Cockpiten gjorde jeg ikke så mye med egentlig. Kappa hull i den orginale brønnen og bygde opp på nytt med Evergreen plastlater. Lagde også "sikte" i plexiglass som jeg risset inn en sirkel og et kryss med kniv, limt fast med to carbonstenger. Dash`n er helt enkelt et printa ark.
Unconfigured Ad
Collapse
Mitt vinterprosjekt
Collapse
X
-
-
Før jeg begynte monteringen, været jeg det siste med mørkegrå maling tynnet ut med White- spirit. Førte på dette med ei fille, da syns jeg det er lett å justere hvor mye jeg vil ha på.
Når det gjelder dette med væring så er det delte meninger om dette, jeg syns ihvertfall at et krigsfly skal hvere møkkete
Tok også et bilde av monteringen som er igang, det er ikke så lett å få dette til å se ryddig ut.... men jeg har prøvd da ihvertfall.Christen
http://jetsofnorway.com/Comment
-
-
Den blir kjempe fin ,og ja kruttslam må du ha får det er drit tøft
Litt artig å se att noen gjør ting på sine fly som ingen andre gjør,eurosporten er fin men artig att den blir unikMvh Geir Mogstad
---------------------------------------
slapp av det kommer helt sikkert ned!Comment
-
-
Hvis jeg får komme med et "kruttslam" tips så brukte jeg sort kritt kjøpt på Pandora hobby e.l. da jeg holdt på med plastbyggesett. Man skraper av litt med noe skarpt så det blir fint pulver og pensler det på etter ønske. Det er også lett å fjerne skulle man bli missfornøyd med resultatet.Comment
-
Det er et kjempe tips det Kyrre
Flere av gutta bruker dette og jeg tenkte litt på det også. Men da må man legge dette før klarlakken. Møkk og sot effekten kommer mere til sin rett helt til slutt var det en som sa... eller som han egentlig sa: møkka ligger jo ikke under klarlakken på fullsizenhehe...
Christen
http://jetsofnorway.com/Comment
-
Jeg har trålet litt hit og dit angående kanonen, den er jaggu ikke lett å få øye på på bildene, langt ifra så innlysende som det er på en rekke andre jagere. Men jeg fant følgende beskrivelse av kanonens lokasjon og litt annet:
"The Typhoon is equipped with a single MauserWerke GmbH developed BK-27 cannon mounted internally in the fuselage forward of the starboard wing. The Mauser cannon is becoming a standard weapon for European airforces, it equips among other aircraft the Panavia Tornado, Alpha-jet blister pods and SAAB/BAe Gripen. It utilises 27mm high explosive shells with a maximum firing rate of some 1700 rounds a minute, each aircraft will likely carry approximately 150 rounds. Several different types of shell are available. All ammunition types have the same internal and external ballistic behavior, which means the sights do not have to be adjusted for each type."
Og basert på dette (jeg antar at starboard er det samme som styrbord = høyre), så kan ikke jeg skjønne annet enn at dette må være kanonmunningen:
Jeg har dog ikke lykkes å spore opp et bilde hvor kanonen beviselig har vært avfyrt.Med vennlig hilsen
Asbjørn Kristiansen, Ski
-------------------
Teori er når man skjønner alt,
men ingenting fungerer som det skal..
Praksis er når alt fungerer som det skal,
men ingen skjønner hvorfor..
Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
ingenting fungerer som det skal,
og ingen skjønner hvorfor..
------------------------------
http://www.f-16.net/
http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gifComment
-
Med vennlig hilsen
Asbjørn Kristiansen, Ski
-------------------
Teori er når man skjønner alt,
men ingenting fungerer som det skal..
Praksis er når alt fungerer som det skal,
men ingen skjønner hvorfor..
Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
ingenting fungerer som det skal,
og ingen skjønner hvorfor..
------------------------------
http://www.f-16.net/
http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gifComment
-
Takk for bilder Asbjørn, men jeg ble ikke noe klokere jeg heller desverre. Får undersøke dette nermere. Jeg ser at bildene tatt med Iphone`n jukser litt med farvene, flyet er malt lysebrun, grå og hvit under. Ikke at det gjør det noe bedre med grått daMen aggressor skjemaet syns veldig bra i lufta har jeg sett og under flyet kommer det jo på tanker og rakketter så det blir litt kontraster der og. Jeg håper dette funker som antatt på Euro`n og da.....
Ble ikke noe bra bilder av lysene men et innblikk gir det alikevel da.Christen
http://jetsofnorway.com/Comment
-
Heisann, ser du mangler kanoen din, hehe
Kan det være at det er denne munningen som er til den???
Per Reidar Bremseth
Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly) DLE55
PA BadBoy med sc70fs
Seagull Harrier46 med os 70fs
pluss litt depron da..
Alt som går opp kommer før eller siden ned....Comment
-
Skikkelig fin Christen, vesentlig mere sjarm og sjel i denne kjerra nå enn med det skjema den kommer i. Flink som alltid duComment
-
Perreidar - Du har mye muligens rett i at det er kanonmunningen. Jeg har også sett dette lille hullet på enkelte bilder, men jeg blei ikke helt klok av det, for på andre bilder var det fraværende igjen. Hva det beror på, har jeg ingen anlese om, men det ser jo unektelig ut som en kanonmunning. Se f.eks på bilde nr 2 som jeg la ut. Zoom inn, så ser du at det mangler. Begge bildene jeg la ut er av en toseterversjon, kunne det være at toseter ikke har kanon? Jeg tviler sterkt på det selv.
Christen - Skjønner skjønner, litt ekstras under vil absolutt skape litt kontraster. Synes flyet ditt blir dritlekkert, veldig pent stykke arbeid =)
Redigert: Tittet litt ekstra på bilde nr2 fra meg selv. Man ser en eller annen for for skygge der munningen på bildet fra Perreidar er. Jeg tror kanskje munningen av en eller annen grunn er blendet av. Man ser det bedre på dette bildet jeg linker til her.. Jeg kan ikke komme på noen god grunn for å gjøre dette egentlig, bortsett fra å spare litt vekt, evnt kan denne vekten brukes til annet utstyr av uvisst formål, jeg vet ikke. Men det er nok definitivt der kanonmunningen befinner seg. Uten bilde av sotspredning blir det jo likevel umulig å lage et skalalikt utseende i dette området på modellen til Christen.
Last edited by G-Force; 25-03-10, 23:14.Med vennlig hilsen
Asbjørn Kristiansen, Ski
-------------------
Teori er når man skjønner alt,
men ingenting fungerer som det skal..
Praksis er når alt fungerer som det skal,
men ingen skjønner hvorfor..
Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
ingenting fungerer som det skal,
og ingen skjønner hvorfor..
------------------------------
http://www.f-16.net/
http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gifComment
-
Etter hva jeg fant ut på sidene il Eurofighter så ligger kanonen i overgangen mellom buken og vingen på høyre side..
Og har og sett der at RAF sine fly ikke har denne kanonen, usikkert, men jeg driver på å lete litt mere...Per Reidar Bremseth
Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly) DLE55
PA BadBoy med sc70fs
Seagull Harrier46 med os 70fs
pluss litt depron da..
Alt som går opp kommer før eller siden ned....Comment
-
Takk for varme ord Håvard og Asbjørn! Og takk Per Reidar, kanonen sitter der som på bildet du la ved.
Her er noe tekst jeg fant fram:
The cannon is installed on all aircraft. They thought about using some ballast substitute, but it worked out to be less expensive to leave the thing in there. The RAF is evidently not going to use it because they want to save money. Some accountant decided that the airplane would never need a gun, thus proving that people who don't read history are doomed to repeat it, and ensured that the RAF will lose an airplane one day to close air-air combat or that some Para or Marine on the ground is going to die because the RAF aircraft overhead will be winchester without a gun....
Da har jeg noe å gjøre i dag ogsåBilder kommer.....
Christen
http://jetsofnorway.com/Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment