Jeg klarte ikke å vente til den havnet i butikkene her og selvom Cuben enda ikke har kommet i lufta så trengte jeg noe å bruke overtidskronene på så jeg har bestilt meg en Hyperion Cessna som jeg håper skal få floats på seg etterhvert.
Unconfigured Ad
Collapse
Vinterprosjekt HP Cessna
Collapse
X
-
nyyydelig! regner med at det kommer byggetråd her på forumet? har egentlig alltid hatt lyst på en cessnaWilliam Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs... -
NYYYYDELIG ! Dette skal jeg også ha, uten tvil.
Hva blir prisen levert Tintin fra Aircraft World ?
Når tror du den kommer i butikkene.....
Jeg tror jeg må sjekke med Elefun om de vet noe mer om når den kommer.
NB! håper på byggetråd og bilder ja !
GisleGisle Ranum
Trondheim
"If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"Comment
-
hehe grattis med fly tintindet er kjekkt du har noen penger liggende og slengende du bare MÅ bruke opp
haha har ikke du nok flyge enheter snart
hehe neida. gleder meg til og se byggetråd
Comment
-
Ble vel ca $ 350,- inkl alt utenom mottaker men inkludert 2 propeller, 4 servoer, spinner og flottører som jeg håper jeg kan tilpasse. Hva det kommer på når vi har fått det vi vil ha er en annen sak (staten det er oss det...)
Har sett både desember og januar i butikk så den er ikke så langt unna men jeg klarer aldri å vente når jeg først har bestemt meg.
Jo det begynner å bli litt, dette blir det 3e flyet som ikke har kommet seg i lufta, 5e totalt. Spiten er langt fra ferdig, Cuben er klar til jomfrutur, kanskje i helgen. det er bare Flightflex Yaken som har fått kjørt seg, Tensoren har jeg kræsja og reparert betydelig mer enn den er flydd, håper på noen innekvelder i vinter med den. Egentlig hadde jeg sett for meg at Cuben skulle ha fått prøvd seg med ski allerede men det har vært dårlig med snø her i Oslo området så langt.Comment
-
så fint! da venter vi på bilder...William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
Ja da har staten fått sitt og flyet er i hus.
Har tatt med et sett flottører jeg tenkte sette på. Disse er i en slags skum, vil gjerne ha dem hvite (de er litt gulaktige) Bør man trekke dem eller male dem?
Fikk med meg en kjekk liten sak til å trekke av propellfester og programmeringskabel til Titan escene mine samt selvsagt et par propeller, spinner og servoer.
Hadde litt problem med å finne eksakte forslag til servoer så jeg tok med WP092 servoer og håper de passer. Burde kanskje hatt en med metalldrev til nesehjul men det tror jeg at jeg har liggende...
Comment
-
Det ble ikke helt gratis.
Alt i alt med datakabel, avtrekker, flottører, spinner, propeller og ekstra propellfeste til Cuben der festet var litt kort kom det på ca $ 370,- som vel tilsvarer kr 2400,- (har ikke sjekket belastningen på kortet)
Moms kom på 575,- (så Tollvesenet kom til 2300) så tett oppunder 3 lapper + mottaker.
Avtrekker, kabel og propfeste til Cuben kom på kr 270,- så Cessnan kommer på kr 3300 alt inkludert, også flottører, ja ikke batterier da men det har jeg.
Kan man trekke flottører med f.eks. oracover?Last edited by Tintin; 08-12-06, 18:38.Comment
-
Hei Tintin
Gratulerer med nytt prosjekt, ser lekkert ut! Og, jeg kjenner følelsen når bestillingene overstiger produksjonsevnen.
Jeg hadde vært litt forsiktig med oracover på de flottørene, kjedelig hvis de "krymper"/smelter under varme. Må i tilfelle prøve deg veldig forsiktig fram.
Tror jeg hadde lakkert dem. . .http://www.phoenix-rc.org/
http://www.glamdalrck.net
http://www.scalewarbird.org/
---------------------------------------------------
Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the firstComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment