Da var jomfruturen unnagjort. Var litt mer vind idag enn jeg håpet på, men gikk greit for det. Flyet oppførte seg eksemplarisk i luften, med minimalt med trimming. Jeg flyr med fullle utslag, og -30 exp. på balanseror/høyderor, og +50 exp på sideroret. Responsen var god på alle rorene, og modellen oppførte seg mye bedre enn den vanlige shockflyeren under hovring/3d-flyging. En ting jeg ble litt skuffet over er knifeedge-egenskapen. Den vil liksom ikke legge seg over. Tror egentlig det bare er snakk om trening, ble bedre etter hvert.
Har oppdaget ett par svake punkt på flyet som bør fikses før man flyr. Det bør gå en carbonlist langs kroppen rett over den nedre vingen. Her så jeg at den var begynt å knekke, men en carbonlist løste problemet før det ble for gale. Hadde forresten en liten mid-air med en annen shockflyer, der en bitteliten bit av kroppen ble kuttet av
I tilegg kan det være lurt å forsterke understellet litt den stengene krysser hverandre.
Fikk desverre ikke tatt noen bilder, skal se hva jeg får gjort imorgen.
Har oppdaget ett par svake punkt på flyet som bør fikses før man flyr. Det bør gå en carbonlist langs kroppen rett over den nedre vingen. Her så jeg at den var begynt å knekke, men en carbonlist løste problemet før det ble for gale. Hadde forresten en liten mid-air med en annen shockflyer, der en bitteliten bit av kroppen ble kuttet av

I tilegg kan det være lurt å forsterke understellet litt den stengene krysser hverandre.
Fikk desverre ikke tatt noen bilder, skal se hva jeg får gjort imorgen.
Comment