Unconfigured Ad

Collapse

1/8 Tamjets F-16 EDF

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Warbirdpilot
    Administrator
    • Sep 2004
    • 2878

Hvordan gikk det med Momsen og avgiften?
    - Håvard Glad Andreassen
    - YouTube.com/Warbirdpilot
    - facebook.com/warbirdpilot

Comment

• tahustvedt
      • Feb 2004
      • 4601

Jeg har ikke fått de riktige etter at jeg returnerte enda, men regner med det går bra når jeg får de med merknad "retur etter reparasjon" eller noe sånt. Sendte de tilbake med merknad: "Broken toy parts" etter instruksjon fra butikken.

Comment

• tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

Skulle fly i dag, men forsov meg så det ble for mørkt når jeg kom dit litt over 12. I stedet så målte jeg vingevinklene fordi de både ser skjeve ut og jeg har problemer med at roll trim forandrer seg med hastigheten. Joda, det var nesten 1° forskjell. Høyre vinge har høyere incidence enn venstre vinge. Jeg målte både ved tippen og nærmere roten så langt inn som måleutstyret gikk. Helvetes dritt. Vingefestene i aluminium er selvfølgelig limt med Hysol i tilleg til at de er skrudd fast, så det skal bli skikkelig moro å rette på denne fabrikkfeilen.

Comment

• Guest

#49 Unapproved
          Ja sånn e d å bo i nord...Men vi tar det igjen på den andre siden av året
          Får håpe det blir flyvær i jula da....

Lykke til vidre

Comment

• tahustvedt
            • Feb 2004
            • 4601

Jeg må reise bort i morra, men satser på at jeg får flydd litt i romjula når jeg kommer tilbake igjen.

Comment

• tahustvedt
              • Feb 2004
              • 4601

Hmm. Her har det vært flaut lite aktivitet. Jeg hadde to turer i Januar, men etter det har det vært stille... frem til nå. I dag hadde jeg første turen på flere måneder, og fytti h... så sinnsykt det flyet her går! Kan ikke huske at det gikk så fort. Mulig har det noe med at jeg har flydd 1/3 Cub og helikopter i det siste.

Jeg hadde nesten forventa at Zippy-H-batteriene skulle være daue etter måneder uten skikkelig aktivitet, slik som FlightPower-batteriene har vært, men de funka like bra som alltid. Jeg fikk lyst på XPS-batterier nå. Det øker effekten med over 1 kW.

Comment

• Guest

#52 Unapproved
                Hei Ja det har vert lite aktivitet på denne så jeg begynte og lure om den var blitt history...
                Har og flere zippypakker som bare går og går...Disse må jo være vert hver ei krone.hehe..
                Hva er XPS-batteri??? Ble litt nysjerrig
                Er det noe flights med twinstaren?? Ikke lenge før det er lyst døgnet rundt hær nord..

Comment

• tahustvedt
                  • Feb 2004
                  • 4601

Stumax (han som lager disse viftemotorene) har testet 12S XPS-batterier med samme vifte og motor som jeg har og fikk 5,2 kW og 8 kg thrust i benk. Det er 1000 W mer enn de forrige ledende batteriene på samme antal celler.

Twin Star har fått ligge i ro. Jeg gikk litt lei FPV og lurer på om jeg skal selge flyet.

Comment

• Stian
                    • Jan 2006
                    • 483

Hei og hå!

Har du noengang tenkt på å sette inn høyttaler med jetmotorlyd i denne? Har lekt med tanken etter å ha spilt på høyttaleren i Spitfiren min

En høyttaler bak ubderstellet og kassevolum i mellomrommet mellom duct og kropp....
                    Er det mulig å få til?

Stian

Comment

• tahustvedt
                      • Feb 2004
                      • 4601

Vektmarginene er ganske mye mindre på en EDF enn en warbird. Fly med Stumax-vifte høres veldig bra ut i lufta uansett. Det er synd jeg ikke har fått laget skikkelig video av den enda.

Comment

• Stian
                        • Jan 2006
                        • 483

Høres ikke mye bra ut etter å ha hørt turbin
                        Jeg tror det hadde blitt supertøft! Ser for meg denne:

med høyttaler foran og bak vingen..

(må bare fullføre 10 andre prosjekter først :-S )

Comment

Working...