Announcement

Collapse
No announcement yet.

hjemme fly...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nei det er ikke gsp...


    ... men den lille axi 2204/54 klarer den å hovre med lierideren???
    jeg tenker på dra kraft med en APCE 6 x 4 blir det bare 285g dra kraft ved 12.4v så litt mindre?
    Og da trekker den 6.4 A noe som er maks for den motoren....
    rett meg hvis det er galt for, meg ingen peiling på elmotor!!

    Og bateri... hvor tungt i g. er maks...?...



    og den 450mah som du nevner det blir vel ikke så lang kjøre tid på det tenker jeg... med axi 2204/54....

    den nippy motoren er den for tung kansje...?...blir lite kjøre tid i allefall(?)

    Sry for masing men det ekke lenge til innkjøp...

    Også prøver jeg å få det optimalt pga første el modell...
    må ha litt å more meg på!! :P

    og som sagt jeg har ikke så mye modellfly erfaring så det ekke sikert den overlever så lenge at jeg kan hovre(?) :P


    takker og bukke for svar!!

    Comment


    • #17
      BTW... driverdu med skyting eller...
      det er skikkelig morro... hvert fall 50cal revolver

      tenkte å kjøpe USP men den var litt dyr som første ...
      dyrere ammo og

      Comment


      • #18
        Tror at 7x3,5 er et OK propellvalg på den lille AXI`en. Problemet er at min LieRider fremdeles er på byggestadiet pga overtrykk av seilfly på prioriteringslisten. Men jeg har sett noen kapable modellflygere fly LieRider innendørs i vinter med en kopi av AXI 2204/54 i, og jeg ble imponert. Kommer kanskje av at Kjell er en dyktig flyver? Så jeg har kjøpt en sånn liten pen AXI til min Når den er airborne har jeg prøvd det meste av populære depronting tror jeg...

        Joda, Nippyen blir kanskje "anelsen" tung, men med 600-700-pakker vil du uansett få hovret med den! Problemet er ofte at hvis man setter i 20 gram for tunge batteripakker burde man ha en litt større motor og da er vektkarusellen på ville veger. 40 gram er ikke mye vekt kan man si, men alt er relativt. Når man jager ei maxvekt på 190 gram teller nesten hver dråpe CA Indoor betyr dette mye, men utendørs har du mye mer å gå på i høyden; er du i tvil trekker du bare opp uten å ta hensyn til takhøyden i hallen. Indoor kommer ikke noen vindkast og lager trøbbel så det holder å kunne hovre på 70% gass, utendørs bør man ha nok power til å hovre på knapt halv gass for å være komfortabel... osv osv.

        Og så tenker jeg ofte på gjenbruk; hvis du har brukt opp LieRideren din og vil ha deg en ShockFlyer er en 2204/54 og 450-pakker perfekt... Men vil du prøve Vertigo fra Ultramicro er Nippy`en og større pakker perfekte.

        Du har ikke tenkt noe mer på EPP? Depronmodeller som får seg et par smell blir tunge... EPP er mye sterkere og veldig kjapt å reparere (Foam CA og kicker) Problemet blir som alltid å velge... Men jeg skal i alle fall ha meg en stor Blade i høst: http://www.rs-hobbyimport.no/1_flymo...l/blade_xl.htm Primært for å ha et lekefly til en AXI 2820 som er ledig for tida... Har hatt Microbat fra samme leverandøren, den tålte det meste og fløy som ei geit med Bechtrev, moro sak, men var IKKE lett å få til å hovre pent. Utvendige looper var spesielle; man begynner i 1,7 meters høyde og gir fullt nedror, og etter tre utvendige bør man gi seg...
        Og så får du Blade, Bubble etc...
        Bare for å forvirre deg i ditt valg...

        Driver ikke særlig med skyting lenger, men har i perioder sendt av gårde 5-6000 skudd i året. Mest 22 (Med Walther GSP), noe rifle, og prøvd litt grovt og felt. Noen skudd på leirduer også... Men hagla ligger på mi gamle hytte på Svalbard som husvåpen. Har bare ei gammel jaktrifle igjen, og min siste revolver, S&W 636, 357magnum ble solgt i fjor. Har dessverre ikke tid til alt, men håper på noen jaktturer seff.
        Du vil ikke handle Hämmerlid istf Walther?
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #19
          mulig hvis den går til 3 hundringer.. men det tviler jeg på... men så aner ikke jeg hva det er for en da :P...


          Men jeg tor jeg går for den lille AXI... og to 600mah 3cellers pakker... disse veier 41 gram... håper ikke det er for mye..
          og hvis dette ikke blir for tungt 750 3cellers pakker på 52 gram...

          men det står at lierideren vil veie fra 170 til 250 er dette fly ferdig, eller bare fly???

          jeg har ikke tenkt såveødig mye på epp og mer depron... men det kan jo tenkes... hvem vet, og den nippyen er litt billigere så kansje det er smartere??

          btw: alt handles fra elefun... men fines det noen billigere alt??


          takker!!

          Comment


          • #20
            Vekta er oppgitt for komplett fly.
            Sjekk gjerne prisene hos Ronny på RS (annonsør på siden her) som blant annet har salg på små LiPo-pakker.
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #21
              synes du/dere at dette oppsetet er fint??

              Castle Creations Phoenix 10
              1 stk. á 495 kr 495 kr

              Dymond D44 JR 4gram
              3 stk. á 198 kr 594 kr

              Futaba 6ch mikromottaker 35mHz R156F
              1 stk. á 377 kr 377 kr

              Futaba RX Single Conversion 35Mhz Ch70
              1 stk. á 91 kr 91 kr

              JP Li-Poly Lader 1-3S 0,25-2A
              1 stk. á 300 kr 300 kr


              Klepaker eXtreme 17t
              1 stk. á 750 kr 750 kr

              LieRider
              1 stk. á 645 kr 645 kr


              Li-Poly 11,1V 750mAh
              2 stk. á 225 kr 450 kr


              Frakt: 95 kr
              Totalt: 3797 kr

              Comment


              • #22
                ogpå det oppsetet vil total vekta ligge på.................211g + litt til for lim og alt det der... men så kan man jo gjører servoene og motakeren lettere ved å fjerne bunnlokk... eller kjøpe mindre bateri

                men jeg synes det virker som en bra vekt...

                gjør ikke du?

                Comment


                • #23
                  Men er det noen her som vet ossen man regner ut kjøre tid på bat
                  EKS. motor trekk på 9.3A og bat på 11.3v og 750 mah...

                  har fundret på dette en del...hehe... blir det å dele 9.3 på 750 og så gjøre om svaret til minuter??

                  eller blir det kansje motsatt??
                  aner ikke fareller mor er heller ikke sikker... hmmm


                  synes dette liksom blir helt fel

                  Comment


                  • #24
                    Du haler ikke full gass hele tiden vet du...
                    Ut fra egne erfaringer med motor som drar 9A som max betyr 12 minutter leking på 700-batterier.
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #25
                      nei, nei jeg er klar over det, ville bare ha litt peiling... vet ikke hva jeg vil dra på jeg, jeg er jo nokså fersk så 1/3 meste parten av tiden tenkerjeg...


                      men utrininga er den riktig eller...?

                      takker og bukker

                      Comment


                      • #26
                        utrininga er noe damer har....

                        Comment


                        • #27
                          LOL...


                          Mente utreininga...

                          Comment

                          Working...
                          X