Unconfigured Ad

Collapse

Kommentarer til tema: Lithium Polymer Informasjon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

Originally posted by Per Klepaker
    Originally posted by tyor
    Det er greit nok. men det som jeg reagerte på var akuratt det som joo skrev først "3S4P betyr en batteripakke som består av 3 celler i serie og 4 celler i parallell, 5S4P betyr en batteripakke som består av 5 celler i serie og 4 celler i parallell og så videre"
    det var det jeg syntes var villedende.
    Fristende å spørre hva Joo skulle ha skrevet.......?
    det må jo bli at 3s4p betyr: 3 celler i serie også er det 4 sånne seriekoblinger i paralell. . for som ja9 sier høres det ut som om ett 3s4p batteri består av 7 celler i stedet for 12

uansett en kjempebra artikkel så vi legger denne diskusjonen på hylla nå.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• LN-WNH
      • Dec 2003
      • 426

Originally posted by tyor
      uansett en kjempebra artikkel så vi legger denne diskusjonen på hylla nå.
      jepp, og flyr litt istedet i det fine høstværet!

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

Selvsagt skal man fly på så fine dager. Har lempa DLG, strikka Gjedda og fløyet elektro hele dagen...

Når det gjelder uklarheter i teksten må jeg se nøyere på kildeteksten jeg har oversatt fra. Men et kjapt gløtt sier meg at ting kan misforståes! Bør nok kontakte Julian og høre før jeg endrer noe så lenge det er en oversettelse jeg har fått lov å gjøre og release.

Som jeg nevnte ønsket jeg tilbakemeldinger på PM eller mail. Grunnen er at jeg så for meg denne tråden som kun produsent-info og etterfølgende innlegg skal inneholde kun velbegrunnet informasjon. Altså ikke en diskusjonstråd, for jeg ser dessverre en del villedende innlegg på ymse fora rundt omkring når jeg surfer. Enkelte av innleggene er direkte hårreisende både på RCGroups og RCUniverse... Skal høre med red om vi endrer litt her.

Uansett: takk for feedback
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Supra25
          • Sep 2003
          • 1825

For å gjøre den flotte oversettelsen til Joo litt mer tilgjengelig syntes vi at kommentarene gjorde seg best i egen tråd.
          For de som eventuelt falt helt av lasset nå så er alt i denne tråden relatert til følgende artikkel: http://www.modellflynytt.no/viewtopic.php?t=4188
          Odd Sundet
          http://www.imacnorge.no

Comment

• christian90
            • Aug 2005
            • 44

Stay Balance Module??

vet dere lipo folk hva det er?? er det en nødvendig greie griffin selger det til FLIGHT POWER pakkene sine og hvor mye koster et voltmeter og hvor bør jeg kjøpe det ??

sinnsykt fin lipo manual den trengte jeg ass har allerde klart å ødelegge en 1200 3s pakke jeg men det var takket være deans kontakter mixet med mine latterlige lodde skillz da :P .
            Skulle nettopp til å kjøpe lipo til 1400kr til den nye zagien har bestilt en børsteløss zagi tazz og en slope glider zagi 5c weee min og jeg hadde aldri i hverden fått med meg at man må innkjøre pakkene så takk for tipset den pakka ville død uten denne artikkelen så jeg er evig takknemlig!!
            |Pico Stick|Great planes spirit arf 2m R.I.P?|
            |Great planes electrostreak|Sagita EPP|Zagi 400x|
            |Zagi 5C|Zagi Tazz|Vertigo 75%|Cobra epp|

Comment

• joo
              MFN Skribent
              • Nov 2002
              • 6936

"Stay Balanced"-modulen er FlightPower sin versjon av hjelpemiddel for å sikre at alle cellene i en pakke blir brakt til samme spenning.
              Hvis der har oppstått ulik ladespenning/lademengde inne i en ellers lukket pakke betyr det at man kan overlade cellene som har mest lading og man kan overutlade cellene med for lite lading.

Jeg brukte ikke sånne moduler "før i tiden", både siden dem ikke var tilgjengelige og siden LiPoene mine i begynnelsen var små og rimelige. Nu har jeg etterhvert handlet LiPoer som har en ganske heftig pris og balanseringutganger er etterhvert tilgjengelig på de fleste pakkene. Når jeg gjør neste store LiPo-innkjøp av batterier til F3A blir det selvsagt FlightPower (Evolution 20... se nyhet som dukker opp på forsida i løpet av kvelden!) Og selvsagt balanseringsmodul til hele herligheten. Har fra før av noen store ThunderPower batterier og har "selvsagt" investert i deres balanseringsmodul (som heter Li-Poly-smart auto balancer...). Da får jeg plutselig god kontroll over balansen i pakkene uten å knote med voltmeter på hver celle.
              Det betyr også at jeg holder meg til disse to merkene siden jeg ikke orker å kjøpe balanseringsmoduler til hvert eneste LiPo-merke som popper opp på markedet...
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...