Announcement

Collapse
No announcement yet.

3D+turbin+nomore

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ok, da er vi enige

    Comment


    • #17
      Originally posted by Quadrocopter View Post
      Dyr leke for "godt" voksne barn.....
      Har heller aldri forstått at man skal rote rundt med en jet for å gjøre semi 3D, men det må vel ha noe å gjøre med potensen..... billigere å gå over på Viag.....

      Skal man rote rundt med stikkene så er det bare å skaffe seg et helikopter..........


      men dette er også min mening

      Det er utrolig mye jeg ikke skjønner at folk roter rundt med,også de som bare er godt voksne barn,men er jo selfølgelig litt "jantelov" og sur siden jeg ikke har råd til dette...Men datt litt ut med den potens/viag.....slutningen?
      Vennlig hilsen
      Roy.

      2,Biler.
      1,Leilighet.
      masse øl i kjøleskapet.
      + diverse innbo.

      Comment


      • #18
        Sikkert like gøy for de som flyr 3D med jet som de som flyr jet uten og fly 3D med jet: )

        Poenget er at man gjør hva man syns er spennende og gøy. Tenk på alle de som syns at vi er tullinger som liker å holde på med "lekefly" Vi må holde sammen, ikke kritisere det "naboen" liker å gjøre....

        3D med jet, tøfft det men det som allt annet må gjøres på en sikker måte.



        Min mening: )
        Bare flygreier: )

        Comment


        • #19
          Jeg skjønner godt at gutta som står og kjeder seg dagen lang med seilfly blir furtne når de ser andre ha det gøy
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #20
            Originally posted by bjeff View Post
            Jeg skjønner godt at gutta som står og kjeder seg dagen lang med seilfly blir furtne når de ser andre ha det gøy
            Nå måtte jeg le litt også gitt..... Vi driver da med samme hobby folkens! ytterpunktene er bare litt forskjellige. Min mening er at denne 3D juro`n er bare en hipp greie... på lik linje med 2,4ghz og ccpm miksing til helikopter........
            Christen
            http://jetsofnorway.com/

            Comment


            • #21
              3D turbinunderholdning

              Sånn, nå har jeg satt på kaffe og fyrt opp popcorna
              Høy underholdningsfaktor på slike diskusjoner gitt.
              Are

              Comment


              • #22
                Originally posted by Quadrocopter View Post


                Ser mer ut som han får en komprimerings bruddskade på undersiden av av flykroppen rett bak canopyen - hvis du går bilde for bilde på filmen så ser du at nesepartiet bøyes langt ned og bakover i den første "landingen"

                Så når har prøver på en 90 grader stig ser man at g-kreftene presser nesepartiet nedover (vekten av alt han har i cockpiten hjelper på) og samme stedet som fikk juling i det første havariet begynner å komprimeres på nytt men nå kollapser det og hele frontpartiet rives av nedover.

                Min mening.....
                Kjempebra at vi fikk klarhet i dette...eller var det egentlig veldig innlysende at det foregikk på denne måten.... det neste innlegget ditt skapte bare forvirring for meg og mine meninger. Har du sett russerne fly fullsize jet så er det jammen meg ikke langt unna. De hovrer kanskje ikke, men noen syns det faktisk er gøy å gjøre dette med modeller uansett merke, type, form eller what ever... Forstår ikke at dette med mangfold og utvikling i denne hobbyen er SÅ vanskelig svelge eller respektere for den den del. Noen virker å ha grodd helt fast.
                Christen
                http://jetsofnorway.com/

                Comment


                • #23
                  Originally posted by bjeff View Post
                  Jeg skjønner godt at gutta som står og kjeder seg dagen lang med seilfly blir furtne når de ser andre ha det gøy
                  LOL!
                  Nuh provvosere du bærre forr å provvosere! (Sagt med Martin Schanke stemme..)

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Christen View Post
                    Kjempebra at vi fikk klarhet i dette...eller var det egentlig veldig innlysende at det foregikk på denne måten.... det neste innlegget ditt skapte bare forvirring for meg og mine meninger. Har du sett russerne fly fullsize jet så er det jammen meg ikke langt unna. De hovrer kanskje ikke, men noen syns det faktisk er gøy å gjøre dette med modeller uansett merke, type, form eller what ever... Forstår ikke at dette med mangfold og utvikling i denne hobbyen er SÅ vanskelig svelge eller respektere for den den del. Noen virker å ha grodd helt fast.
                    Hvorfor er det så viktig at "mangfold og utvikling" i hobbyen skal være så lett og svelge for alle. Å være enige bare for og være enige fordi vi alle holder på med en eller annen form for modellhobby har jo ikke noe poeng i det hele tatt. Jeg må da få lov til og synes at f.eks. helikopter flyging ikke er noe spesielt og rope hurra for uten at jeg på noen måte skal motarbeide de som vil fly helikopter. Det er flere i klubben vår som flyr heli, og det er jo flott for dem og jeg synes selvfølgelig at det er imponerende at de i det hele tatt klarer og holde greiene i lufta. Men jeg vil ha meg frabedt å måtte like å fly helikopter bare for at noen andre i hobbyen liker det.

