Unconfigured Ad

Collapse

Cessna Bird Dog er kommet i hus

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gisle
    • Dec 2005
    • 575

Cessna Bird Dog er kommet i hus

Da er bird dogen kommet i hus. Dette synes jeg er mye fly for pengene. Om bare flyegenskapene er like bra som settet blir dette moro.

http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...7&prod=BirdDog Army ECS ARTF&kategoriID=15

Nydelig fly i et skikkelig bra ARF. Kvalitet på delene så lang. Rorene er ferdig hengslet og limt. Glass er montert. Til og med glass i vingen slik at du ser ned i kupeen. Pilot er det også med.
    Hele kroppen er i finer og balsa ferdig trukket og dekorert.
    Meget fyldig og god byggeveiledning, minuset er at den kun er på engelsk. Men godt forklart med bilder og engelsken er jo vanlig skoleengelsk.

Tester med Waypoint 2215/22 motor og 25A Esc.

Her er noen bilder av settet som var upåklagelig bra pakket og pent.
    Attached Files
    Last edited by Gisle; 11-11-06, 11:05.
    Gisle Ranum
    Trondheim
    "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"
  • Java
    • Jun 2004
    • 168

Gratulerer! Veldig flott fly det der..må kanskje begynne med noe skala elektro jeg og

Comment

• tyor
      • Mar 2005
      • 9757

ser veldig fin ut den der. ser den kan flys med .10 glow også. har en .10 fp konvertert til diesel som ikke har nå hjem. dette var fristende til den
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

Comment

• Java
        • Jun 2004
        • 168

Er det den Cox motor størrelsen.. har ikke helt greie på dette med numre på motorer

Comment

• FS90
          • Jan 2006
          • 44

Hallo Gisle.
          Flott fly du har fått deg. Jeg får vel bestille meg Army Cuben jeg da slik att vi kan fly side by side til våren. Jeg skal melde meg inn i Trondheim Modellflyklubb over nyttår.....Vi treffes da på Udduvoll Airfield.........
          Last edited by FS90; 10-11-06, 21:12.
          Arve Sunnset
          Trondheim Mfk
          -------------------------
          Scale Warbirds of Norway
          www.scalewarbird.org
          -------------------------
          Flyr alt med vinger å rotorblad på.!!!

Comment

• tyor
            • Mar 2005
            • 9757

Originally posted by Java
            Er det den Cox motor størrelsen.. har ikke helt greie på dette med numre på motorer
            tallene som brukes på motorer er i kubikk tomme. en 10 size er egentlig 0.10 kubikk tomme. en 40size 0.40 kubikk tomme osv. de fleste cox motorer er vel 0.049 kubikk tomme.

du må legge ut mere bilder ettersom det skrider fremover Gisle. har du tenkt å ha det på flotører?
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

Frsky taranis 9+
            + diverse små ting

Comment

• Gisle
              • Dec 2005
              • 575

Originally posted by tyor
              du må legge ut mere bilder ettersom det skrider fremover Gisle. har du tenkt å ha det på flotører?
              Ja det skal jeg gjøre. Flyet er raskt å sette sammen. Det som tar tid er å vente på at 30 min epoxyen skal tørke
              Nei jeg har vel egentlig tenkt å ha flyet på hjul. Når det er sagt er det enkelt å montere GWS flottører på det, men vi får se.
              Må jo ha noen hjulfly jeg og

Jeg er imponert over standarden på settet. Med prisen på 995 kr. får en her et kanonfly og jeg som liker bedre å fly enn å bygge (og kona er glad om jeg gjør ingen av delene... ) er jo kjempefornøyd. Dekaler er det værste jeg setter på noen ganger og det er jo ferdig satt på her...
              Jeg ar jo hatt ( ) Cub fra hypoerion og skulle jeg velge mellom disse vedr soliditet og kvalitet i settet i forhold til pris er jeg ikke i tvil, bird dogen vinner. Men det gjenstår å se, det skal i lufta og og det er jo mest spennende hver gang. Og det er jo flyegenskapene som teller.

Nå har jeg ihvertfall kjøpt spektrum DX9 hos Elefun og et par mottakere, så jeg satser på at vi ikke går i bakken pga glitch i hvertfall.

Tyor: Det går fint å montere motoren din på denne. Instruksjoner for fuel følger med. tror det hadde vært kjempemoro med en liten fuelsak i nesen på denne.
              Må vel kanskje lakkeres noe i motorrom og fuelrom.... Det følger ikke med tank da så det er sagt.

Jeg har nå montert sammen vingen og ser jo bra ut. Går å tripper og venter på at epoxyen skal herde. Men det lønner jeg å bruke epoxy med litt herdetid, det blir mer solid da.

PS og jeg skal legge ved flere bilder......
              Gisle Ranum
              Trondheim
              "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

Comment

• walker76
                • Nov 2005
                • 472

Flott fly du har kjøpt deg der Gisle.
                Må prøva å få filma jomfruturen då, slik at me får sjå da i action.
                Har lyst på eitt slikt eitt sjølv, men eg kunne tenkt meg med fuel motor.
                Mvh:
                Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
                www.folgefonnrc.ning.com

MA X-Cell Fury Extreme 90
                Raptor 90 3D
                Raptor 50 Titan SE
                T-Rex500GF
                T-Rex450SE V1
                JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

Comment

• Gisle
                  • Dec 2005
                  • 575

Ja denne gangen skal jeg forsøke å få filmet jomfruturen. Det er moro.
                  Hvordan legger dere forresten enklest ut en film her?

Jeg har nå limt ferdig vinge, side og høyderor. ser jeg har i farten gjort en liten tabbe... Bakvingen ble litt i avvik horisontalt. Hadde litt travelt og det så bra ut og tok meg ikke tid til å legge på vingen for å måle mot.....Ser at den avviker i horisontalen ja..
                  Hvordan vil det innvirke på flyegenskapene? Blir det krise så har jeg et problem.....
                  Gisle Ranum
                  Trondheim

Comment

• tyor
                    • Mar 2005
                    • 9757

tror ikke du vil merke det så godt hvis det ikke er veldig mye. den vil kanskje vri seg litt ved kraftig høyderor bruk. som i en loop for eks. Virker det som det er god kvalitet på treverket i den. v-mar har jo ikke hatt så godt rykte på deg før. Men har hørt de skal ha blitt bedre.

Den må da være utrolig lett bygd. ser den er oppgitt til 600-700gram med motor og utstyr, også har den ett vingespenn på over 120cm
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

Frsky taranis 9+
                    + diverse små ting

Comment

• Gisle
                      • Dec 2005
                      • 575

Hei Tyor

Ja den er veldig lettbygd. Jeg har ikke greie på dette med kvaliteten på treet, men på meg virker det bra solid. Det fine er at når det først er ARF, så er dette meget ferdig. Slipper å klippe sideruter og front glass. Til og med stengene til rorene er montert ferdig med linkene på. Bare å lime fast rorhorn som er av finer..

Jeg får håpe det går bra flyegenskapene, da det er for sent å gjøre noe med. Man lærer så lenge man bygger Ikke ha det for travelt å gjøre som en alltid har lært, ta en ekstra sjekk... Men så var sporet så tight at det var ikke mye mulighet til å spenne opp heller så det ble no sånn
                      Gisle Ranum
                      Trondheim

Comment

• Gisle
                        • Dec 2005
                        • 575

Det går fremover

Her kommer noen bilder fra byggingen....
                        Attached Files
                        Gisle Ranum
                        Trondheim

Comment

• tyor
                          • Mar 2005
                          • 9757

er dekalene satt utenpå eller er det i betrekningen? ser veldig bra ut
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

Frsky taranis 9+
                          + diverse små ting

Comment

• Gisle
                            • Dec 2005
                            • 575

Originally posted by tyor
                            er dekalene satt utenpå eller er det i betrekningen? ser veldig bra ut
                            God morgen

Måtte sjekke....... Dekalene er i betrekningen.
                            Gisle Ranum
                            Trondheim

Comment

• ron van sommeren
                              • Aug 2002
                              • 175

RBC Birddog during construction

Comment

Working...