Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Har du kjøpt en Formosa2 ? Når du får testet den så er jeg interessert i å høre om dine erfaringer med den .
Har gått og lurt på en slik selv .
Lurer på om ikke denne motoren kan gi skikkelig futt i den .
Jeg er straks ferdig med en Formosa II.
Driver selv og lurer på motorvalg. Har en hyperion Z-2213/20 liggende fra min tidligere formosa (rip), men jeg tror denne blir litt svak. Vurderer sterkt en hyperion Z-3007/26.
Jeg har hatt en Formosa II nå i noen måneder, med en Apache APM30-18T. Dette har vært en bra motor for modellen. Den drar rundt 350W. Jeg tror nok at de motorene du har kan brukes, selv om de er oppgitt til maks å gi 250-260W. De er noe lettere enn min motor, og du har dermed muligheten til å bygge en lettere modell, både met motor, regulator og batteri.
Første gangen jeg var ute med min, hadde jeg en propell, som bare dro 260-270W, og det fløy greit med den, men det var ikke så mye ekstra for å greie å dra den ut fra hovring.
Jeg bruker Flight Power sine 11,1V-2500mAh 20C batteri, som gir meg rundt 15-17min flytid.
Er meget fornøyd med modellen. Understellet er en svakhet. Slik jeg har sett det på forskjellige forum rundt omkring i verden, er dette en gjenganger. Mitt knakk i festet, og har nå blitt skiftet ut.
Ser du bruker et forholdsvis stort batteri (tenker på ytre mål). Er det god plass til så pass store batterier i Formosa II, eller måtte du trikse plass? (Jeg har faktisk tre slike batterier loggende).
I den originale Formosa'en er det skralt med plass til store batterier, og en må skjære og mekke for å få det til.
Ja det er plass i Formosa 2 til disse batteriene. På denne så ligger batteriet under vingen, i et eget rom, med et lokk over. Selve magnet festet på lokket er ikke bra, men det har jeg funnet en løsning med å sikre med strikk. Selve batteriet er festet godt på egen hånd i selve rommet. De er festet med borelåsstropper. Jeg har også et 14,8V batteri som jeg har prøvd, men det blir litt trangt med luken på. Kan selvfølgelig kjøre flyet uten luke, uten at det gjør så mye (tror jeg).
Ok. hmm.. blir mye spm her, men hvordan har du festet motoren? Bruker du fortsatt GWS-pinnen (isåfall, hvor får man tak i et slikt motorfeste til denne motoren), eller har du bygget en firewall?
Ok. hmm.. blir mye spm her, men hvordan har du festet motoren? Bruker du fortsatt GWS-pinnen (isåfall, hvor får man tak i et slikt motorfeste til denne motoren), eller har du bygget en firewall?
Spinneren som ligger ved Formosa II'n er en firkantet isoporkloss, som du skal etter tegningen spikke til en fin spinner. Dette er bare tull etter min mening, og fint kan det neppe bli. Så jeg brukte deler av den klossen til å skjøte på flyet, og la en 3mm kryssfiner plate i front, så jeg skrudde motoren i. Slik at motoren kom akkurat passe frem. Med denne motoren så langt frem, slapp jeg å bruke bly eller andre ting i nesen på flyet, for å finne CG.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment