Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal ha 2 nye elektrofly! Formeninger om oppsett?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skal ha 2 nye elektrofly! Formeninger om oppsett?

    Hei!

    Skal ha meg to nye elektrofly og lurer på om noen har formeninger om oppsettene, eller kan fraråde dem eller har bedre forslag...
    De skal flys vanlig acro og 3D (sistnevnte værtfall prøve) med...

    Jumping Jack med Axi 2808/24, CC Phoenix 25A, W-084 rundtom, Etec 1700mah 3s1p (10-12c kont.). Propeller ingen anelse men 9x4,5 & 9x6 & 10x5 APC Electric kan vel prøves.

    Rock fra Effektmodell med Axi 2208/34, CC Phoenix 10A, W-060 rundt om, Etec 700mah 2s1p (10-12c kont.). Propeller ingen anelse her heller, men tenker 8x3,8 & 8x6 & 9x3,8 & 9x4,7 kan prøves.

    Det jeg lurer mest på med disse oppsettene er om batteripakkene klarer og levere nok strøm, om 2s pakken til Rock er nok eller må den ha 3s (vil ha denne modellen lett!), og hvilke propeller som bør brukes.
    Andre innspill tas også imot med takk.

    Disse modellene er ment å brukes til stikketrening vinterstid i nærområdet, (JJ ute, Rock inne og ute).


    Mvh Tommy
    Mvh Tommy Fosland
    Tromsø MFK

    Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

  • #2
    hei

    12c på 700mah =8,4A maks belastinig på motoren er ca 8A( http://www.rs-hobbyimport.no/3_elekt...xi.htm#22serie )=det burde gå bra

    Her står det foresten litt om vilke propelller som kan brukes:
    http://www.rs-hobbyimport.no/3_elekt...xi.htm#a220834

    sigve
    Sigve Haugsnes

    Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


    sigve.haugsnes.net
    www.youtube.com/bergenflyer

    Comment


    • #3
      Hei.

      Jeg fløy min JumpingJack med 2808/20, og det ble nesten litt voldsomt. En 2808/24 er mer enn nok, og den trekker ikke så voldsomt med strøm som /20.
      Med 10x5 får du mest drag (og strømtrekk), 8x4 gir deg nok til acro og mye mer flytid. Midt i mellom f.eks en 9x4,5... Ikke bruk 9x6 på denne motoren, mye spinn og lite drag...
      Motorfestet var spesielt, se på bildet hva jeg gjorde for å få AXI`en på... Litt mekking på hobbyrommet

      Rocken har du selvsagt lest reviewet på her på sidene...? widowmaker fløy sin med 2208/34 på 3S LiPo, er ikke så sikker på at det blir like bra med 2S LiPo... Flyr nok godt, men kanskje ikke rå reinhekla bra og gøy som vi hadde det med våre Rocker. Utendørs vel og merke, innendørs vil sannsynligvis et 2S-oppsett gi deg best modell. Med 2S bør du gå for 9x3,8 hvis du får tak i. Hopper du på 3S istf må du nok nøye deg med 7x4 eller 8x3,8.
      Attached Files
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Motorfeste på JJ'en er vel ikke no problem, rimelig gla i å bygge litt!!
        Har lest review på Rock selvfølgelig, litt av grunnen til at jeg velger å gå for den modellen!! Er det muligheter for å hovre og dra ut av hover med 2s på den?

        Mvh Tommy
        Mvh Tommy Fosland
        Tromsø MFK

        Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

        Comment


        • #5
          Vel Tommy...
          Jeg mangler jo erfaring med den motoren på 2S, men med 9x3,8 og ellers forsiktig med vekta på utstyret om bord er det ikke umulig tror jeg. Men her er jeg på tynn is. Kanskje andre her på forumet som har brukt 2208/34 på 2S og aner hvor bra den drar???
          Er du flink kommer du kanskje ned mot 210 gram på ferdig fugl. Da blir jeg ikke forbauset om den futter bra på 2S. Og hvis den ikke gjør det så må du kanskje handle litt 3S...
          Lurer faktisk på om jeg må handle meg en Rock til, er ikke ofte jeg kunne tenke meg samme flyet flere ganger men Rock er en sterk kandidat...
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Har ikke erfaring med denne motoren i en rock, men jeg bruker 2208/34 i shockflyer på 190g med 2s og 10x4,7. Trekker omkring 8A hvis jeg ikke husker feil. Går som et uvær!

            mvh.
            Ole André

            Comment

            Working...
            X