Announcement

Collapse
No announcement yet.

60/90-size elektrisk Edge 540.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Mulig jeg skal fly i kveld, men det er en del vind. Jeg fikk en JP spinner i posten i dag. Ser veldig fin ut, og snurrer helt rett så vidt jeg kan se. Jeg balanserte den på balansereren min og måtte teipe en liten skive på innsiden ved kanten men da ble den bortimot perfekt. Den er lett og pen. Håper den ikke vibrerer.

    Har ommøblert litt inni flyet for å forbedre rekkevidden med antenna nede. Før fikk jeg 15 m før det ble ustabilt signal, nå gikk jeg rundt 30-40 meter bort før servoene begynte å bli trege med motoren i gang. Jeg monterte en støydempingskabel mellom UBEC og Rx, og mellom regulator og Rx, og flytta UBEC'en lengre unna Rx. Så la jeg kablene på hver sin side av skroget og styrte servokablene bak i halen sammen og opp i øvre del av skroget.
    Attached Files

    Comment


    • #62
      Det flyr!

      Men med en veldig merkbart høy nese. Noe som kommer av at både vinge og horisontal stab har negativ vinkel. Jeg så det tidligere men trodde at jeg måtte ha sett feil. Det går da ikke an å designe en så stor feil inni flyet? CG var litt over en cm foran det anbefalte punktet men føltes riktig. Trimmet høyderoret et par klikk nedover.

      Motoroppsettet er derimot sykt rått. Lyden er til å dø av, og jeg hadde ikke baller til å fly bånn drite i level flight på jomfruturen. Var redd halefinnene skulle rives av. Vertikalen er nettop det, vertikal. Landingen var rask. Antageligvis fordi jeg feilbedømte vinkelen siden den henger sånn med halen. Kameraten min sa at halehjulet tok bakken først tross den store farten. Landingen gikk helt fint den, men det gikk unna. Det flyr fint, men ser rart ut med halen hengende etter.

      Det er tydelige forskjeller mellom mitt fly og de andre bildene jeg har sett av flyet, både når det gjelder incidence og form på vingen. Balanserorene stikker noen mm utfor bakkanten av vingen på bilder jeg har sett, men mine går i ett med bakkant. Skal ta et bilde fra siden som viser feilen.

      Comment


      • #63
        Vel, jeg følte for å kommentere valget av Seagull-modell tidligere men jeg lot være...
        Råtøft at det fungerte i el-versjon Gratulerer, håper du får skikk på kjerra ellers!! (Hva skal vi med fuel og kranglete motorer??? ) Godt å høre at AXI`en duger så bra til 90-size. Skal du kjøpe noen OS`er og YS`er av meg? Skal ha mer LiPo...
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #64
          De hadde nok et fly som fungerte bra før, men så ødela de det. Vurderer nå å selge skroget til noen som vil leve med det eller modifisere, og kjøpe en World Models Velox II.

          Lada ferdig ett batteri nå. Stappa inn 835 mAh. Øøøh... snakker vi 20 minutter flytid her, eller?

          Her er et bilde som viser riktig vinkel på vingen, sammenlignet med mitt fly hvor vingen peker nedover. Skal sende bildene til butikken og be de vurdere om de bør fortsette å selge settet. Det er helt sykt nå som jeg ser det sånn.
          Attached Files

          Comment


          • #65
            Kort klipp:
            http://www.enrarot.net/videos/edge540/edge05.zip

            Comment


            • #66
              Oops... Reparert linken.

              Comment


              • #67
                Butikken mener det er min feil som bygde flyet, og at jeg skal prøve å flytte CG. Men det er ingen ting jeg kunne gjort med dette annet enn å lage nytt vingespor og halespor. Nå er halen limt fast og det er ikke bare-bare å få løs den igjen.

                Her er et bilde som sammenligner de to revisjonene bedre. Både horisontalstaben, vertikalstaben og vingen peker nedover på min.
                Attached Files

                Comment


                • #68
                  Stakkars butikk... Tror de burde gitt deg ett annet svar hvis feilen er i nærheten av hva du har beskrevet her..

                  Du får henvise til tråden her, så skifter de nok snart mening (burde ihvertfall)
                  Jo Grini
                  http://vimeo.com/jojoen
                  http://www.youtube.com/jojoenno
                  http://www.jojoen.no/

                  Comment


                  • #69
                    Har selv en Edge 60 fra Seagull. Både vinge og stabilisator er helt på linje med hverandre. Dvs begge har +- 0 grader angrepsvinkel i forhold til senterlinje. Modellen flyr like godt på rygg som rett. Stryker rett til himmels med en YS63 i nesen Min er på 162 cm v.spenn og er kjøpt her: www.rcmodeller.net Enten har butikken du kjøpte den hos rett eller så har du fått en gammel raritet.

                    Comment


                    • #70
                      Prøv å kontakte Hobbyco på Skjetten og hør med de. De er importør av Seagull. Kanskje de er behjelpelige å åpner et par esker for å se etter om de har samme feil.
                      Terje Fagermoen
                      Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
                      Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

                      Comment


                      • #71
                        Tviler på du blir noe klokere av det. Selv om det ikke skader. De har helt sikkert bare nye modeller på lager. Skal huske at ikke alle butikker kjøper modellene sine der. Det er mange som ynder å leke importører og tar de fra England eller hvem vet hvilke steder. Og der kan man komme bort i mye gammelt skrot.

                        Comment


                        • #72
                          Jeg har nå flydd en lengre tur, og bortsett fra at det ser rart ut av og til er det ikke noe problem å fly det. I bånn drite og fart så er bunnen på kroppen bare så vidt under flyretning, og det stemmer med målingen jeg gjorde av avstand mellom undersiden av kroppen og senter på profilet i forkant og bakkant. Denne flyr sikkert ekstra level når den flyr inverted.

                          Jeg skal fly det en del og venne meg til størrelsen og kanskje modifisere senere. Det er spektakulært å se på i lufta og low-pass er gøy, men jeg har ikke baller til å strekke beina enda. Så langt har jeg bare gjort roller og en stor loop, et par stall turns og en snap-roll. Landingene er fortsatt hotte, for jeg feilberegner synkrate'n litt. Første landingen i dag var pen og i enden av stripa men andre forsøk så gled jeg over halvparten av stripa og stoppa i den enden med høyest gress.

                          Batteriet hadde vel ca kroppstemperature når jeg fikk av vingen og kjente på det etter 10 minutter eller noe sånt, så flytemp er vel borti 40-44°. Tror jeg må få til noen måte å måle uten å ta av vingen. En luke en plass.

                          Jeg begynner å like det igjen nå tross den lave halen. Hadde med eieren av modellflybutikken på Setermoen og han var storøyd når han så hva elektrofly kan gjøre i dag. Fikk nytt minnekort som er fire ganger så stort så nå har jeg 423 MB med video som må kodes. Det komer opp senere i kveld.

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by olle
                            Har selv en Edge 60 fra Seagull. Både vinge og stabilisator er helt på linje med hverandre. Dvs begge har +- 0 grader angrepsvinkel i forhold til senterlinje. Modellen flyr like godt på rygg som rett. Stryker rett til himmels med en YS63 i nesen Min er på 162 cm v.spenn og er kjøpt her: www.rcmodeller.net Enten har butikken du kjøpte den hos rett eller så har du fått en gammel raritet.
                            Vinge og stab er helt på linje med hverandre på min også, men de peker nedover i forhold til kroppen. Forkant på vingen er nærmere bunnen enn bakkant.

                            De spurte meg for noen uker siden om jeg ville fly på flystevnet neste helg. Da hadde jeg ikke noen fly som var egnet (store nok til å synes på avstand).

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by tahustvedt
                              [
                              De spurte meg for noen uker siden om jeg ville fly på flystevnet neste helg. Da hadde jeg ikke noen fly som var egnet (store nok til å synes på avstand).
                              da er det vel bare å slå til.
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

                              Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

                              Comment


                              • #75
                                Drittprogrammet ødela fila igjen.

                                Comment

                                Working...
                                X