Originally posted by atlemo
Unconfigured Ad
Collapse
Chipmunk 10-Hyperion..noen erfaringer ?
Collapse
X
-
-
Originally posted by william123hvor kan man se bilder og info om cessna'en?Gisle Ranum
Trondheim
"If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"Comment
-
ååå...den var fin. sikle sikle
noen som vet om den vil ha ca samme pris som d a andre hyperion 10e flyene?William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
Det har ikke vært nevnt pris noe sted jeg har sett men jeg gjetter på at den havner i samme område.
David fra Aircraft-World om Cessna og floats :
Hello from Korea,
The Z2213-20 has more than enough power for floats, as it is really more than the model needs to start with. With floats, use the 9x6 prop(16A peak); normally the 9x4.5 (12~13A) is plenty for the Cessna for strong climbs and mild aerobatics.
Since the hatch is on the bottom of fuselage, it may be that it is never underwater when the model is on side or upside down. Check that and report, please!
DavidComment
-
Da har jeg bestilt meg en Chipmunk 10e fra Elefun i påvente av at Cessnaen kommer
Gleder meg til å få den i hus om et par dager....
Kommer tilbake med info om flyet, om det er interesse for det...
GisleGisle Ranum
Trondheim
"If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"Comment
-
tintin: er det GWS flottørene som er beregnet for cessnaen?William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
Da er'n i hus!
Hallo
Da har jeg fått chipmunken i hus og som unger flest så må en jo begynne byggingen med en gang
En flott byggesett med godt pakkede deler. Alt var strøkent, så nær som den ene hjulkåpene var sprukket i "skjøten". Limte det med lynlim og kikker, så det ble greit. Vet allikevel ikke helt om jeg kommer til å bruke disse....Ihvertfall ikke til å begynne med.
Har kommet godt igang med byggningen og delene passer utmerket sammen.
Tror dette blir et flott fly.
Kommer tilbake med mer oppdatering senere...
GisleGisle Ranum
Trondheim
-
Originally posted by tyorhei Gisle
BILDERhehe
hvilken motorisering skal du bruke?
Flyet er ihvertfall knakende fint.
Motoroppsett blir en hyperion 2213/20, Hyperion 20A esc, 3s 1500mah lipopakke. Har tenkt å kjøpe en Hyporion LVX 3s 2200mah, men det får vente litt.
Tror dette blir en bra sak, om jeg bare klarer å holde den på vingene og treffer moder jord med korrekt hastighet og vinkel :O
GisleGisle Ranum
Trondheim
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment