Jeg gjorde ikke noe spesiellt med cowlingen, men jeg kutta lengden på pinnen til festet litt, så motoren passer akkuratt innafor cowlingen.
Unconfigured Ad
Collapse
Formosa
Collapse
X
-
-
Jeg festet i det nederste hullet, men jeg bruker da heller ikke samme feste som deg, jeg bruker den originale gws girboksen, røska ut innholdet og skrudd fast motoren i det. Måtte riktignok overtale cowlingen til å bøye seg litt nedover for at den skulle komme midt i hullet, og så virker det som du er litt mer nøye på det enn meg, hehe. Går det ikke med silkehansker så bruker jeg makt, går det ikke med makt så går det i søpla!Geir Amund LindbergetComment
-
Ah.. but off course!!.. kanskje prøve børste feste ja.. well sir... Here goes.
Takker for raske svar!JoachimComment
-
noe du også kan gjøre er og borre nye hull i selve festeplaten til motoren. en cm lengre opp burde vel bli fintWilliam Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
dette problemet er vanlig på gws flya, har opplevd det både på e-starteren og formosaen. hvor langt motoren stikker ut kan enkelt justeres ved å kappe pinnen eller flytte den litt utover. en annen ting er cowling, skjærer en ut det oppmerkede hullet blir motoren stikkende for lavt hvis en bruker øvre hull til pinnen. på e-starteren ble det seende ok ut ved å snu cowling opp ned, mens jeg på formosaen måtte skjære hullet litt mer avlangt. ideelt sett bør vel propellaksen sitte i samme høyde som hvis en hadde brukt originalmotoren, men det gadd jeg ikke å dille med denne gang, det blir en del ekstra arbeid med liming og boring osv så jeg satser på at formosaen flyr fint med motor 1.5 cm lavere enn originalt. noen som har erfaring med dette? hvor viktig er motorens senterlinje i forhold til den som egentlig ville vært med originalmotoren i høyderetningen??Alf Surdal
HovsheradComment
-
Annet motorfeste
Jeg har bygget sammen en Formosa, med en Himax 2812-20 outrunner i nesen med pinnefestet som originalt. Men jeg kjøpte et feste fra Moss Hobby som gjorde at akslingen kom ut nøyaktig der den gjør med den originale motoren. Ved å kappe hullet i cowlingen som originalt blir dette perfekt.
Pinnen måtte riktignok kappet 1,5cm for at motoren ikke skulle komme for langt frem. Så man trenger ikke å bøye og brekke for å få det til.
Motoren er festet i bakkant med dette festet som er laget i aluminium.- Frank A -Comment
-
Brukt nederste hullet og motorfeste f.eks. elefun (svart plastikk, veldig bra)Comment
-
Etter nærmere innsyn på gws 350 feste (original) så så jeg at de 2 festepunktene for 350 motoren, stemmer på en halv prikk med AXI hullene.
Da var det bare å bruke skruene fra radialfeste til axi`en og sette mottoren på utsiden av gws feste.. BINGO!
Lurer bare på om det er nok hold i plasten!!! Ved manuel test og bruk av makt så det ut til at det skal holde..
bilder kommer senere...
Noen som har prøvd dette tidligere??
I så fall, gikk det bra??JoachimComment
-
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment