Announcement

Collapse
No announcement yet.

Folengelse av kabler.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by JayBee View Post
    Skal du bruke regulator fra throttlestore så MÅ du ha kjøling. Derimot hvis du bruker Castle Creations så er som oftest ikke dette noe problem dersom du ikke har tenkt å belaste systemet så hardt. Castle creations har godt med kjøleribber på regulatorene sine og de blir ikke varme på laveffekts systemer.
    Kontronik regulatorer klarer seg fint uten mye kjøling de også er ikke bare Castle Creations som kan lage regulatorer...
    Leif Bjørgo
    Cirrus-RCFK

    Comment


    • #17
      Originally posted by doogledee View Post
      Kontronik regulatorer klarer seg fint uten mye kjøling de også er ikke bare Castle Creations som kan lage regulatorer...
      Var et eksempel
      Jon-Brage Hoel Andorsen
      -------------------------------------------------------------------------
      Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

      Alt flyr bare du har nok motor!

      Comment


      • #18
        På så store modeller det er snakk om her, så må det være mulig å montere en pc vifte, eller lignende hvis man absolutt må ha kjøling på ukurante steder? Jeg hadde gått til temmelig lange skritt før jeg la tre hekto bly i hekken på et fly, uansett størrelse.
        Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

        Steinar B Johansen
        Lillehammer mfk

        Comment


        • #19
          Da blir det nok til at jeg prøver å forlenge mellom esc og batteri da det ikke er snakk om mange cm. Neste spørsmål blir da: Hva slags kabeldim må jeg bruke på 6S? Skal snart bestille diverse fra Elefun, ser at de har div. Amass silikonkabler i forskjellige dimensjoner oppgitt som f.eks. AWG 14. Hvem av disse er tykke nok?
          ps. Spør fælt nå, men detta kan jeg lite om, hehe..
          Terje Pedersen

          Indre Østfold Modellflyklubb

          91399490

          Comment


          • #20
            Jeg skal forlenge på 4S baterier og har kjøpt 12AWG noe som er rundt 4mm2 om jeg ikke tar feil så da bør du nok ha tjukkere enn det. Hos meg er det snakk om en halv meter+ med forlengelse på baterisiden... Bare å glemme eller?

            Comment


            • #21
              Originally posted by JayBee View Post
              Var et eksempel
              Jepp, det samme her
              Leif Bjørgo
              Cirrus-RCFK

              Comment


              • #22
                Originally posted by piper View Post
                Hva slags kabeldim må jeg bruke på 6S?
                Det er strømmen og ikke spenningen som bestemmer dette. Bare bruk den samme dimensjonen som er på ESC fra før.
                Står det ikke på kablene, kan du måle diameter og sjekke her.
                Last edited by flarssen; 01-11-12, 10:56.
                Fred Larssen

                Comment

                Working...
                X