                    Å bruke ironi og sarkasme mot andre på ett diskusjonsforum er mye værre enn å være litt uenige om hva som måtte være tøfft innenfor hobbyen vår...

                    Lars.

                    Comment


                    • #25
                      Man kan da vel ha EGNE meninger er på forumet uten at det trenger å være en de facto standard, eller???

                      JEG kommenterte videoen og JEG synes det ser helt malplassert ut og det er min mening - punktum finale.

                      Videre viser han elendig Airmanship og er igjen - etter min mening - et dårlig eksempel, ikke grunnet flyving men generell oppførsel.
                      Last edited by Quadrocopter; 09-02-10, 16:46.

                      Comment


                      • #26
                        Jeg er enig i mye av det du skriver Lars, jeg blir bare litt provosert og tar litt igjen på en måte.
                        Det virker som at når det kan hakkes på det som er litt utenfor sitt (eget) felt så er det helt greit. Ingen skal tvinges til å like noe de ikke liker... ikke fra min side ihvertfall. Helt siden jeg begynte med jet har jeg merket at man blir satt litt i bås som en ekstra sær særing, (man er jo litt sær når man holder på med dette i det heletatt) holdningene rundt dette blir ikke bedre med sånne komentarer som fremstår i denne tråden, det er det jeg reagerer på.

                        Dette har blitt tatt opp før: man behøver ikke å være rik for å holde på i den "dyre" enden av denne hobbyen. For min del så har jeg aldri kontaktet en håndtverker, setter aldri bilen på verksted, nå har jeg sluttet å røyke og jeg går sjelden eller aldri på byen. Bare her har jeg vel en flott jet i året med pengene jeg sparer på å kunne fikse allt selv. Alikevel ser det ut til at man blir sett litt ned på fordi man velger å bruke såppas mye penger på hobbyen.....

                        Når det gjelder sarkasme så er det vel ikke sånn et jeg overskygger andre med det her på forumet....eller?
                        Christen
                        http://jetsofnorway.com/

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Quadrocopter View Post
                          Dyr leke for "godt" voksne barn.....
                          Har heller aldri forstått at man skal rote rundt med en jet for å gjøre semi 3D, men det må vel ha noe å gjøre med potensen..... billigere å gå over på Viag.....

                          Skal man rote rundt med stikkene så er det bare å skaffe seg et helikopter..........


                          men dette er også min mening
                          Vet ikke hva dette har med å kommentere en film da, han driver mest sannsynelig med dette med samme grunnlag som deg, fordi det gir han noe... f.eks det å ha det gøy? Det er jo faktisk sånn at når Bill Hempel snapper av en vingehalvdel så er det bare kult og flere begynner å "prøve" å gjøre det samme. Han med denne Euro`n er jo da selfølgelig bare dum og helt korka som gjør dette.
                          Christen
                          http://jetsofnorway.com/

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Quadrocopter View Post

                            Videre viser han elendig Airmanship og er igjen - etter min mening - et dårlig eksempel, ikke grunnet flyving men generell oppførsel.
                            Jeg mener faktisk det stikk motsatte sikkerhetsavstanden han holdt er jo milevis i forhold til andre som driver med 3D
                            Christen
                            http://jetsofnorway.com/

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Christen View Post
                              *SNIPP*
                              Når det gjelder sarkasme så er det vel ikke sånn et jeg overskygger andre med det her på forumet....eller?
                              På ingen måte. Det bare glapp ut av meg. Etter min mening er det ikke noe som er så ødeleggende for ett forum som utstrakt bruk av slikt når de fleste strengt tatt ikke kjenner hverandre på ett diskusjonsforum personlig, og ikke kan vite om det er alvorlig ment eller bare spøk osv.
                              Jeg drev tidligere på med bil som hobby, og bygde blant annet opp en 500hk Ford sierra cosworth med mine egne never, og ble etterhvert drittlei av holdningene og miljøet i de forskjellige forumene jeg "vanket" i da. Jantelov eksisterer ikke engang her i modellhobbyen i forhold.

                              Jeg har nok syndet selv også, men ingen er perfekt..


                              Lars.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by bjeff View Post
                                Jeg skjønner godt at gutta som står og kjeder seg dagen lang med seilfly blir furtne når de ser andre ha det gøy
                                dagens .....
                                Stian Håvak (82)
                                Fly low or crash trying!

                                MFN @ Facebook - Like!

                                Comment

                                Working...
                                X