Unconfigured Ad
Collapse
6s på 50cc modell
Collapse
X
-
Har sett at konverteringene blir som regel tyngre enn bensinoppsett.
Så iogmed enn ikke klarer å slå et bensin fly på coolness, så burde man kunne klare å slå det på vekt
ser folk har oppgitt flytid på alt fra 6 til 12min på 12s 5000 oppsett, men relativt like oppsett.
hehe nå har jeg grubla så mye at dette snart må testes, må bare finne ut om throttlestore står ved specsa på deres sidePlane is temporary, glory is foreverComment
-
Nå var vel et 12S 10000mah oppsett litt voldsomt da, som sagt 10-12S 4000-5000 er området. Flytid er jo veldig variabelt selvsagt avhengig av flystil.
TS sier vel ingenting om flytid, så du kan vel neppe arrestere dem på noe ?. Men noe særlig til flytid vil du ikke få.
Det du kan gjøre er jo å paralellkoble 2 x 5000 pakker og vil havne vektmessig som et 12S oppsett og ha omtrentlig samme flytid som 12S 5000 hvis du ikke liker HV oppsett !?
Kan ikke helt se hvorfor du ikke like gjerne går HV oppsett på en slik modell ?Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
EF Extra 300, 58" Electric
T-Rex 700N
www.artistic3d.netComment
-
Nei ikke ute etter å arrestere noen som helst.
Men ble litt undrende på specsa på motoren siden den er veldig ulik alt annet jeg har sett før. 850g 330kv beregnet for 4-6s og 150A max. så det vil jeg helst sjekke at stemmer før noe prøves.
Var i utgangspunktet ute etter info om der noen hadde prøvd denne innfallsvinkelen på 50cc fly, litt sånn for lesningens skyld. Men finner Nada. Så ser det ut til at jeg må finne ut av dette på gamlemåten, Teste det sjæl
Har fly med HV oppsett, så går jeg den ruta så blir det veldig likt, så da kan jeg heller bruke det jeg har. Men det er jo kjedeligLast edited by BjornA; 16-09-12, 21:09.Plane is temporary, glory is foreverComment
-
Comment
-
Høyst relevante spørsmål ja
Forøvrig, ifølge spec til motoren på TS så ser jeg ikke noe uvanlig annet enn mye blabla skryt. Om ikke produsenten godt og vel har sprengt 100% grensa på efficiency så kan man enkelt og greit si at høy effekt vil gi høyt strømtrekk. Her kommer ingenting gratis. Skal du holde deg innenfor spec vil 150A strømtrekk (rundt 3300Watt)være litt slappe saker i en 50CC modell.
Dog tåler sikkert motoren som mange andre endel mer i peak, så det er forsåvidt bare å proppe opp for mer skyv, mer effekt og kortere flytid.Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
EF Extra 300, 58" Electric
T-Rex 700N
www.artistic3d.netComment
-
For å sette ting i perspektiv:
Jeg har elektrifisert en Calmato sport 60. Vingespenn 181cm vekt med fuelmotor er oppgitt til 3,4 kg tørr(uten fuel formoder jeg)
Har modifisert til halehjul og høyere understell for å få plass til 15x7 APC elec. prop. 4 standard servoer. OS-50 (5025-375) Turnigy dlux 80A HV Brushless Speed Controller (OPTO) og 2x 4celler 5000mAh batterier i serie (8celler).
Vekt m.batterier 3,2-3,3 kg, trekker ca 50A på full rulle som gir godt over 5 kg thrust. Anslår praktisk flytid til noe over 10 min, som du trenger for acrotrening. Dette er ikke teori men praksisComment
-
Høyst relevante spørsmål ja
Forøvrig, ifølge spec til motoren på TS så ser jeg ikke noe uvanlig annet enn mye blabla skryt. Om ikke produsenten godt og vel har sprengt 100% grensa på efficiency så kan man enkelt og greit si at høy effekt vil gi høyt strømtrekk. Her kommer ingenting gratis. Skal du holde deg innenfor spec vil 150A strømtrekk (rundt 3300Watt)være litt slappe saker i en 50CC modell.
Dog tåler sikkert motoren som mange andre endel mer i peak, så det er forsåvidt bare å proppe opp for mer skyv, mer effekt og kortere flytid.
Vet du om noen motor med der ute med ca. samme vekt og kv?Plane is temporary, glory is foreverComment
-
Folk har nevnt det tidligere her, men det er en grunn til at kraftverkene overfører energi i høyspent kabler isteden for "høystrøm".
Høy spenning er mer effektivt enn høy strøm selv om effekten blir den samme. Varmeutvikling, kabeltykkelse, krav til regulator og batteri blir redusert ved å benytte høy spenning og lav strøm i systemet.Comment
-
Re: 6s på 50cc modell
Eneste bakside med elektro oppsett, gjort riktig vel og merke, er kort flytid om en skal holde vekta noenlunde i sjakk.Ola G Bråten -77
Sunndal flyklubb avd. Modellfly
Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
3DHS Slick 89" Q80-8m
Jeti DS-16Comment
-
Du skriver på første side at du hadde 12S og 10.000 mah. I denne posten skriver du at du parallelkobla to stk 6s batteri. Om du parallelkobla hadde du 6S/22.2V og 10.000mah. Hadde du seriekobla to stk 6s 5000 batterier hadde du hatt 12S/44.4V og 5000 mah.
Har en mistanke om at du har misforstått litt her?Interessert i CNC? Join CNC Norge på Facebook
www.skalamodellflyklubb.noComment
-
Du skriver på første side at du hadde 12S og 10.000 mah. I denne posten skriver du at du parallelkobla to stk 6s batteri. Om du parallelkobla hadde du 6S/22.2V og 10.000mah. Hadde du seriekobla to stk 6s 5000 batterier hadde du hatt 12S/44.4V og 5000 mah.
Har en mistanke om at du har misforstått litt her?
Var slapt oppsett likevell ja synes jeg... eller det ble i allefall alt for tungt...Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment