Unconfigured Ad

Collapse

4V pr. motor i mpx cargo på 8,4V batteri?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

    #16
    hvor får man kjøpt dette flyet
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment

    • jørgen123
      • Jul 2005
      • 706

      #17
      hei.
      hvilken fartsregulator og batteri har du JS-PER?

      jeg er jo bare 14 år,(har fløyet litt forsjellig men ikke så avansert) så pappa tok jomfruturen med flyet. han har fløyet en del, og han prøvde å komme seg i litt høyde først men flatet ut etter 5 meter fordi flyet ville stalle og dette ned, han fikk akkurat 3/4 runde før flyet gikk ned i banekanten 2 motorer datt ut men ellers ingen skade.
      La merket at krympestrømpen rundt fartsregulatoren hadde sprukket , det kan ha vært fordi det var skarpe kanter i sidene, men jeg tror den har blitt alt for varm. merket at den har blitt veldig varm tidligere (kunne nesten ikke holde den) men har ikke tengt mer på det.

      jeg har også en lik regulator i Pico Cuben, der har jeg hatt litt problemer med throttle stikka.

      jeg har 20 "hakk" på throttle stikka, 0 er helt tilbake og 20 er full gass.
      jeg får full gass men det skjer ingen ting med turtallet fra hakk 11 og oppover.
      må justere hele turtalls området fra hakk 0 til 10
      dvs. motoren har full gass på hakk 10 på stikka,
      det skjer ingenting med turtallet på motoren når jeg beveger stikka mellom hakk 11 og 20
      Jørgen Wake Stensen
      Bodø MFK
      Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

      Comment

      • JS-PER
        • Apr 2003
        • 141

        #18
        Har vanlige batteripakker på 8,4 V og 3300 mah. Regulatoren er på 50 Amperes. Har du loddet på de der støy-greiene (husker ikke hva det heter) på motorpolene?

        Det med utslaget på regulatoren må du instille på stikka. Hvis du ikke har EPA, så må du bare sørge for å justere utslaget passende, for å få jevnt pådrag hele veien.

        Tips; min erfaring er at modellen trenger lang rullebane. Dro faren din rett og slett opp for tidlig?
        Hvorfor sitter du ved PCen? -Kom deg ut og fly!
        Jesper Stærkær

        Comment

        • jørgen123
          • Jul 2005
          • 706

          #19
          hei igjenn .
          du får kjøpt flyet hos øgrey hobby. eller andre som forhandler Multiplex .

          hvis du skal kjøpe må du nok forsterke motorfestern (dårlig feste for gear) men helt greit for direktedrift.

          jeg betalte : (ca. pris)

          1200 kr for flyet med motorene
          225 kr for en pakke men to gear (du trenger 2 pk.)
          40 kr pr propell (til gearene)
          xxx kr for batteri
          400-600 kr for regulator
          4 stk mini servo
          1 stk standard sevo
          _________________________

          Hadde: mottakker, Mottakker batteri , og en sevo til lasteluken, så dette vet jeg ikke pris på
          Jørgen Wake Stensen
          Bodø MFK
          Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

          Comment

          • JS-PER
            • Apr 2003
            • 141

            #20
            Kjøpte hos Hobbyworld i Danmark, ingenting å spare der...

            Modellen er direkte utmerket artig, spesielt lasteluka. Utrolig skøy med dropp. Tar seg også godt ut i lufta.

            Take-off for taildraggers (rett meg om jeg tar feil!):
            1) Fullt høyderor, og sakte gasspådrag for å holde halehjulet på bakken.
            2) Slippe høyderoret til nøytralt for å lette baken, i god tid før take-off speed.
            3) Vente til flyet blir veldig lett, og trekke det forsiktig opp med litt høyderor.
            Hvorfor sitter du ved PCen? -Kom deg ut og fly!
            Jesper Stærkær

            Comment

            • jørgen123
              • Jul 2005
              • 706

              #21
              hei.
              han skulle egentlig high speed taxse for å se om flyet gikk rett fram, så han brukte lang bane (nesten hele) climbet normalt (kan ikke beskrive det noe bedre) men flatet jo ut etter han var i Ca. 5 meters høyde og ville stalle hele tiden mens han fløy rett fram. jeg vet ikke om holdt høyderor hele tiden mens han fløy rett fram
              Jørgen Wake Stensen
              Bodø MFK
              Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

              Comment

              • JS-PER
                • Apr 2003
                • 141

                #22
                Sikkert ikke pilotfeil nei. Hvis det staller i flat bane er det alt for lite kraft. Kan desverre ikke hjelpe deg der, da jeg ikke har så mye peiling på elektro.

                Men; jeg kan vise noen flere bilder, og lokke andre til å investere i billig morro.
                Attached Files
                Hvorfor sitter du ved PCen? -Kom deg ut og fly!
                Jesper Stærkær

                Comment

                • jørgen123
                  • Jul 2005
                  • 706

                  #23
                  hei
                  jeg har jo en 30 amp regulator max 40 på et 3000 mah batteri.
                  jeg har ikke på de der dingsene bak på motorene fant ikke ut hva de var godt for.

                  jeg har også hørt at det er sånn man skal ta av med taildraggers.

                  pico cuben er ikke noe problem å ta av
                  Jørgen Wake Stensen
                  Bodø MFK
                  Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                  Comment

                  • JS-PER
                    • Apr 2003
                    • 141

                    #24
                    Cuben flyr uansett.

                    Dingsene (kondensatorer) bak på motoren skal være på. Tror allikevel ikke dette har noe med problemet å gjøre.
                    Hvorfor sitter du ved PCen? -Kom deg ut og fly!
                    Jesper Stærkær

                    Comment

                    • jørgen123
                      • Jul 2005
                      • 706

                      #25
                      hei.

                      du sa det va nok kraft i flye ditt, kan du få til å mål spenninga på motorpolan ??? for å se om du også har mellom 4 og 4,5 Volt på hver motor.
                      Jørgen Wake Stensen
                      Bodø MFK
                      Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                      Comment

                      • jørgen123
                        • Jul 2005
                        • 706

                        #26
                        hei jeg fant ingen plass å sette dem siden gearene var på.
                        jeg mener også att det stod i bruksanvisningen at du ikke trengete de siden det var gear på mortorene
                        Jørgen Wake Stensen
                        Bodø MFK
                        Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                        Comment

                        • tyor
                          • Mar 2005
                          • 9757

                          #27
                          kondensatorene skal loddes på mellom polene på motorene for å hindre radiostøy som oppstår pga gnister inne i motoren. og det har ikke noe å si om den har gir eller ikke.

                          Det at du ikke har kraft nok kan det være regulatoren som ikke klarer å levere nok?
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment

                          • JS-PER
                            • Apr 2003
                            • 141

                            #28
                            Målte spenningen ved motorene til å være 5,6 - 5,8 V.
                            Batteriet var ikke full-ladet. Jeg vet ikke om dette påvirker?
                            Hvorfor sitter du ved PCen? -Kom deg ut og fly!
                            Jesper Stærkær

                            Comment

                            • jørgen123
                              • Jul 2005
                              • 706

                              #29
                              hei.
                              det er for liten plass til kondensatorene pga. gearboksene. jeg har også mistengt regulatoren
                              Jørgen Wake Stensen
                              Bodø MFK
                              Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                              Comment

                              • jørgen123
                                • Jul 2005
                                • 706

                                #30
                                hei.
                                da er problemet så og si løst skal sjekke priser på ny regulator.
                                Jørgen Wake Stensen
                                Bodø MFK
                                Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                                Comment

                                Working...