Heisann.
Er godt igang med en Turbo Beaver fra Unionville Hobby. Pga. lang nese med trang cowling tenkte jeg å gå for elektro, noe jeg har lite erfaring med på så store fly(2,4 meter vsp, skala 1:6).
Har tenkt å prøve en Powerpro A 4120 fra TS med 80 A Esc og 6S batterier.
Har laget batteriluke ca. 25 cm fra firewall. Da begynner min mangel på elektroviten å bringe fram noen spørsmål. Går det dårlig å plassere Esc i batteriluka med tanke på varme? Må i så fall forlenge kabler til motor om det er greit å gjøre.
Alternativt montere Esc sammen med motor under cowling. Da vil den få noe kjøling. I så fall må kabler fra Esc til batteri forlenges med ca. 25 cm.
Hvilken løsning er å foretrekke, eller sagt på en enklere måte: Er det noen fare med å forlenge med 25 cm mellom motor/Esc eller Esc/batteri?
Er godt igang med en Turbo Beaver fra Unionville Hobby. Pga. lang nese med trang cowling tenkte jeg å gå for elektro, noe jeg har lite erfaring med på så store fly(2,4 meter vsp, skala 1:6).
Har tenkt å prøve en Powerpro A 4120 fra TS med 80 A Esc og 6S batterier.
Har laget batteriluke ca. 25 cm fra firewall. Da begynner min mangel på elektroviten å bringe fram noen spørsmål. Går det dårlig å plassere Esc i batteriluka med tanke på varme? Må i så fall forlenge kabler til motor om det er greit å gjøre.
Alternativt montere Esc sammen med motor under cowling. Da vil den få noe kjøling. I så fall må kabler fra Esc til batteri forlenges med ca. 25 cm.
Hvilken løsning er å foretrekke, eller sagt på en enklere måte: Er det noen fare med å forlenge med 25 cm mellom motor/Esc eller Esc/batteri?
Comment