Unconfigured Ad

Collapse

Cd-rom motor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • .:blind:.
    • May 2005
    • 46

Cd-rom motor

Jeg åpna en cd spiller i dag å tok ut motoren, lodda på ledninger, og satt på strøm på to av ledingene... men den ville ikke snurre, jeg kjente litt motstand.

dentredje ledren hva er den til... maå jeg ha esc...
  • Isak
    • Apr 2004
    • 680

ja, du må ha esc. Hjelper ikke å sette strøm på to av ledningene. Dessuten bør cd-rom motorer vikles om før en får brukbar prestanda ut av den.

Hadde bare alt vært så enkelt..
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

Comment

• Alfalfa
      • Jul 2002
      • 988

Vil du ha det moro og lære litt om elektromotorer etc. så kan du kjøpe et sånnt cd-rom motor "gjør det selv kit"...

Skal du bruke motoren til fly så er det aller greiest å kjøpe en skikkelig motor..

Men jøss.. Det er lærerikt!

Comment

• May 2005
        • 46

nei... jeg var på dynga og fant 6 cd spillere/dvd...

så jeg tenkte og lage et isopor fly og et 9 volts bat og radiogear...
        har micro serovoer og mottaker +++

men akuratt nå har jeg ikke peng til esc....

men jaja..

bare et spørs:
        på børsteløse motorer hva er den tredje ledingen til??

Comment

• Isak
          • Apr 2004
          • 680

Ikke helt enig Alfalfa, Apache sin arf motor er meget prisgunstig og fungerer utmerket i lette depronmodeller, ikkeno problem å fly med. Utrolig bra faktisk med tanke på pris. Har vel anbefalt den før til deg .:blind:. .

Test her : http://www.modellflynytt.no/articles.php?articleId=106

Og kjøp her: http://www.mosshobby.no/pd-1855765348.htm?categoryId=25
          Runar Isaksen
          risaksen@bluezone.no

Comment

• tyor
            • Mar 2005
            • 9757

en børste løs motor er i utgangspunktet det samme som en tre faset AC motor alaa de som blir brukt til vedkapp sager og større ting. så ESC en til en børsteløs gjør vel egentlig om batterispenninga til en trefaset AC spenning hvis jeg ikke har skjønt det helt feil.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

Comment

• May 2005
              • 46

ja isak det har du!! men går for klepaker 17t istedet!

det apache kitet, fikk plutslig veldig lyst på det, bare for å bygge...og jeg skal jo om ikke så lenge kjøpe en cc10 esc... kan jo kjøpe den nå, kansje det blir isopor fly da!!

Det kitet de har på elefun er det no tess.... strøm trek og thrust?

og det er jo mer å bygge.

Comment

• Isak
                • Apr 2004
                • 680

Å bygge selv er ekstra morsomt da vettu, lærerikt også som Alfalfa påengterte.

Kanskje du spør deg selv når du har flydd en par ganger med apache motoren om klepaker motoren virkelig er verdt 5 ganger mer...
                Runar Isaksen
                risaksen@bluezone.no

Comment

• May 2005
                  • 46

ja'a mulig det!

får prøve apache først, og om den virker, så beholder jeg den...men vis ikke så kjøper jeg klepaker... og da blir sikert pappa glad, 550 kr biligere... får det er jo han som skal beltale... selv om jeg har jobba livet av meg for det... hehe

men tror du den klarer og hovre med den???, men deet re vel liten sjangs for det (?)

Comment

• Isak
                    • Apr 2004
                    • 680

Joda!! Jeg hovrer lett med Lierideren min med totalvekt på 200gram, masse kraft i overskudd også. Ble faktisk mektig imponert over den lille tassen. Går vertikalt til batteriet gir seg..

Tror ikke apache er noe dårlig førstevalg. Når du må sette den sammen selv så lærer du litt samt at det er greit å ikke ha dyreste motoren som førstemotor. Blir somregel litt mye herjing og endel kræsj når en starter med dette. Kommer til å kjøpe Klepaker motor etterhvert selv også, men som en start er Apache et greit alternativ synes nå jeg.
                    Runar Isaksen
                    risaksen@bluezone.no

Comment

• ron van sommeren
                      • Aug 2002
                      • 175

cd-rom/lrk motor tips and tricks, homepages, manuals. Tests and checks may save you from frying your controller. Thread is active, bookmark it for future refence and subscribe to it:
                      FAQ Re-winding and building motors, tips and tricks, checks and tests Electric Motor Design and Construction

A list of outrunner manufacturers, kit suppliers are marked with '*':

Comment

Working...