Announcement

Collapse
No announcement yet.

Techone Venus 3D RTF Super E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Techone Venus 3D RTF Super E

    Pakka fra RCPro kom på fredagen, men både kone og barn var sterkt uenig i at jeg skulle sitte i kjelleren.
    Fikk likevel sniki meg til å åpne eske og «prøvemontere» litt.
    Ser jo utrolig bra ut så langt! At det sitter Hacker i nesa er også betryggende.
    Servoene diremot ser ut til å være «standard Techone» som jeg av erfaring vet ikke tåler all verden.
    Men de har nå i alle fall fått på en sticker med Hacker, så det kan jo hende de er litt bedre.

    Uansett snakker vi her om 1179,- for komplett(!) modell. Eneste tillegg er radioutstyr og batterier.
    Synes det er veldig bra jeg.

    Skal knipse litt bilder etc., også får vi se hvordan fugler flyr etter hvert. Det ser veldig bra ut i alle fall.

    Click image for larger version

Name:	1080000X.jpg
Views:	1
Size:	47.0 KB
ID:	631620

    Hobbyartikler - RCpro
    Tom I. Arntsen

  • #2
    Dette er genialt. Nå har jeg brukt ca. 40 minutter på å bygge selve flyet. Det som gjenstår nå er
    rett og slett bare å sette på stag til servoer, og finne ut hvilke bremser jeg evt. vil ha på.
    Så sette opp i radio og ut å fly.

    makan til enkelt opplegg da gitt. Så langt, vel anvendt høvding!

    Er riktig nok høy på kicker og tykt lag med CA på fingertupper, men det hører vel med

    Modell skal få stå over natta, så får vi se om det blir tid til resten i morgen
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Kjekt konsept! Ser riktignok den muligens veier litt mye flyklar?! ( 250gr ish ) men den flyr sikkert fin-fint!

      Jeg har hørt at den flyr ekstra bra på stripa i Andebu.. Hint hint
      Last edited by alflovvold; 19-06-12, 01:18.
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • #4
        Tenkte du skulle prøve den ja.. hehe.. Men jeg har jo ikke tid om dagen...
        Men jo. vekta virker litt høy, samtidig er det mye flater her.

        Skal veie den når 100% ferdig
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #5
          Mens vi venter på fortsettelsen, håper jeg dere ikke har noe imot en snutt.?
          Snutten som fikk meg til å gå for søsteren til Venus

          HSP Brontosaurus 1/10 - HSP Brontosaurus PRO 1/10 - Turnigy Desert Racing Buggy 1/10 - Turnigy Trailblazer 1/8 - Art-Tech WingDragon (missing in action) - FMS Cessna 182 Sky Trainer - Lanyu Cessna Mini Trainer - TechOne Spirit EPP - EPO Yak 54 50EP ARF - HK Atom Mini Glider - HK Bixler - WLToys v911.

          Comment


          • #6
            hmmm.. noen som har testet modellen?
            Min virker svært baktung
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #7
              Tja - min er tung men virker ikke så baktung. Den er 255g med batteri, 2S450mAh (30.5g) som jeg legger så langt fram jeg kan.
              Har ikke fått testa den så mye. Hadde 7 minutter med oppholdsvær her om dagen.
              Condor modellflyklubb (Vestfold / Re kommune)

              Comment


              • #8
                hvor har du CG da?
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #9
                  CG havnet 5-10mm bak forsterkingen i vingen. I 'boka' står det 115-120mm. Ligner veldig på det jeg fikk.
                  Condor modellflyklubb (Vestfold / Re kommune)

                  Comment


                  • #10
                    Hmm... Noen fler som har prøvd dette flyet? Mulig det bare er meg, men det flyr som et ubretta A4 ark..
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • #11
                      Får en fly til FMS simulator som er noenlunde lik disse flyene i karakteristikk?

                      Comment


                      • #12
                        tipper det. Finn ett eller annen som flyr som en søplesekk, så er du ganske nær
                        Tom I. Arntsen

                        Comment

                        Working...
                        X