Har lyst til å kjøpe meg en litt stor elektromodell, men er usikker på hvilken. Dette skal ikke være et 3D fly. (fersk) Kunne tenke meg noe annet enn de"vanlige" med 90-100 cm vsp. Har fra før en Ripmax Zephyr med 157cm vsp. Trenger bare modellen, evt motor. Ikke radioutstyr osv. Modellen bør koste rundt et par tusen. Noen forslag? Ikke seilfly!
Unconfigured Ad
Collapse
Tips om stor elektromodell!
Collapse
X
-
kan du spesifisere litt mere, acro, kosefly, pylon racer...
men hvis det er et stort kosefly du har lyst på, ta en kikk på adrian page super cub
og testen av flyet:
William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs... -
Graupner Taxi cup II (treiner type). Dette er et glow som er modifisert til elektro. Vingespenn 180. Jeg har nettopp blitt ferdig med et eks. selv. Har da montert Hyperion 3025-10 og hyperion titan 50-opto. Propell apc 13-10.
Flyer veier ferdig, ca 2,5 kg. Med denne motor og propell, yter den litt over 500W og ca. 50 amps. Brukte da et 4200 11,1 lipo.
Linker til fly og test (da med axi motor)
Vennlig hilsen
Orry
Comment
-
Originally posted by orryGraupner Taxi cup II (treiner type). Dette er et glow som er modifisert til elektro. Vingespenn 180. Jeg har nettopp blitt ferdig med et eks. selv. Har da montert Hyperion 3025-10 og hyperion titan 50-opto. Propell apc 13-10.
Flyer veier ferdig, ca 2,5 kg. Med denne motor og propell, yter den litt over 500W og ca. 50 amps. Brukte da et 4200 11,1 lipo.
Linker til fly og test (da med axi motor)
http://www.masportaviator.com/ah.asp?ID=103&Index=0It`s not the fart that kills...it`s the smell!Comment
-
Comment
-
Vingespennet er vel nærmere 1,60... 63".
Men du verden så vakkert det var, noe annet enn den første Taxi jeg bygde i -75.
Den Hyperion-motoren blir nok perfekt match til maskinen, men jeg ville gått for 4S4000 LiPo, og så ville jeg byttet ut Hyperion ESC med Jeti... (Ut fra erfaringene jeg har gjort meg med den motoren og forskjellige batterier og ESC`er...)Absolutt ikke NLF-medlem lenger!Comment
-
Ja, men dem bruker tydeligvis flyet til seilflyslep med den Hackeren ombord.
Ca 7,5 kilo flyklar modell til trainer-bruk og for å slippe å ha for lite motor til en loop og kos: 1200-1400 Watt oppsett må nok til, gjerne med mulighet til å proppe den opp til 1500-1600 Watt.
Rimelig motor til fuglen vil være Hyperion 4045-serien. Kanskje 4045-12, oppsett for å trekke ca. 45 Amp på 10S LiPo? Passende LiPo blir f.eks ThunderPower PL 4000 eller FlightPower EVO 3700? Alternativt kjøpe en Actro 40-5 (en del dyrere, men for en lekker motor!)
AXI 4130 eller 5XXX-serien hvis AXI er aktuelt.
ESC: Jeti 77Adv Plus! Evt kjøpe den lekre 90Adv Plus... UBEC eller separat RX-batteri.Absolutt ikke NLF-medlem lenger!Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment