Elefun.no selger spraylakk for isopor og depron. Fungerer bra og er lett å bruke.
Unconfigured Ad
Collapse
Har bygd en Hydrofoam.
Collapse
X
-
-
Originally posted by Geir J.Jeg ser at de fleste farger modellene sine med tusj.
Er det noen som vet om andre teknikker?
Tenker da på spraylakk av noe slag, betrekning eller annet som ikke gir en voldsom vektøkning på modellen.
Ben_EBen-Erik Ness
Bergen Modellflyklubb
Go FASST or go home... ..build to fly not to crash
www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!
http://www.bmfk.no
http://www.jetsofbergen.no
Comment
-
#34 UnapprovedDeco lakk er jo tynn, så den gir nok ikke så mye vekt. Skal se på det alternativet også.
Er det noen som har testet propeller og strømforbruk da?
Jeg har en Rex 220 motor og 3 cellers LiPo. Skulle vært interessant å høre om at noen har testresultater for denne kombinasjonen.Comment
-
På depron kan man som et alternativ bruke vannbaserte acrylfarger, fra f.eks. Panduro blandet ut i passende forhold med spylerveske.
Ved å bruke "airbrush" må den blandes ganske tynn og kanskje legges på i et par lag.
Ved penselpåføring kan man blande litt tykkere.
Det er endel arbeide hvis man skal lage pen dekor, men vel verd bryet.
Panduro koster ca 35 pr. boks og det rekker til store mengder fly. Jeg tror de fleste fargehandlere har denne eller tilsvarende på lager i mange farger.
Overflatespenningen på depron gjør at vannbaserte farger ikke fungerer optimalt. Derfor er spylerveske eller blå Jif et middel for å rette på dette.Comment
-
Walkera #58 hydrofoam
Hei! Nå har jeg også en hydrofoam! (walkera) Jeg tenkte at jeg skulle nevne at walkera sin virker endel mer solid enn flere andre jeg har sett. pontongene er laget av massiv isopor. Det gjør jo at de står for en støyt samt at de ikke trenger noen form for tetting for å kjøre på vann.
Ulempen er at de veier noe mere enn de andre 390G komlettTor Helseth
Ålesund og Omegn ModellflyklubbComment
-
Har du tegninger til Walkeraen..
Ble også litt "skuffa" over hvor skjør denne modellen er..
Skal prøve å få lagd noe i plast med vakuum forming... så lenge konemor lar meg okkupere støvsugeren UTEn å måtte støvsuge hele kåken først..JoachimComment
-
Hmmm.... der har du et problem nå like før jul, sikkert like greit å bare støvsuge hele huset først som sist
Beklager men jeg har ikke tegninger til denne modellen.
Den var så godt som ferdig ca. 1t monteringsarbeid gjenstod.Tor Helseth
Ålesund og Omegn ModellflyklubbComment
-
Rex 220
@ Geir J.
Jeg flyr en TwinStar II med 2 Rex 220 1800 motorer, og tobladet Variprop, og 3S LiPo. Flr som en drøm. Jeg setter pitchen slik at jeg har 15A statisk, og da har jeg krefter i massevis. Bladene er 6", og stigningen ligger rundt 3,5". Jeg fløy tidliger en gammel TwinStar med samme oppsett, men med trebladet Vrioprop, og jeg sitter med et klart inntrykk av at det var enda bedre, så jeg må få fatt i et par trebladete nav til. Jeg er kjempefornøyd med motorene.
ThoroddComment
-
#40 UnapprovedMin Hydrofoam fungerte helt perfekt, og flygeegneskapene var så gode at jeg måtte gå et trinn videre.
Jeg har doblet alle mål på min Hydrofoam. Dvs den tar 4 ganger så mye areal i hangaren og 8 ganger mer volum.....................stort ja...........blir sikker alt for stort til å fungere bra, men jeg vil nå fullføre dette prosjektet likevel.
Er det noen som kan anbefale en Axi-motor og regulator som kan dra denne kjerra?
Ferdig vekt blir nok opp mot et kilo, og jeg bør vel ha en motor som kan dra en 14*5 propell i hvertfall.
Bilder og film følger så snart jeg har fått dette ferdig.
Lagde forresten en film av originalversjonen 26. februar, men har ingen plass foreløpig for å laste den opp på nett.Comment
-
Har walkera sin hydrofoam ....synes den er veldig robust og tåler mye...negativt er at motorfestet ryker hvis du lander litt feil ...Noen som vet om man kan gjøre vinkelen litt større (altså tippe motoren oppover) uten at det gjør noe i form av flygeegenskaper ?
MHV MathiasLama V3
Hydrofoam
Hjemmelagd deltavinge
The fuel mix you have to use is always the most expensiveComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment