Unconfigured Ad

Collapse

Wingo som fusker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Java
    • Jun 2004
    • 168

Wingo som fusker

Jeg er nå en lykkelig eier av en wingo og har nå flydd i 1 time tilsammen... Veldig flott fly. Men en ting som skjer er at når det kommer rundt 200 meter unna begynner motoren å fuske som gjør at jeg mister all farta og løftet. Noen som kan hjelpe meg her? Bruker orginal motor med gear utveksling
  • galmania
    • Jul 2005
    • 604

Hvis det skjer på en bestemt avstand så er det vel sannsynligvis radio problemer. Har du sjekket mottaker antennen, plassering og mottakker osv, vet ikke hvordan dette er på wingo.
    Geir Amund Lindberget

Comment

• Java
      • Jun 2004
      • 168

Jepp, jeg byttet ut mottakeren som alltid har funka på min ready, som jeg da har flydd lengre og langt med. lurer på om det er motoren som forstyrrer, men er ikke sikker. Antennen er trukket helt ut og henger fint ut fra flyet

Comment

• olle
        • May 2002
        • 708

Wingo...radioproblemer

Garantert speedregulatoren som slår inn på radioen. Spesielt hvis du bruker 27 mhz AM. Kan også forstyrre på 35 AM/FM. Du kan prøve å fjerne mottaker og antenne lengst mulig unna regulatoren. Regulatoren bør stå så nær motoren som mulig. Metallbommen på Wingo kan også svekke radiosignalet hvis antennen ligger for nærme. I værste fall må du bytte frekvens eller ny regulator.

olle

Comment

• Java
          • Jun 2004
          • 168

Jeg har nå funnet feilen. Motoren var brent. Jeg kjøpte den wingo power deluxe av rcmodeller. jeg har ikke noe spesielt greie på dette med elektro greiene, men kan det komme av at batteriet og regulatoren er for sterkt for motoren? 400 motor på 22 ampere regulator med 9,6 volt batteri.

Comment

• olle
            • May 2002
            • 708

Wingo..som fusker

Brent motor som bare fusker når den kommer 200 m unna sender? Det var en merkelig feil ) Er det feil på motor, så vil vel dette merkes enten den er 2, 20 eller 200 m unna???

olle

Comment

• Java
              • Jun 2004
              • 168

ja, har prøvd den inne nå og det skjærer og piper i motoren, så den har det ikke helt bra.. skal bytte ut med noe bedre

Comment

• EL-Corazon
                • Mar 2006
                • 179

husk at børstemotorer må kjørest inn før en bruker dem.
                jeg lar mine motorer spinne fritt uten belastning på 2-3 volt en del timer før jeg setter dem i modellen.
                med hilsen Arvid

Comment

Working...