ut, utvalget har iallefall blitt kraftig redusert. Leaderhobby har en Leadershobby.com - Radio Control Hobby Parts Online Retailer and RC Parts distributor som passer bra, men de har ingen passende esc så du må handle litt her og der. Elefun har forøvrig noen billige batterier som passer bra 2s 900mAh - 15C - Kong Power - KP-90015-2 - elefun.no - Radiostyrt hobby.

    Comment


    • #3
      Tusen takk, Kyrre.!
      Var i nettbutikken til Elefun nå - jeg fikk slettet ordren
      Men, hva slags kropp er det da man skal satse på, som tåler en støyt og som man kan bruke ~ 1400KV børsteløs motor på.....?
      Veldig usikker på om dette slår an hos jentungen, så tanken var å holde dette så rimelig som mulig. Og så "krasj-sikkert-uten-alvorlige-skader" som mulig.......... Hmmm...
      HSP Brontosaurus 1/10 - HSP Brontosaurus PRO 1/10 - Turnigy Desert Racing Buggy 1/10 - Turnigy Trailblazer 1/8 - Art-Tech WingDragon (missing in action) - FMS Cessna 182 Sky Trainer - Lanyu Cessna Mini Trainer - TechOne Spirit EPP - EPO Yak 54 50EP ARF - HK Atom Mini Glider - HK Bixler - WLToys v911.

      Comment


      • #4
        Hva med denne.?
        TechOne Spirit EPP 84,5cm ARF - elefun.no - Radiostyrt hobby

        Click image for larger version

Name:	2010330348455727.jpg
Views:	1
Size:	50.8 KB
ID:	589216

        Den er anbefalt brukt sammen med denne motoren:
        RedRock 2204-26 38gram 1200KV - elefun.no - Radiostyrt hobby

        APC 8x3.8 SF propell på den motoren med 2S Li-Po vil gi greit med power i starten, vil jeg tro
        Hvis interessen kommer seg og hun trenger mer power, er det jo bare å sette inn 3S Li-Po.
        HSP Brontosaurus 1/10 - HSP Brontosaurus PRO 1/10 - Turnigy Desert Racing Buggy 1/10 - Turnigy Trailblazer 1/8 - Art-Tech WingDragon (missing in action) - FMS Cessna 182 Sky Trainer - Lanyu Cessna Mini Trainer - TechOne Spirit EPP - EPO Yak 54 50EP ARF - HK Atom Mini Glider - HK Bixler - WLToys v911.

        Comment


        • #5
          Hvilken motor er det du har? 1400 kv kan være så mangt. Uansett, et annet alternativ er jo den klassiske Slow Sticken fra GWS, den kan man montere så og si hva som helst av motor på. Handler du den fra Hobbyzone kommer den på litt over 400, den er såpass billig at du slipper moms http://secure.hobbyzone.com/GWSAE0018I.html (finner den ikke i norske butikker).
          Last edited by Kyrre; 13-06-12, 21:43.

          Comment


          • #6
            Najs - me like
            Slow Stick er nok mer for far, tenker jeg

            Er det ikke 200,- inkludert frakt som er den magiske grensen.?
            HSP Brontosaurus 1/10 - HSP Brontosaurus PRO 1/10 - Turnigy Desert Racing Buggy 1/10 - Turnigy Trailblazer 1/8 - Art-Tech WingDragon (missing in action) - FMS Cessna 182 Sky Trainer - Lanyu Cessna Mini Trainer - TechOne Spirit EPP - EPO Yak 54 50EP ARF - HK Atom Mini Glider - HK Bixler - WLToys v911.

            Comment


            • #7
              Nei, det er 200 kr uten frakt som er grensen, men idet varens verdi overstiger 200 kroner så tas frakten med når momsen beregnes. Hvis Slow Stick'en falt i smak bør du sjekke ut Radicalrc.com, de har en lang liste med oppgraderinger og custom deler. De etterstreber også å sende ting så billig som mulig så det kan hende du kan få en bedre deal på Slowstick hos dem.
              Last edited by Kyrre; 14-06-12, 07:05.

              Comment


              • #8
                Tusen takk
                Var faktisk ikke klar over at det var 200,- uten frakt som var grensen, det gir jo nye muligheter for slike som meg

                Slowstick er helt klart en modell som falt i smak
                Det blir nok innkjøp av Slowstick, men jeg må konsentrere meg om en ting av gangen
                HSP Brontosaurus 1/10 - HSP Brontosaurus PRO 1/10 - Turnigy Desert Racing Buggy 1/10 - Turnigy Trailblazer 1/8 - Art-Tech WingDragon (missing in action) - FMS Cessna 182 Sky Trainer - Lanyu Cessna Mini Trainer - TechOne Spirit EPP - EPO Yak 54 50EP ARF - HK Atom Mini Glider - HK Bixler - WLToys v911.

                Comment


                • #9
                  Slowstick er billig morro, selvom den bare er 3 kanals. Flyr helt greit på 100 watt, litt til så kan den hovre og fortsatt ha litt til overs til å dra seg ut. Jeg anbefaler å øke vinkelen på vingen, da svinger den mye bedre, og å stramme opp understellet så den ikke kneler ved landing. Skal du ta den helt ut så kjøper du vingesettet fra Milleniumrc til 30$ (balsabyggesett) og så har du en glimrende sportsakrobat. Slowstick en er også populær som kameraplattform, her er en snutt jeg filmet selv (drit i musikken, den ble lagt til av youtube).

                  Comment


                  • #10
                    Siden det er litt krusing på vannet, så må det vært litt vind.?
                    Har du "jukset" med gyro.?
                    Hvis ikke, så er du enten meget god til å fly, eller så er Slowstick mye bedre enn jeg hadde forventet
                    HSP Brontosaurus 1/10 - HSP Brontosaurus PRO 1/10 - Turnigy Desert Racing Buggy 1/10 - Turnigy Trailblazer 1/8 - Art-Tech WingDragon (missing in action) - FMS Cessna 182 Sky Trainer - Lanyu Cessna Mini Trainer - TechOne Spirit EPP - EPO Yak 54 50EP ARF - HK Atom Mini Glider - HK Bixler - WLToys v911.

                    Comment


                    • #11
                      Det blåser nok mer ved sjøoverflaten enn oppe på toppen der jeg bor, men noe av morroa jeg har med Slowsticken er å få den skikkelig høyt og bare cruise rundt på kvart gass. Bruker ikke gyro men har vurdert å prøve det, men jeg vet ikke hvor bra det vil fungere på et 3 kanals fly.

                      Comment


                      • #12
                        Da antar jeg at du er en meget god pilot, Kyrre
                        Så for meg Slowstick til innebruk eller ute når det var vindstille, men tok skammelig feil
                        Og brått havnet den ett pr hakk opp på min ønskeliste

                        Har planlagt å teste denne på flyet til jentungen.
                        HobbyKing R/C Hobby Store : Hobby King 401B AVCS Digital Head Lock Gyro
                        Hun trenger litt hjelp for å holde styr på flyet, så jeg tror dette hadde vært til meget stor hjelp i starten.
                        Ikke blir man blakk av å handle seg par slike heller
                        HSP Brontosaurus 1/10 - HSP Brontosaurus PRO 1/10 - Turnigy Desert Racing Buggy 1/10 - Turnigy Trailblazer 1/8 - Art-Tech WingDragon (missing in action) - FMS Cessna 182 Sky Trainer - Lanyu Cessna Mini Trainer - TechOne Spirit EPP - EPO Yak 54 50EP ARF - HK Atom Mini Glider - HK Bixler - WLToys v911.

                        Comment


                        • #13
                          Da har man kommet sånn noen lunde i mål.
                          Tok sjansen på å bestille TechOne Spirit EPP.
                          Form, fasong og ikke minst farge var godkjent av Prinsessen
                          TechOne Spirit EPP 84,5cm ARF - elefun.no - Radiostyrt hobby

                          Motor:
                          HobbyKing R/C Hobby Store : FC 28-22 Brushless Outrunner 1200kv

                          ESC:
                          HobbyKing R/C Hobby Store : Hobbyking SS Series 15-18A ESC

                          Propeller:
                          HobbyKing R/C Hobby Store : APC Style Propeller 8x4 (2 pc)

                          Servo:
                          HobbyKing R/C Hobby Store : HKSCM9-6 Singlechip Digital Micro Servo (6V) 10g / 1.6kg / 0.07s

                          Batteri:
                          HobbyKing R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 800mAh 2S1P 20C

                          7x5 propell, gyro, JST plugger, krympestrømpe og skjøtekabler til servo har jeg på listen.
                          Usikker på om kabler mellom motor og ESC har plugger (jeg tviler), så der blir det evt å lodde fast kabler og sikre med krympestrømpe.

                          Hva er din personlige mening om dette oppsettet.?
                          Har aldri satt sammen slike pakker før, så jeg er like sikker som Bambi på isen
                          Før jeg legger inn bestilling på elektro, håper jeg det er en snill ildsjel som forbarmer seg over forslaget mitt
                          HSP Brontosaurus 1/10 - HSP Brontosaurus PRO 1/10 - Turnigy Desert Racing Buggy 1/10 - Turnigy Trailblazer 1/8 - Art-Tech WingDragon (missing in action) - FMS Cessna 182 Sky Trainer - Lanyu Cessna Mini Trainer - TechOne Spirit EPP - EPO Yak 54 50EP ARF - HK Atom Mini Glider - HK Bixler - WLToys v911.

                          Comment


                          • #14
                            Oppsettet ser helt greit ut for meg, jeg hadde selv valgt HXT500 servoer basert på erfaring, men de du har valgt duger sikkert. Men hvis du får datteren din til å mestre et slikt fly som Spirit'en vil jo en Wingdragon muligens bli ganske kjedelig. Selv trengte jeg et par fly, inkludert en Wingdragon Sportser (4 kanals) før jeg taklet et lignende fly.

                            Comment


                            • #15
                              Var backorder på HXT500 og HXT900 når jeg sjekket de i går.
                              Tanken var HXT900 som har fått fantastisk mottagelse over alt.
                              Sjekket reviews på nesten alle micro-servo, og jeg måtte finne ett eller annet som var greit nok, så valget falt på HKSCM9.
                              Sikkert ikke siste gangen man bestiller derfra, så det blir nok noen HXT500 og HXT900 på lager her

                              Utfordringen min ligger i at WingDragon er for vakkert til å kanskje skades, derfor vegrer hun seg for å fly det.
                              Nå får hun velge mellom begge flyene, så vi får se hva hun velger
                              Gyro er muligens med på denne bestillingen, for jeg tror det er vesentlig mer "vinglepetter" enn WingDragon.
                              I aller verste fall så får jeg kjøpe nye ror og vinger til WingDragon, så får hun heller fly det istykker og ha det originale oppsettet til pynt
                              Tajm vill sjåvv

                              Tusen hjertelig takk for tilbakemeldinger og anbefalinger (Slowstick skal bestilles ), Kyrre.!
                              HSP Brontosaurus 1/10 - HSP Brontosaurus PRO 1/10 - Turnigy Desert Racing Buggy 1/10 - Turnigy Trailblazer 1/8 - Art-Tech WingDragon (missing in action) - FMS Cessna 182 Sky Trainer - Lanyu Cessna Mini Trainer - TechOne Spirit EPP - EPO Yak 54 50EP ARF - HK Atom Mini Glider - HK Bixler - WLToys v911.

                              Comment

                              Working...
                              X