Announcement

Collapse
No announcement yet.

MicroPylon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by -Exlex-
    Skjønner ikke hvorfor dere pingler ut , dere har begge betydelig mer flytid enn undertegnede, er det prestasjonsangst dere lider av???? haha
    Den største grunnen er dårlig økonomi, men det er klart att en tapt duell er noe som kan slite lenge i min sarte sjel.(les prestasjonsangst).
    Det er jo også mye lettere å gi komentarer til andres prestasjoner når jeg ikke deltar selv hehe........
    Når det gjelder -Maximuz-, tror jeg bestemt det er frykt for å vinne over sin svigerfar og alt det fører med seg som er hindringen.
    Cessnaknuseren
    Bjørn Sandbæk

    Dæ går litt mindre lim nå.

    Comment


    • Originally posted by Cessnaknuseren
      Når det gjelder -Maximuz-, tror jeg bestemt det er frykt for å vinne over sin svigerfar og alt det fører med seg som er hindringen.
      Ja det skulle ta seg ut ...
      ____________________
      : -Exlex-
      : Thor Arne Jensen
      :::::::::::::::::::::::::::

      [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

      Comment


      • Originally posted by Cessnaknuseren
        Når det gjelder -Maximuz-, tror jeg bestemt det er frykt for å vinne over sin svigerfar og alt det fører med seg som er hindringen.
        Ja der har vi en god grunn til!
        -Maximuz-
        Johnny Rosenlund
        -------------------------------
        Helgøya Modellfly klubb
        Rena Modellfly klubb

        Comment


        • Sponsorer Søkes

          SPONSORER SØKES


          Har stor forståelse for at økonomi setter en stopper for deltagelse i Pylon konkuransen , har vært litt rundt å sjekket priser for komplett fly med 2 batt 300mAh, servoer, motager, motor og regulator, noen ekstra propeller, lim og alt som skal til for å kjøre pylonrace. prisen ligger på ca 2000.-

          Jeg kommer ikke til å "slakte" min første pylonracer for å bruke delene i ett nytt så lenge flyet er helt , det har for stor affeksjonsverdi for meg til å gjøre det. men...

          Jeg låner gjerne bort komplett fly til en av dere (det jeg brukte i fjor) under forutsetning at jeg klarer å få meg ett nytt komplett fly på plass. Er det en eller flere leverandører som er villig til å stille som sponsorer på utstyr eller fly til mine duelanter eller meg så er dere hjertelig velkommen til det.
          ____________________
          : -Exlex-
          : Thor Arne Jensen
          :::::::::::::::::::::::::::

          [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

          Comment


          • Hei. Har en Mustang micro pylon som jeg fikk etter en feilsending fra ultramicro. den er ikke bygd og ligger i eska. den kommer heller ikke til å bli bygt hos meg tror jeg da jeg ikke har noen plass for innendørs flyging. Hvis det hjelper noen vei så kan jeg sende den nedover Exlex. Såfall bare send en PM med adresse
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • Modellflymesse Ekeberg 2008

              På tide å starte forberedelsene til pylonracet i Ekeberghallen 10. februar!
              modellflymesse

              MVH Martin Krafft

              Comment


              • Originally posted by MartinK View Post
                På tide å starte forberedelsene til pylonracet i Ekeberghallen 10. februar!
                modellflymesse

                MVH Martin Krafft
                Jeg er igang med en Kelly på 50 cm i 3 mm depron. Den skal følge reglene til konkurransen (modellflymesse (meny: Pilotinfo).
                Kelly er en lavvinget modell, men midtstilt blir bedre konstruktivt på disse små modellene.
                Med bilder av Kelly 70 fra siden og ovenfra, (se bilde som jeg fikk ta i Kyosho butikken i Oslo), har jeg tracet modellen i SolidWorks og laget en 3D-profil versjon på 50 cm (se bilde) og tatt ut tegninger, så jeg kan lage maler i papp til prototyp. Neste oppgave er å skjære ut prototyp i depron og plassere alt utstyret, og så overføre informasjonen om hull, spor, limetabs, forsterkninger osv. til datafilen for etterhvert å lage en komplett cnc-skjærefil.
                Man kommer selvfølgelig like langt med bare en kopimaskin om man skal lage et lite antall, men prosessen via DAK er en del av moroa for meg.
                Attached Files
                Last edited by MartinK; 27-12-07, 15:10.

                Comment


                • Det går dessverre noen uker mellom byggeaktiviteter her, men nå er delene skåret ut og jeg er igang med å finne riktig plassering av radio og batterier.
                  Her er det som skal til:
                  - GWS CN12-R-XC motor
                  - BlueArrow 2,5 g servoer
                  - Spektrum AR6300 mottaker
                  - 2S Kokam 360
                  - GWS 10A regulator, som skal få kraftig amputering av kablene og ny ledning med jst-kontakt til mottaker.

                  Så kommer:
                  - forsterkning av understell
                  - rorhorn
                  - 3 stk. 1 mm karbonstag
                  - 3x2 GWS-propell
                  - div tusjdekor

                  Målet med installasjonen denne gangen er at alt er mest mulig skjult eller flush med depronen for å redusere drag. Derfor blir det 9 mm depron i nedre del av kroppen.
                  Attached Files

                  Comment


                  • Hvor har du fått tak i riktige plugger til regulatoren, som passer ar6300 motakeren.

                    Comment


                    • De er jst-hunnkontakt-kabler med 3-ledninger

                      Wes-technik:
                      http://www.wes-technik.de/English/wires__connectors.htm
                      og
                      Home - El Fly har dem.

                      El-Fly har også de nye 360mAh 2S Kokam pakkene.

                      (Jeg har noen ekstra ledninger (og servoer og motorer og propeller) dersom du trenger umiddelbart)

                      Comment


                      • Med alle delene liggende på flyet har jeg funnet ca. posisjoner mht tyngdepunkt.

                        Bilde 1. Delene er dekorert med Penol-tusj. Det blir ganske jevnt hvis man er rask og gjør det vått-i-vått, ellers blir det lett striper i større flater.

                        Bilde 2. For første gang har jeg forsøkt å frese i depron. Med en liten dremel overfrestilsats går det fint. Det er bare 0,5 mm gods igjen så det er nesten gjennomsiktig, men overflaten er ganske sterk, så det henger sammen. Frest ut spor under kroppen til batteri, ledning og mottaker.

                        Bilde 3. Her har jeg startet installasjonen. Servoene er limt under vingen med CA for skum. Mottaker er på plass, kontaktene er sentrert på kroppen for senere å kunne dekke dem og ledningene så jeg får minimal kroppstykkelse.

                        Bilde 4. Frontplate (også frest) under mottaker er på plass. Hele mottakeren fikk plass inne i 2x3 mm depron. Batteri med ledning er testmontert. Ladeledningen må kappes ned for å spare plass og vekt.

                        Bilde 5. Det begynner å ligne på noe!. Men ved å kopiere grafikken fra siden og ovenfra, samtidig som jeg har løftet vingen fra lav til midt, er det noen linjer som ikke kommer sammen helt. Det får bli bedre neste gang med egen grafikk. Det er en del installasjon, stag, rorhorn, motor og mye lodding som gjenstår. Et deksel i 3x3 mm depron skal lages og på plass under, samt forsterkning av understellet.
                        Attached Files
                        Last edited by MartinK; 05-02-08, 11:56. Reason: div skrivefeil

                        Comment


                        • Modellflymessen 8. februar 2009

                          Nå er det bare å lade opp og stable på vingene alt som skal flys, og ta med det som evt kan selges brukt på Ekeberg søndag!
                          Nytt av året er Dogfight, da deler vi ut streamere og satser på vill kamp. Nytt i år er også helikopterkonkurranse, ferdighetsflyging på tid.
                          Som tidligere blir det Pylonrace i "standardklassen" og åpen klasse. Kommer mange nok blir Minium en egen klasse.
                          9 forretninger kommer!
                          Sjekk modellflymesse for program og detaljer.

                          MVH Martin

                          Comment


                          • Modellflymessen 29. januar 2012

                            Dette er en fin gammel tråd med over 16000 visninger,
                            Søndag 29. januar 2012 braker det løs igjen i Ekeberghallen, - det er 10 års jubileum!
                            Har DU fly i orden til Pylonkonkurransen?

                            Hilsen Martin

                            Comment

                            Working...
                            X