Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Har en Dakota fra GWS, men mangler litt guffe i den. Vurderer å skaffe lipo, men vil det hyre med 7,4V 2200mAh??
Og hvilke propeller vil gi mest drag??
Har hatt en liten krasj så den ene cowlingen ble ødelagt, hvor får jeg kjøpt nye??
T-Rex 500CF
F-22 Raptor Hangar9
Blade CX2
Mini Pulse XT E-Flite
Pitts Model 12 15e
Spectrum DX7
Har en Dakota fra GWS, men mangler litt guffe i den. Vurderer å skaffe lipo, men vil det hyre med 7,4V 2200mAh??
Og hvilke propeller vil gi mest drag??
Har hatt en liten krasj så den ene cowlingen ble ødelagt, hvor får jeg kjøpt nye??
Har ikke så mye peil på propeller, men jeg ville satset på en 3 celle pakke (11,1V), kanskje 1200-1500 mAh. Det vil gi mer guffe, men motorene må nok skiftes litt raskere.
Har tenkt på å gjøre dette med mine fly som ikke bruker Li-Po celler ennå. Forresten er Dakotaen en flott modell!
Jeg flyr min DC-3 med 2s 2600mah lipo - og har ikke noe problem med lite power. Bruker samme propell som kom med flyet - funker helt flott! Med dette oppsettet har jeg rundt 35minutters effektiv flytid - cruiser på ca. halv gass.
Jeg vil ikke anbefale 3cellrs pakke - det er ikke nødvendig utfra ønsket om mer power slik jeg ser det. Motorene vil være utskiftningsklare etter et par timers drift Dessuten vil du få problemer med å få pakken inn i kroppen uten å måtte hakke bort en del foam!
Jeg flyr min DC-3 med 2s 2600mah lipo - og har ikke noe problem med lite power. Bruker samme propell som kom med flyet - funker helt flott! Med dette oppsettet har jeg rundt 35minutters effektiv flytid - cruiser på ca. halv gass.
Jeg vil ikke anbefale 3cellrs pakke - det er ikke nødvendig utfra ønsket om mer power slik jeg ser det. Motorene vil være utskiftningsklare etter et par timers drift Dessuten vil du få problemer med å få pakken inn i kroppen uten å måtte hakke bort en del foam!
Ser du har en MEGET flott modell der!! Det lipobat. jeg har fått tak i er en cm for langt til den originale luken som var med, noen tisp om hvordan jeg kan feste det?? Hvilken maling brukte du til ditt fly??
T-Rex 500CF
F-22 Raptor Hangar9
Blade CX2
Mini Pulse XT E-Flite
Pitts Model 12 15e
Spectrum DX7
Jeg gjorde tilpassningene før jeg satte sammen kroppen - og det jeg gjorde var å fjerne en del isopor foran slik at leg kunne sette batteripakken på skrå inn gjennom luka for deretter å skyve den forover og inn i kroppen. For å få til dette satte jeg på en liten tapebit på ene siden av batteriet som jeg bruker for å få det ut igjen.
Jeg kan ta et par bilder men ikke før i morgen - har brukt det gode ettermiddagsværet til å fly
Ben_E
Ben-Erik Ness
Bergen Modellflyklubb
Go FASST or go home... ..build to fly not to crash
www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!
Jeg gjorde tilpassningene før jeg satte sammen kroppen - og det jeg gjorde var å fjerne en del isopor foran slik at leg kunne sette batteripakken på skrå inn gjennom luka for deretter å skyve den forover og inn i kroppen. For å få til dette satte jeg på en liten tapebit på ene siden av batteriet som jeg bruker for å få det ut igjen.
Jeg kan ta et par bilder men ikke før i morgen - har brukt det gode ettermiddagsværet til å fly
Ben_E
Takk for det, venter på bildene før jeg ødelegger flyet helt
T-Rex 500CF
F-22 Raptor Hangar9
Blade CX2
Mini Pulse XT E-Flite
Pitts Model 12 15e
Spectrum DX7
Jeg skal forsøke å forklare hvordan jeg har gjort det...
Jeg gjorde alle tilpassninger før jeg satte kroppsdelene sammen - det var det klart enkleste....
Først økte jeg "dybden" på batterirommet ved å skjære vekk 1cm med isopor som utgjør bunnen i batteribrønnen. Denne ble erstattet med en bit depron som ble limt inn i bunnen, bå det som gjenstod av den originale bunnen. På den måten fikk jeg dybde nok.
Deretter så har jeg utvidet batteribrønnen mot nesen ved å fjerne så mye isopor at jeg nesten kan trykke batteriet helt frem til cocpitvinduene (på innsiden!)
Dette gir et batterirom som er stort nok til at man kan stikke batteriet nedi for så trekke det litt tilbake og få plass i batteribrønnen. Jeg har beholdt den originale åpningen og luka. Mange liker ikke den luka, men for meg funker den ypperlig. Det eneste jeg har gjort er å lime inn en liten furukloss som jeg fester en skrue i, som igjen er en ytterdel av et rorhorn til en mikroservo. Da får du en liten "slå" som du kan svinge inn over den opprinnelige batterilåsen. Etter at jeg lagde denne innretningen så har jeg aldri mistet en batteripakke!
Bildene er ikke al verden tatt med mobilkamera men det skulle være forståelig sammen med beskrivelsen... håper det er forståelig!
Ben_E
Attached Files
Ben-Erik Ness
Bergen Modellflyklubb
Go FASST or go home... ..build to fly not to crash
www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment