Ang. Kondensatorene; jeg har også gearing. God plass...
Unconfigured Ad
Collapse
4V pr. motor i mpx cargo på 8,4V batteri?
Collapse
X
-
Hei.
nå er Skyborne 50 kommet og testet. jeg ble litt skuffet da jeg koblet sammen og testet den. det er ingen forandring fra sist annet en at Volten sank dramatisk fort. Batteriet var nyoppladet med orntlig lader (swallow advance). jeg bestilte et til batteri fra elefun idag. et 2200 mah 3S poly-quest. har et identisk fra før om skal kobles paralellt med det nye
og hvis det ikke blir mere power nå så vinsjer/tauer jeg det oppmed vinsj eller kjøper et større fly for å taue det opp for opp skal det
Jørgen Wake Stensen
Bodø MFK
Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!Comment
-
ja...dette har vært noe skikkelig f#%&skap for å si det rett ut. men med lipo i parralell skal det vel opp i luften
gleder meg til å se flyet i luftenWilliam Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
Jeg driver også å vurderer LiPo. Ble usikker på om oppsettet takler 3S, og i tilfelle hvor mye vekt/kraft jeg kom til å spare ved å investere i LiPo som er tre ganger dyrere enn NiMh.
Noen sakkyndige som kan tipse meg om hva som er viktig å tenke over før konvertering til LiPo?Hvorfor sitter du ved PCen? -Kom deg ut og fly!
Jesper StærkærComment
-
hei.
mitt Li-Po oppsett doblet nesten kraften, ikke doblet da, men nesten
2stk. 2200mah 3S i paralell 147 gram pr. stk
1stk skyborne 50 med 2-4 S lipo cutoff
vekten gikk ned med ca. 150 gram.
har ikke målt trekkkraften enda, men tenker på å gjøre det i morgen.Jørgen Wake Stensen
Bodø MFK
-
Du kommer sannsynligvis til å brenne opp de motorene (6v sto det i tidligere innlegg) med 3S lipo. Når det skjer kan det hende at det vil gå mye strøm gjennom motorene og batteriene/regulator blir overbelastet.
Så når du brenner en motor bør du koble fra fort som svint. Grunnen er at en overbelastet slik motor ofte brenner børstene og dermed kan du risikere full kortslutning i motoren.
Men for all del, med moderat full gass bruk kan det gå bra veldig lenge.Comment
-
Hvis batteriet er 8,4v blir spenningen på motoren også 8,4v...
MEN, regulatoren sender strøm til motorene ved hjelp av en høy frekvens og måleinstrumentet ditt klarer muligens ikke å få med seg det.
Ellers kan det jo hende at du har koblet to og to motorer i serie. Da blir det 4,2v på hver motor. Dvs 4v er nok mer riktig siden spenningen faller i batteriet når det brukes.
Hvis to og to motorer er seriekoblet vil det gå helt fint med 3S lipo.Comment
-
ja det er mulig at måleinstrumentet ikke å få det med seg.
alle motorene er koblet paralellt. det er jeg sikker på
har jo en pico cub som hadde en permax 400 6V motor på 8,4 V, og den motoren hadde mye høyere turtall enn de motorene som cargoen har som også var på 8,4 V
motoren til cuben brant jeg 2 flyturen med 3S Li-poJørgen Wake Stensen
Bodø MFK
-
Originally posted by jørgen123jo det kan skje. jeg målte volten på motorne på 8,4 V batteri. 4V pr. motor.
har jo brent 1 slik motor før på 3S lipo i cuben min.Comment
-
ja... har jo byttet til Li-Po nå så jeg merker ikke problemet.
på 7S Ni-Mh holdt den seg Nesten i luften.
på 3S Li-Po gikk den 20-30 meter vertikalt.
brukte en gammel kombilader fra Multiplex til å lade Ni-Mh batteriet før testflyging. ladet med 500Mah i 6-7 timer. kan feilen ligge der?
Uansett, var på ny testflyging idag. flyet tok av på 15 meter. flyet steg brått 20-30 meter før jeg fikk gitt fullt ned ror, og flyet flatet ut igjenn. mistet så kontakten med høyderoretog flyet begynte på nytt og stige helt til det endte opp i en loop og satt farten ned mot bakken med full spiker. flyet rettet seg selv opp igjen 5 meter fra bakken og begynte på nytt å stige 30-40 meter i en ny loop, som igjen satte nesen ned mot bakken, men denne gangen uten motor. flyet gikk ned i ned myr ved banen. nesa var plantet 20 cm ned i myra og knekt av rett foran vingen. ellers var festene til lastelukene hoppet av. og alle motorene hoppet ut. stangen som holder vingene sammen bristet. ellers var flyet uskadd
JS-PER:
vil anbefale å bytte til Li-Po. det gav seriøst mye mer power.Jørgen Wake Stensen
Bodø MFK
-
Originally posted by jørgen123brukte en gammel kombilader fra Multiplex til å lade Ni-Mh batteriet før testflyging. ladet med 500Mah i 6-7 timer. kan feilen ligge der?
.Comment
-
CG var perfekt da jeg tok av men det kan hende at batterieneforsjøv seg bak under takeoff. motorene er vinklet enda mer nedover enn de egentlig skal være. for å konvertere til lipo måtte jeg legge litt bly i nesa for at flyet skylle balansereJørgen Wake Stensen
Bodø MFK
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment