Unconfigured Ad

Collapse

Tips om stor elektromodell!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HighFly
    • Dec 2005
    • 68

    #1

    Tips om stor elektromodell!

    Har lyst til å kjøpe meg en litt stor elektromodell, men er usikker på hvilken. Dette skal ikke være et 3D fly. (fersk) Kunne tenke meg noe annet enn de"vanlige" med 90-100 cm vsp. Har fra før en Ripmax Zephyr med 157cm vsp. Trenger bare modellen, evt motor. Ikke radioutstyr osv. Modellen bør koste rundt et par tusen. Noen forslag? Ikke seilfly!
    It`s not the fart that kills...it`s the smell!
  • william123
    • May 2005
    • 2330

    #2
    kan du spesifisere litt mere, acro, kosefly, pylon racer...
    men hvis det er et stort kosefly du har lyst på, ta en kikk på adrian page super cub



    og testen av flyet:

    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment

    • jørgen123
      • Jul 2005
      • 706

      #3
      mpx magister/mini mag tror jeg er et godt valg. GWS E-Starter hører jeg også en del skryt om. er det en trainer du er ute etter, eller er det hakket over nybegynner?
      Jørgen Wake Stensen
      Bodø MFK
      Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

      Comment

      • HighFly
        • Dec 2005
        • 68

        #4
        Det er vel så vidt hakket over nybegynner jeg vil ha, men ikke akro- Stort kosefly var en god beskrivelse Tror nok jeg må satse på noe ARF, da jeg ikke er så bevandret i balsa-håndtverket + trekking osv.
        It`s not the fart that kills...it`s the smell!

        Comment

        • orry
          • Nov 2004
          • 18

          #5
          Graupner Taxi cup II (treiner type). Dette er et glow som er modifisert til elektro. Vingespenn 180. Jeg har nettopp blitt ferdig med et eks. selv. Har da montert Hyperion 3025-10 og hyperion titan 50-opto. Propell apc 13-10.
          Flyer veier ferdig, ca 2,5 kg. Med denne motor og propell, yter den litt over 500W og ca. 50 amps. Brukte da et 4200 11,1 lipo.

          Linker til fly og test (da med axi motor)



          Vennlig hilsen

          Orry

          Comment

          • HighFly
            • Dec 2005
            • 68

            #6
            Originally posted by orry
            Graupner Taxi cup II (treiner type). Dette er et glow som er modifisert til elektro. Vingespenn 180. Jeg har nettopp blitt ferdig med et eks. selv. Har da montert Hyperion 3025-10 og hyperion titan 50-opto. Propell apc 13-10.
            Flyer veier ferdig, ca 2,5 kg. Med denne motor og propell, yter den litt over 500W og ca. 50 amps. Brukte da et 4200 11,1 lipo.

            Linker til fly og test (da med axi motor)



            http://www.masportaviator.com/ah.asp?ID=103&Index=0
            Dette var interessant!! Noen som vet om dette forhandles i Norge?
            It`s not the fart that kills...it`s the smell!

            Comment

            • tyor
              • Mar 2005
              • 9757

              #7
              prøv å send en mail til thorbjørn og kåre de har vel graupner
              thorbjorn@rc-seilfly.no
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment

              • joo
                MFN Skribent
                • Nov 2002
                • 6936

                #8
                Vingespennet er vel nærmere 1,60... 63".

                Men du verden så vakkert det var, noe annet enn den første Taxi jeg bygde i -75.
                Den Hyperion-motoren blir nok perfekt match til maskinen, men jeg ville gått for 4S4000 LiPo, og så ville jeg byttet ut Hyperion ESC med Jeti... (Ut fra erfaringene jeg har gjort meg med den motoren og forskjellige batterier og ESC`er...)
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment

                • orry
                  • Nov 2004
                  • 18

                  #9
                  Jeg kjøpte flyet hos Thorbjørn og Kåre og motor+esc hos Elefun.
                  Vennlig hilsen

                  Orry

                  Comment

                  • HighFly
                    • Dec 2005
                    • 68

                    #10
                    Javisst! Der var den jo! Men nå fikk jeg plutselig lyst på storebroren;Taxi 2400...men hva slags elektromotoroppsett trenger man for en sånn svær "sugge"??
                    It`s not the fart that kills...it`s the smell!

                    Comment

                    • jørgen123
                      • Jul 2005
                      • 706

                      #11
                      her er en Tysk link til en som har elektro i en Taxi 2400:

                      burde være nok Power i den motoren!
                      Jørgen Wake Stensen
                      Bodø MFK
                      Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                      Comment

                      • joo
                        MFN Skribent
                        • Nov 2002
                        • 6936

                        #12
                        Ja, men dem bruker tydeligvis flyet til seilflyslep med den Hackeren ombord.

                        Ca 7,5 kilo flyklar modell til trainer-bruk og for å slippe å ha for lite motor til en loop og kos: 1200-1400 Watt oppsett må nok til, gjerne med mulighet til å proppe den opp til 1500-1600 Watt.

                        Rimelig motor til fuglen vil være Hyperion 4045-serien. Kanskje 4045-12, oppsett for å trekke ca. 45 Amp på 10S LiPo? Passende LiPo blir f.eks ThunderPower PL 4000 eller FlightPower EVO 3700? Alternativt kjøpe en Actro 40-5 (en del dyrere, men for en lekker motor!)
                        AXI 4130 eller 5XXX-serien hvis AXI er aktuelt.
                        ESC: Jeti 77Adv Plus! Evt kjøpe den lekre 90Adv Plus... UBEC eller separat RX-batteri.
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment

                        Working...