Announcement

Collapse
No announcement yet.

dette må være den beste motor til mini3d fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by joo
    I stedet for å plages med actuatorer og spesielle mottakere...
    Jeg var også skeptisk til actuatorer før jeg prøvde en. Det er faktisk ikke mye plunder med de. De er jo fryktelig lette og kan bruke stag som servoer til styre flatene. Det finnes jo ferdigviklede å kjøpe for en billig penge.

    Om en er seriøs med slike småbygg er det å kjøpe seg en dedikert mottager for atuatorer noe som er et must, men de er litt dyre, over 1000,- ...

    Griffin selger forresten en mottaker med 2 micro servoer fastmontert, hele greia veier bare 5 gram. tror den koster 1200,-, og det er jo ikke så ille spør du meg... Kjøpte en sånn og satte den i en Sky Sedan, har ikke prøvd den ennå. Når jeg er lei denne modellen skal en micro B29 bygges, satser på å komme inn på under 70 gram og et vingespenn på 50 cm på den modellen.

    Det er litt synd at det ikke er flere som styrer med slike micromodeller i Norge, det er litt ensomt her oppe i nord Det er kjempe arti med slike små fly. Men internett gjør jo at miljøet kommer nærmere. Det er jo flere her på forumet som har prøvd slike modeller. For meg er det dette som er innendøs modeller, kanskje en man kan fly hjemme i stua (har akkurat kjøpt meg et micro helikopter på 50 gram som jeg koser meg inne med). For å fly inne må jeg nok lære meg å betrekke fly og kutte i balsa, ikke bare tulle med isolasjons materiale

    Cheers
    Tore
    Cheers,
    Tore, Alta

    Comment


    • #17
      virker gøyt å bygge med balsa da. men jeg for min del må først lage noe som flyr:P
      offtåpikk: har dere ide om hvor jeg kan få tak i kobber tråd til cdromotor`?

      jeg for min del synst det er lytt dyrt å betale 1000spenn for et prøve prosjekt, men det med acuatore har jeg prøvd meg på, funka sånn både og, men lurer på om magneten jeg brukte var feil, hvordan funker nodagens motakere? har dei ikke + jord - ? det må vell kunne gå ant å koble opp en accuator på en vanlig motaker, motakeren må jo sende impulser som får motoren i servoen til å "gå", det er slik jeg ser det for meg vaffal. hvis det går da er det bare lekkert :P purpel kan du hive opp noen bilder av dine accuatorer? jeg lurer på hvordan du har gjort det.

      Comment


      • #18
        hvor flyr dere disse fluene da? inne?

        ser ikke helt den voldsomme "gøy" faktoren med disse inne modellene, kan vel fly ute hele året om ikke en bor i indre finmark da??
        Alf Surdal
        Hovsherad

        Comment


        • #19
          Originally posted by kapia
          virker gøyt å bygge med balsa da. men jeg for min del må først lage noe som flyr:P
          offtåpikk: har dere ide om hvor jeg kan få tak i kobber tråd til cdromotor`?

          jeg for min del synst det er lytt dyrt å betale 1000spenn for et prøve prosjekt, men det med acuatore har jeg prøvd meg på, funka sånn både og, men lurer på om magneten jeg brukte var feil, hvordan funker nodagens motakere? har dei ikke + jord - ? det må vell kunne gå ant å koble opp en accuator på en vanlig motaker, motakeren må jo sende impulser som får motoren i servoen til å "gå", det er slik jeg ser det for meg vaffal. hvis det går da er det bare lekkert :P purpel kan du hive opp noen bilder av dine accuatorer? jeg lurer på hvordan du har gjort det.
          Det er ikke mulig å bruke en vanlig mottaker til actuatorer, desverre. Det er noen som har brukt printkortet til vanlige servoer til å drive actuatorene, men mye av vitsen er jo borte fordi de veier for mye... Kan ta bilde av mine til uken.

          Cheers
          Tore
          Cheers,
          Tore, Alta

          Comment


          • #20
            Originally posted by Alf Surdal
            hvor flyr dere disse fluene da? inne?

            ser ikke helt den voldsomme "gøy" faktoren med disse inne modellene, kan vel fly ute hele året om ikke en bor i indre finmark da??
            Jeg flyr mest inne, men også i hagen på vindstille dager. Har tilgang på gymsal hele året så jeg foretrekker å fly inne istedet for ute i minus 20 og sno... Du vet at det er 9 måneder vinter her oppe, og 3 måneder med dårlig skiføre...

            Men hver sin lyst, for meg er utfordringen å presse vekten nedover, mens for andre er målet å bygge stort. Som sakt, målet for meg er å fly modellfly inne i stua og da må de være små med lite vekt på vingene...

            cheers
            Tore
            Cheers,
            Tore, Alta

            Comment


            • #21
              LOL, Kunne ikke sagt det bedre selv


              det kan vell bli problem ja siden servo signalet fra motakeren er impulser.
              kan jo altid prøve den micro bil saken da. men må vell kjøpe ny jeg da
              :P jeg hadde rekkevidde på ca 6-8m + gjennom 1 murvegg.
              purpel hvor kjøper du batteri fra?

              Comment


              • #22
                Originally posted by kapia
                LOL, Kunne ikke sagt det bedre selv


                det kan vell bli problem ja siden servo signalet fra motakeren er impulser.
                kan jo altid prøve den micro bil saken da. men må vell kjøpe ny jeg da
                :P jeg hadde rekkevidde på ca 6-8m + gjennom 1 murvegg.
                purpel hvor kjøper du batteri fra?
                Jeg har kjøpt 145 mAh Batteri fra RS Hobbyimport i Tromsø. de minste har jeg kjøpt i usa, mest hos http://www.bsdmicrorc.com
                Men tror MFT ( MFT´s blogg ) i Sverige også har.

                Cheers
                Tore
                Cheers,
                Tore, Alta

                Comment


                • #23
                  kunne du sagt noen ord om hvordan det fungerer, pris osv osv.

                  Comment

                  Working...
                  X