Unconfigured Ad
Collapse
2,4 Ghz Radio i Turbine fly?
Collapse
X
-
-
Bruker 2.4 FASST i Eurosporten uten noen som helst problemet. Tok rangetest og klarte ikke løpe den utenfor dekning på den tilgjengelige tiden... 3-4 ganger anbefalt avstand på rangetest.
Har festet en antenne på tverrveggen fremme, og en som snur 180 grader og sitter på innsiden av flykroppen ved siden av mottakeren. Ingen antenner utenpå flyet. "Carbonplatene" er ikke carbon, men lookalike slik at de ikke tuller med radiosignalet.
Her er bilde av installasjonen av mottaker.
Dette så helt super profft utMvh.
FredrikComment
-
Svein-Tore Gundersen
Graupner MC32 Hott V2
Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
Sbach 342 DA 50
3dhs Slick 89 Elektro
Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
Jet Legend F-15 (simjet 3000)
Retrojet 75 (Simjet 1910)
Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
Byron CorsairComment
-
Hei weddowickh
http://www.emsjomar.com/SearchResult.aspx?CategoryID=4 er stedet du får kjøpt optokopler.
Mvh
Cato Horten
Bærum MFK
Comment
-
Hei weddowickh
http://www.emsjomar.com/SearchResult.aspx?CategoryID=4 er stedet du får kjøpt optokopler.
Mvh
Cato Horten
Bærum MFK
www.netroh.comFred LarssenComment
-
Cato Horten
Bærum MFK
Comment
-
I såfall litt spinkelt når man først har lagt opp til adskilt power for servoene.Fred LarssenComment
-
Rart med alt som er "nytt" i dette pottitlandet2,4 kom relativt sent hit - i hvert fall sett hen til når det ble tatt i bruk i USA. Jeg har mye familie der borte, og tok 2,4 i bruk relativt tidlig her etter å ha sett dem bruke det problemfritt i både bensinmotor- og jetfly "over there". Såpass tidlig at formannen i modellflyklubben ikke var helt sikker på om dette var OK. Systemet måtte forklares både en og to ganger - ikke minst fordelene med hang-flyging som kanskje er det området av hobbyen som oftest var rammet av frekvenskrasj (inntil 2,4 kom). Såvidt jeg ikke fikk flyforbud
Nå er det vel snart ikke aktuelt for noen å kjøpe ny radio uten at dette er 2,4.
Så selv etter at 2,4 har blitt brukt i flere år i USA i alle slags modeller er det bare å registrere at kruttet måtte finnes opp på nytt også her. For øvrig har JR/Spektrum laget mottakere som fint kan sitte montert i karbonkropp også. Men dette må vel prøves ut under særdeles sikre omgivelser her..Geir
3D plane - 1D brainComment
-
Da lurer jeg på noe.
Trenger du den kraften i en Jet modell da? Jeg snakker kun ut fra egen erfaring, ikke det jeg trur.
Men litt fakta ut fra egene erfaringer i Jet modell. Jeg benytter denne i alle mine modeller. Modeller med opp til 20 servoer med overvekt på JR8411/JR8611 og JR8911. Dette er servoer som yter opp mot 25 kg. Jeg har klart å bruke 1 A på 8 min flytur (ja det er mye og det ver en feil i modellen) uten problem av noen art. En av mine Jet modeller veier 30 kg.
Det har fungert i over 12 år med mine oppsett.
Hva er da problemet med kontaktene på denne enheten?
Mvh
Cato Horten
Bærum MFK
Comment
-
Nå skal det sies at spenningstap ikke er like kritisk her siden mottageren har egen forsyning, altså ideell til bruk sammen med 2.4 GHz mottagere.
Fred LarssenComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment