Er det noen som kan dele noen erfaringer med formosa da børstemotoren som følger med blir brukt?......(er litt nyskjerrig)
Unconfigured Ad
Collapse
Formosa
Collapse
X
-
Kanskje du finner noe her: http://www.modellflynytt.no/articles.php?articleId=113 og på diskusjonslinken som hører til?Absolutt ikke NLF-medlem lenger! -
har bare prøvd 4 kanaleren fra gws selv og den er bare søppel. tro ikke 6 kanaleren er så mye bedre etter de erfaringene jeg har sett. vil i hvertfall ikke anbefale de.Comment
-
Comment
-
hvis du har en 6 kanal sender så ville jeg kjøpt 6 kanals mottaker også for det kommer sikkert flere fly etterhvert som du kan flytte det over til. men hvis senderen din bare har fire kanaler så er det jo ingen grunn til å kjøpe 6 kanals mottaker hvis du ikke har planer om å kjøpe ny sender. 4 kanaleren er vel sikekrt litt lettere en 6 kanaleren og det kan jo være ønskelig i en formosa. nå har jeg ikke prøvd 4 kanaleren selv men har bar hørt positive ting om den også. også er den vel litt billigere ogComment
-
Jeg tviler nok på om den hovrer med originalmotoren, neppe nok kraft. Den hovrer forresten ikke særlig "godt" med ubegrensede power-ressurser heller, siden det er beregnet på pattern-flyging og har for små rorflater.Absolutt ikke NLF-medlem lenger!Comment
-
Orgimalmotoren i Formosa er dødskjedelig. Eneste du kan gjøre med denne er å fly rolig rundt om kring og lande. Flyet kommer først til sin rette ved en børsteløs motor. STModel 2212 passer kjempefint til denne modellen. Passe med krefter ift. strømtrekk. Kun min mening. Lykke til!Comment
-
Du har ikke sjans til å fly skikkelig acro med originalmotoren nei, jeg har en nippy black 1812-100 børsteløs, og det er ikke mer enn akkurat nok krefter. Formosan er et ganske tungt fly, særlig hvis man skal sette på flottører og kanskje lime litt etter hvert.Geir Amund LindbergetComment
-
Burde vel snart bli et rent formosa rom her på forumet..
JEG HAR OGSÅ KJØPT...HURRA
men noe som jeg ikke finner i alle formosatrådene, er hvordan mokker dere til cowling i forhold til børsteløst.. Har tre-kittet som er for GWS-pinne til min AXI 2208/20, Men det blir litt dårlig med plass, etter at jeg har kuttet cowlingen... (kuttet den i henhold til utdypningene (standard)) FØR jeg sjekket med motorfestet mitt.
Noen lure bilder og tegninger.. fant ikke noe i artikkelen heller, som bruker samme oppsettet.
Ting er ferdig limt, og har gjort de generelle forandringer som er anbefalt her på forumet. Dette ser veldig morro ut.
Ha en svenvende dag alle sammenLast edited by Yul_brünner; 01-02-06, 18:06.JoachimComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment