Unconfigured Ad

Collapse

snømann flyer :)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Exlex-
    Forhandler
    • Nov 2003
    • 793

Originally posted by Psyko-lefse
    Julestjernen kan kanskje bli litt problematisk med tanke på orientasjon?
    Neida , lysdioder i spissene , med forskjellige farger.... Stjerna er jo en typisk nightflyer....

-Exlex-

[Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

Comment

• sigve
      • Apr 2005
      • 484

Originally posted by Psyko-lefse
      Julestjernen kan kanskje bli litt problematisk med tanke på orientasjon?

Du vet ka som skjer når du sier sånt :P....fant foresten to depronplater bakerst i skapet når eg ryddet idag. kanskje eg burde gjøre det oftere......NEH
      Sigve Haugsnes

Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor

sigve.haugsnes.net
      www.youtube.com/bergenflyer

Comment

• tyor
        • Mar 2005
        • 9757

Originally posted by sigve
        Du vet ka som skjer når du sier sånt :P....fant foresten to depronplater bakerst i skapet når eg ryddet idag. kanskje eg burde gjøre det oftere......NEH
        hehe du må ikke rydde, det fører bare til mere arbeid.

Tror fort det kan bli vanskelig uansett om man har lys på stjerna, i hverfall på ett 3D oppsett som går i lle retninger hehe
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

Comment

• -Exlex-
          Forhandler
          • Nov 2003
          • 793

Stjerna blir den ultimate utfordingen ... hehe kankje, kankje ikke...

-Exlex-

[Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

Comment

• sigve
            • Apr 2005
            • 484

Jaja...då var eg kommet tilbake på øyen etter en fin jul hjemme i Bergen, har sikkert lagt på meg 3 kg, noe som er litt mindre en planlagt, men det får holde

Det første eg så når eg åpnet døren va den stakkars engelen som sto, så godt som klar til å flys, å ventet på meg. Etter 30 minutters jobbing var det blit instalert et høyderor og et sideror, og engelen var klar for å få luft under vingene.

Etter litt rusing av CD-rom motoren for å få et inntryk av trust/vekt forholdet (tipper 2:1) bar det til himmels med engelen litt baktung, litt uvant å fly uten sideror og litt høy vingebelastning. Men det gikk bra....til å begynne med.
            Ble litt for varm i trøyen etterhvert (hvis det e mulig i 10-) og fant ut at en loop va på sin plass....knekk tuppen på høyre vinge kom dalene ned og landet på isen rett etter resten av flyet, som hadde gjenomført en halv rool på veien. Det hørtes ille ut, men eneste betydelige skade var vingetippen som falt av. har nå teipet og forsterket den og er klar for mer flyging imorgen

Den ferdige vekten kom på 135g, og med en 3S 360 kokam HD som veier 33g kommer AUW på 168g, litt mer en snømannen...
            Attached Files
            Sigve Haugsnes

sigve.haugsnes.net

Comment

• Cessnaknuseren
              • Mar 2005
              • 561

Tøft...
              Det er utrolig hva som flyr. Hvordan var reaksjonen på høyderoret
              når vingen(armen) på engelen når så langt fremover som den gjør.
              Hva blir neste prosjekt?
              Venter i spenning.

Cessnaknuseren
              Bjørn Sandbæk
              Cessnaknuseren
              Bjørn Sandbæk

Dæ går litt mindre lim nå.

Comment

• sigve
                • Apr 2005
                • 484

hehe ja det e utrolig ka som flyr...jeg droppa ideen med å bare ha de to rorene på vingen, jeg har laget et høyderor bak og bruker de på vingene som bare balanseror. kunne kanskje tatt en tur uten å bruke høyderoret bak og koble om slik at det blir et delta opplegg på vinge-rorene. bare for å se hva som skjer

Va foresten nettop ute å fløy en tur..det gikk veldig fint (ingen loop med andre ord ) men mot slutten mast jeg kontrollen og den landet på terassen til naboen....du kan tror han lurte da jeg ringte på å sa at en engel nettop hade landet på terassen hans....Null skade btw.

Flyegenskapene på denne doningen er ikke så veligi inponerende, savner styrbart sideror, og vingebelastningen e alt for stor for denne typen fly... kanskje lage en 150% e løsningen...vi får se til neste år. det virker ikke som balanserorene har så mye effekt ved stor angrepsvinkel...det var det som skjedde idag... men men...den ser no tøff ut skal sette dekoratøren min i arbeid på den snart

Neste prosjekt blir et 3D fly som kan pakkes ned i en 45x30x15 koffert, skal nemlig en tur til nederland om to uker Men den får vi ta i en annet tråd, rett etter engelsk muntlig eksamen på onsdag
                Sigve Haugsnes

sigve.haugsnes.net

Comment

Working...