Unconfigured Ad

Collapse

C-47 Dakota

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Magnus Harbak Nordvik
    • Jul 2005
    • 89

    #1

    C-47 Dakota

    Har en Dakota fra GWS, men mangler litt guffe i den. Vurderer å skaffe lipo, men vil det hyre med 7,4V 2200mAh??
    Og hvilke propeller vil gi mest drag??
    Har hatt en liten krasj så den ene cowlingen ble ødelagt, hvor får jeg kjøpt nye??
    T-Rex 500CF
    F-22 Raptor Hangar9
    Blade CX2
    Mini Pulse XT E-Flite
    Pitts Model 12 15e
    Spectrum DX7
  • purple
    • Nov 2004
    • 298

    #2
    Re: C-47 Dakota

    Originally posted by Magnus Harbak Nordvik
    Har en Dakota fra GWS, men mangler litt guffe i den. Vurderer å skaffe lipo, men vil det hyre med 7,4V 2200mAh??
    Og hvilke propeller vil gi mest drag??
    Har hatt en liten krasj så den ene cowlingen ble ødelagt, hvor får jeg kjøpt nye??
    Har ikke så mye peil på propeller, men jeg ville satset på en 3 celle pakke (11,1V), kanskje 1200-1500 mAh. Det vil gi mer guffe, men motorene må nok skiftes litt raskere.

    Har tenkt på å gjøre dette med mine fly som ikke bruker Li-Po celler ennå. Forresten er Dakotaen en flott modell!

    Cheers
    Tore
    Cheers,
    Tore, Alta

    Comment

    • Ben_E
      • May 2003
      • 621

      #3
      Jeg flyr min DC-3 med 2s 2600mah lipo - og har ikke noe problem med lite power. Bruker samme propell som kom med flyet - funker helt flott! Med dette oppsettet har jeg rundt 35minutters effektiv flytid - cruiser på ca. halv gass.

      Jeg vil ikke anbefale 3cellrs pakke - det er ikke nødvendig utfra ønsket om mer power slik jeg ser det. Motorene vil være utskiftningsklare etter et par timers drift Dessuten vil du få problemer med å få pakken inn i kroppen uten å måtte hakke bort en del foam!

      Min finner du her: http://www.bmfk.no/index.php?name=co...nails&album=13

      Ben_E
      Ben-Erik Ness
      Bergen Modellflyklubb

      Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

      www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


      http://www.bmfk.no
      http://www.jetsofbergen.no

      Comment

      • Magnus Harbak Nordvik
        • Jul 2005
        • 89

        #4
        Originally posted by Ben_E
        Jeg flyr min DC-3 med 2s 2600mah lipo - og har ikke noe problem med lite power. Bruker samme propell som kom med flyet - funker helt flott! Med dette oppsettet har jeg rundt 35minutters effektiv flytid - cruiser på ca. halv gass.

        Jeg vil ikke anbefale 3cellrs pakke - det er ikke nødvendig utfra ønsket om mer power slik jeg ser det. Motorene vil være utskiftningsklare etter et par timers drift Dessuten vil du få problemer med å få pakken inn i kroppen uten å måtte hakke bort en del foam!

        Min finner du her: http://www.bmfk.no/index.php?name=co...nails&album=13

        Ben_E
        Ser du har en MEGET flott modell der!! Det lipobat. jeg har fått tak i er en cm for langt til den originale luken som var med, noen tisp om hvordan jeg kan feste det?? Hvilken maling brukte du til ditt fly??
        T-Rex 500CF
        F-22 Raptor Hangar9
        Blade CX2
        Mini Pulse XT E-Flite
        Pitts Model 12 15e
        Spectrum DX7

        Comment

        • Ben_E
          • May 2003
          • 621

          #5
          Jeg gjorde tilpassningene før jeg satte sammen kroppen - og det jeg gjorde var å fjerne en del isopor foran slik at leg kunne sette batteripakken på skrå inn gjennom luka for deretter å skyve den forover og inn i kroppen. For å få til dette satte jeg på en liten tapebit på ene siden av batteriet som jeg bruker for å få det ut igjen.

          Jeg kan ta et par bilder men ikke før i morgen - har brukt det gode ettermiddagsværet til å fly

          Ben_E
          Ben-Erik Ness
          Bergen Modellflyklubb

          Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

          www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


          http://www.bmfk.no
          http://www.jetsofbergen.no

          Comment

          • Magnus Harbak Nordvik
            • Jul 2005
            • 89

            #6
            Originally posted by Ben_E
            Jeg gjorde tilpassningene før jeg satte sammen kroppen - og det jeg gjorde var å fjerne en del isopor foran slik at leg kunne sette batteripakken på skrå inn gjennom luka for deretter å skyve den forover og inn i kroppen. For å få til dette satte jeg på en liten tapebit på ene siden av batteriet som jeg bruker for å få det ut igjen.

            Jeg kan ta et par bilder men ikke før i morgen - har brukt det gode ettermiddagsværet til å fly

            Ben_E
            Takk for det, venter på bildene før jeg ødelegger flyet helt
            T-Rex 500CF
            F-22 Raptor Hangar9
            Blade CX2
            Mini Pulse XT E-Flite
            Pitts Model 12 15e
            Spectrum DX7

            Comment

            • Ben_E
              • May 2003
              • 621

              #7
              Jeg skal forsøke å forklare hvordan jeg har gjort det...

              Jeg gjorde alle tilpassninger før jeg satte kroppsdelene sammen - det var det klart enkleste....

              Først økte jeg "dybden" på batterirommet ved å skjære vekk 1cm med isopor som utgjør bunnen i batteribrønnen. Denne ble erstattet med en bit depron som ble limt inn i bunnen, bå det som gjenstod av den originale bunnen. På den måten fikk jeg dybde nok.

              Deretter så har jeg utvidet batteribrønnen mot nesen ved å fjerne så mye isopor at jeg nesten kan trykke batteriet helt frem til cocpitvinduene (på innsiden!)

              Dette gir et batterirom som er stort nok til at man kan stikke batteriet nedi for så trekke det litt tilbake og få plass i batteribrønnen. Jeg har beholdt den originale åpningen og luka. Mange liker ikke den luka, men for meg funker den ypperlig. Det eneste jeg har gjort er å lime inn en liten furukloss som jeg fester en skrue i, som igjen er en ytterdel av et rorhorn til en mikroservo. Da får du en liten "slå" som du kan svinge inn over den opprinnelige batterilåsen. Etter at jeg lagde denne innretningen så har jeg aldri mistet en batteripakke!

              Bildene er ikke al verden tatt med mobilkamera men det skulle være forståelig sammen med beskrivelsen... håper det er forståelig!

              Ben_E
              Attached Files
              Ben-Erik Ness
              Bergen Modellflyklubb

              Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

              www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


              http://www.bmfk.no
              http://www.jetsofbergen.no

              Comment

              Working...