På leting etter en noenlunde billig sportskjerre falt valget på denne. Den flyr veldig bra, er billig (1800 daler) og kvaliteten som Anton får til om dagen så var ikke dette et vanskelig valg egentlig. Jeg bestillte min med rødt under sjakkmønsteret på vingetippene, helhvite vinger syns utrolig dårlig. Skjemaet tilhører egentlig Albatross L-39 sånn skalamessig, jeg syns Dragonen kledde denne drakten veldig bra. Kanskje bedre enn L-39`n.... eller hva Arne? HAHA!
Utstyr og dingsebomser:
Emcotec DPSI BIC
Hi-Tech 7985 på høyde, bal, og flaps. 7955tg på sideror og en 5945 på nesehjul.
Mekanisk ventil til understell (følger med i settet)
UP6 proposjonal bremseventil
Merlin 160 Turbin
Røykanlegg
Lys
Jeg har også valgt Airpower sine vingekoblinger, disse har jeg (nesten) skrudd fast for at de skal kunne bevege seg fritt til hverandre.
Først en liten greie.....
Jeg har sett flere ganger at det er noen som bruker strips til å låse fuelslanger på nipler, dette er en veldig dårlig løsning siden stripset ikke er rundt. Når man drar til stripsen vil den forme seg som en dråpe. Jeg har lagt ved et bilde som viser hvordan jeg gjør det med bindetråd og snurrer til men en vanlig tang, her er det å få kjøpt en spesialtang som snurrer tråden når man drar i den.
De tankene som følger med flyet rommer tilsammen 4,8L. Dette er veldig mye fuel å ta med seg opp så jeg valgte å bruke den nederste fremste tanken som røyktank, den rommer 2liter så det burde bli røyk en stund! Den øverste tanken rommer da 2.8liter og sammen med to 450ml tanker på hver side av den får jeg fin flytid og all fuelen er samlet på tyngdepunktet som igjen er veldig positivt. Med Merlinen som valg her kommer den til å kose seg på veldig lave turtall med lavt forbruk, så nok fuel blir det
Dragonen har vært på markedet en stund nå og har vist seg å være solid, folk har flydd vingerørene skeive i powerturns. Den jeg har fått nå har fått oppgraderte vinger i kompositt.
Noen bilder fra noen dager med montering.
Utstyr og dingsebomser:
Emcotec DPSI BIC
Hi-Tech 7985 på høyde, bal, og flaps. 7955tg på sideror og en 5945 på nesehjul.
Mekanisk ventil til understell (følger med i settet)
UP6 proposjonal bremseventil
Merlin 160 Turbin
Røykanlegg
Lys
Jeg har også valgt Airpower sine vingekoblinger, disse har jeg (nesten) skrudd fast for at de skal kunne bevege seg fritt til hverandre.
Først en liten greie.....
Jeg har sett flere ganger at det er noen som bruker strips til å låse fuelslanger på nipler, dette er en veldig dårlig løsning siden stripset ikke er rundt. Når man drar til stripsen vil den forme seg som en dråpe. Jeg har lagt ved et bilde som viser hvordan jeg gjør det med bindetråd og snurrer til men en vanlig tang, her er det å få kjøpt en spesialtang som snurrer tråden når man drar i den.
De tankene som følger med flyet rommer tilsammen 4,8L. Dette er veldig mye fuel å ta med seg opp så jeg valgte å bruke den nederste fremste tanken som røyktank, den rommer 2liter så det burde bli røyk en stund! Den øverste tanken rommer da 2.8liter og sammen med to 450ml tanker på hver side av den får jeg fin flytid og all fuelen er samlet på tyngdepunktet som igjen er veldig positivt. Med Merlinen som valg her kommer den til å kose seg på veldig lave turtall med lavt forbruk, så nok fuel blir det

Dragonen har vært på markedet en stund nå og har vist seg å være solid, folk har flydd vingerørene skeive i powerturns. Den jeg har fått nå har fått oppgraderte vinger i kompositt.
Noen bilder fra noen dager med montering.
Comment