Hva er det Outrunner motorer tilfører modellfly verdenen? Er det det man bør kjøpe nå for tiden?
Unconfigured Ad
Collapse
Outrunner, hva er det ?
Collapse
X
-
Outrunner, hva er det ?
Bjørnar, Trondheim
bkhans-1@broadpark.no
Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPMTags: None -
Outrunner vil si at magnetene er festet til en stålring som roterer på utsiden av statoren/viklingene. Det gir mer dreiemoment og lavere turtall og gjør at man kan drive store propellere direkte uten gir. "Normalt" er magnetene festet rundt akslingen og roterer inni statoren/viklingene. -
så dette er noe man har stor nytt for? i f.eks 3D modeller?Bjørnar, Trondheim
bkhans-1@broadpark.no
Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPMComment
-
Ja. Samme kraft på lavere turtall. Jeg foretrekket outrunnere hvis jeg kan fordi jeg unngår støyen fra en uteksling og liker at det er enkelt. Dessuten kan jeg enkelt lage outrunnere selv.Comment
-
hva er det NEGATIVE med Outrunnere dA? Hvor vil man absolutt ikke bruke de f.eks?Bjørnar, Trondheim
bkhans-1@broadpark.no
Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPMComment
-
Inrunner passer i teorien bedre i applikasjoner som krever høyt turtall. Ducted fan, for eksempel. Ofte så vil Inrunner med gir gi bittelitt høyere virkningsgrad, men det er så lite at det ikke er noe man bør tenke på.
Man kan likevel få veldig bra resultater med outrunner i en DF også men det er vel ikke ideelt. Jeg bruker outrunnere i både helikopter og ducted fan på høyt turtall og det fungerer utmerket.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment