Unconfigured Ad

Collapse

Vinterprosjekt HP Cessna

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

SoLite trenger mye mindre varme enn Oracover for å krympes, så det kan være et alternativ for å få farge på flottørene.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Tintin
      • Jan 2005
      • 4631

Var litt rask der ja, det er klart varme er ikke så bra for de flottørene. Skal se om jeg klarer å fine ut hva de tåler og se om det er over hva trekk behøver, hvis ikke så får det bli litt neongrønn fra en sprayboks

Comment

• tyor
        • Mar 2005
        • 9757

Hvis flotørene er av vanlig vit isopor så kan du fint bruke oracover. Jeg har brukt det på isopor vinger med godt resultat. sitter som f... Men du må selvfølgelig være litt forsiktig med varmen.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

Comment

• Tintin
          • Jan 2005
          • 4631

De er litt gulaktige, gjetter på at det er samme typen som man bruker i båter. Mener det heter noe på D.

Comment

• tyor
            • Mar 2005
            • 9757

Ok Da kan jeg ikke garrantere at det går. men ellers så har vel norwegian solarfilm. den trenger heller ikke mye varme. har du en god pakketape så kan det brukes også lakke over etterpå da blir skjøtene helt vanntett.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

Comment

• Tintin
              • Jan 2005
              • 4631

Det minner sterkt om divinycell....kan gjøre en liten test og se hva det tåler av varme etterhvert.

Kunne Orastick vært noe ?

Comment

• Tintin
                • Jan 2005
                • 4631

Jaggu fikk jeg ikke bygd litt til i dag. WP092 servoene passer perfekt så jeg brukte WP092 std på balanse og høyderor men satte en med metalldrev på ror/nesehjul. Man trenger 30cm skjøteledninger til balanseservoene. Det er bare hull til å ta ut ledningene i den ene vingehalven. har brukt krympeplast over skjøtene.

Har fått limt alle kontrollflater, satt sammen vingen og limt på vingetuppene.
                Det er en del mer å lime inni denne enn det er i Cuben og Spiten. Batterihylla er ikke limt inn men det er bra for hadde den vært det så hadde jeg slitt skikkelig med å få inn motoren med mine pølselabber.

Har støtt på et lite problem. Wheel spatene har en skjøt inni som tar i hjulene så de vil ikke snurre med disse på. Får forsøke å pusse litt.

Er heller ikke helt fornøyd med propellfestet. Den spinneren jeg har kommer for langt fra fronten. Det er ikke den det egentlig skal være for den var ikke på lager. Får etterbestille den. Skal være en blank alu spinner til denne.

Denne lille saken blir en skikkelig morsom liten greie og jeg tror det skal gå å tilpasse flottørene.
                Attached Files

Comment

• Tintin
                  • Jan 2005
                  • 4631

Frontveggen foran motor er også ganske tykk slik at jeg syns motorfestet kommer litt kort innpå akslingen. Vurderer å drille det større slik at motorfestet delvis går inn i fronten.
                  Attached Files
                  Last edited by Tintin; 11-12-06, 20:59.

Comment

• william123
                    • May 2005
                    • 2330

ser flott ut dette her! tror det blir enda bedre med blank aluspinner ja
                    William Jul Ringkjøb
                    Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Tintin
                      • Jan 2005
                      • 4631

Ja det får bli en slik, den sitter også lengre innpå propellfestet slik at den kommer inntil kroppen så vidt jeg kan se..
                      Attached Files

Comment

• Gisle
                        • Dec 2005
                        • 575

Nyyyydelig fly Tintin !!!!

Gleder meg til det blir tilgjengelig i Norge. Dette skal jeg ha
                        Gisle Ranum
                        Trondheim
                        "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

Comment

• Tintin
                          • Jan 2005
                          • 4631

Ja du har vel egentlig alt du trenger utenom selve kitet ettersom den trenger eksakt samme motor/esc/radioutstyr som Cuben, så det blir jo ikke noen voldsom sum heller.

Comment

• Tintin
                            • Jan 2005
                            • 4631

Da nærmer det seg ferdig....

Har vært greit å bygge bort sett fra at hjulkåpene har trengt mye tilpassning. De er litt grunne slik at hjulene tar i og ruller dårlig. Har måttet slipe bort omtrent all skjøtemassen øverst og åpne dem opp en del. De har en litt rar vinkel, skal hjulbena vinkles forover?

Ellers støtte jeg på et lite problem med batteribrettet. Dette rekker ikke helt frem i nesa om det ligger horisontalt, man legger en liten vinkel under der fremme for å støtte dette. Jeg festet denne vinkelen til brettet, smørte på lim og la den inn, svakt hellende nedover - tabbe...det er blitt for liten plass mellom plata og nesehjulet til at jeg får inn batteriet med litt margin.

Nåja, jeg tror jeg klarer å lirke det løs og så får jeg skyve en liten trebit i mellom og lime igjen så jeg får bedre rom til batteriet som må helt frem i nesa for at CG skal bli rett.

Nå krysser jeg fingre og håper på pent vær til helgen for da er jeg pent nødt til å forsøke meg med denne....
                            Attached Files

Comment

• Gisle
                              • Dec 2005
                              • 575

Hallo Tintin

Hvilken propell bruker du? Er den en SF propell?
                              Funker det fint med den motoren du bruker til dette flyet. Jeg har på mine høyvingende alltid brukt E propeller og har ingen erfaring med SF..
                              Gisle Ranum
                              Trondheim
                              "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

Comment

• Tintin
                                • Jan 2005
                                • 4631

Ja den som sitter på nå er en SF 9x4.7 som er den ene anbefalte propellen for rolig flyging og lang flytid. Har også en E propell på 8x6 som skal gi mer sprut.

Comment

Working...