Unconfigured Ad

Collapse

X-tremejets Dragon

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -GAS-
    • Jun 2007
    • 1323

    #1

    X-tremejets Dragon

    På leting etter en noenlunde billig sportskjerre falt valget på denne. Den flyr veldig bra, er billig (1800 daler) og kvaliteten som Anton får til om dagen så var ikke dette et vanskelig valg egentlig. Jeg bestillte min med rødt under sjakkmønsteret på vingetippene, helhvite vinger syns utrolig dårlig. Skjemaet tilhører egentlig Albatross L-39 sånn skalamessig, jeg syns Dragonen kledde denne drakten veldig bra. Kanskje bedre enn L-39`n.... eller hva Arne? HAHA!

    Utstyr og dingsebomser:

    Emcotec DPSI BIC
    Hi-Tech 7985 på høyde, bal, og flaps. 7955tg på sideror og en 5945 på nesehjul.
    Mekanisk ventil til understell (følger med i settet)
    UP6 proposjonal bremseventil
    Merlin 160 Turbin
    Røykanlegg
    Lys
    Jeg har også valgt Airpower sine vingekoblinger, disse har jeg (nesten) skrudd fast for at de skal kunne bevege seg fritt til hverandre.

    Først en liten greie.....
    Jeg har sett flere ganger at det er noen som bruker strips til å låse fuelslanger på nipler, dette er en veldig dårlig løsning siden stripset ikke er rundt. Når man drar til stripsen vil den forme seg som en dråpe. Jeg har lagt ved et bilde som viser hvordan jeg gjør det med bindetråd og snurrer til men en vanlig tang, her er det å få kjøpt en spesialtang som snurrer tråden når man drar i den.

    De tankene som følger med flyet rommer tilsammen 4,8L. Dette er veldig mye fuel å ta med seg opp så jeg valgte å bruke den nederste fremste tanken som røyktank, den rommer 2liter så det burde bli røyk en stund! Den øverste tanken rommer da 2.8liter og sammen med to 450ml tanker på hver side av den får jeg fin flytid og all fuelen er samlet på tyngdepunktet som igjen er veldig positivt. Med Merlinen som valg her kommer den til å kose seg på veldig lave turtall med lavt forbruk, så nok fuel blir det
    Dragonen har vært på markedet en stund nå og har vist seg å være solid, folk har flydd vingerørene skeive i powerturns. Den jeg har fått nå har fått oppgraderte vinger i kompositt.

    Noen bilder fra noen dager med montering.
    Attached Files
    Last edited by -GAS-; 08-04-10, 18:27.
    Christen
    http://jetsofnorway.com/
  • Karl H.
    • Mar 2006
    • 1452

    #2
    Originally posted by Christen
    Først en liten greie.....
    Jeg har sett flere ganger at det er noen som bruker strips til å låse fuelslanger på nipler, dette er en veldig dårlig løsning siden stripset ikke er rundt.
    Hei Christen.
    Fint fly du har anskaffet. Er propell et tilbakelagt stadium?
    Tips:
    Det går an å dra stripsen 2 ganger rundt, eller å få tak i slik som på bildet.
    Attached Files
    Karl Hans Glommen.
    Mjøsa Modellflyklubb

    Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

    Comment

    • skaarer
      • Sep 2007
      • 69

      #3
      (jeg syns Dragonen kledde denne drakten veldig bra. Kanskje bedre enn L-39`n.... eller hva Arne? HAHA!)

      Ja du Christen du Christen, du kan spøke du!!!
      Arne K Skaarer

      Mikronor RC Team
      Jets Of Norway
      Phoenix-rc.org
      Vingtor RC Club

      Comment

      • -GAS-
        • Jun 2007
        • 1323

        #4
        Originally posted by Karl H.
        Hei Christen.
        Fint fly du har anskaffet. Er propell et tilbakelagt stadium?
        Hei Karl, jeg var senest ute i går å fløy propell Jeg veit jo at du digger Sabre`n..... blir det noe jet på deg da?
        Christen
        http://jetsofnorway.com/

        Comment

        • weddowickh
          • May 2007
          • 309

          #5
          Grattis med lekker kjerre
          Mvh.

          Fredrik

          Comment

          • weddowickh
            • May 2007
            • 309

            #6
            Lurer på noe ang. DPSI BIC , har du koblet en paralell kontakt som du kan lade gjennom eller kobler du av Bic`en hver gang ??
            Mvh.

            Fredrik

            Comment

            • -GAS-
              • Jun 2007
              • 1323

              #7
              Takk Fredrik, jeg har ikke laget noe ladeuttak så jeg har koblet av hver gang jeg skal lade. Jeg har så mye amp med meg i flyene mine så jeg kan fly ca 10 turer uten å lade. Den burde jo også kobles i fra når man setter flyet bort for dagen, bic`n trekker bittelitt strøm selv om den er skrudd av.
              Christen
              http://jetsofnorway.com/

              Comment

              • joo
                MFN Skribent
                • Nov 2002
                • 6936

                #8
                Gratulerer med flott fly.
                Fargeskjemaet var særdeles fint!
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment

                • Karl H.
                  • Mar 2006
                  • 1452

                  #9
                  Originally posted by Christen
                  Hei Karl, jeg var senest ute i går å fløy propell Jeg veit jo at du digger Sabre`n..... blir det noe jet på deg da?
                  I løpet av sommeren vil det vel bli sendt en bestilling tenker jeg. Skal prøve å få litt mere tid
                  til å bygge modellfly når bare flyplassen blir nogenlunde ferdig. http://www.skymasterjet.com/f86b.htm
                  Karl Hans Glommen.
                  Mjøsa Modellflyklubb

                  Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                  Comment

                  • weddowickh
                    • May 2007
                    • 309

                    #10
                    Originally posted by Christen
                    Takk Fredrik, jeg har ikke laget noe ladeuttak så jeg har koblet av hver gang jeg skal lade. Jeg har så mye amp med meg i flyene mine så jeg kan fly ca 10 turer uten å lade. Den burde jo også kobles i fra når man setter flyet bort for dagen, bic`n trekker bittelitt strøm selv om den er skrudd av.
                    Takker så mye
                    Mvh.

                    Fredrik

                    Comment

                    • -GAS-
                      • Jun 2007
                      • 1323

                      #11
                      Takker for det Joo

                      Karl: Jeg mener å huske at du vil ha Sabren i norsk drakt å da må du jo lakke selv. Jeg vil bare komme med et lite tips. Bestill den ferdig til lakkering, koster nesten ingenting. Da slipper du all sparkling og pussing av skjøter og diverse. Anton har nevnt noe om bruk av slatsene, de bremser visst mye så han anbefalte å ikke bruke dem før man ble vant med flyet. De er jo der egentlig bare for skalan sin skyld på 1/5`n og den trenger de egentlig ikke, når du legger ut fulle flaps er det som å sette på håndbrekket og da slats i tillegg så kan nok kanskje overraskelsen bli fryktelig spennende.

                      Kommer med noen flere bilder Tirsdags kveld tenker jeg...... stay tuned.....
                      Christen
                      http://jetsofnorway.com/

                      Comment

                      • -GAS-
                        • Jun 2007
                        • 1323

                        #12
                        En liten oppdatering her. Nå er kjerra snart klar, flere bilder kommer ut i neste uke.
                        Attached Files
                        Christen
                        http://jetsofnorway.com/

                        Comment

                        • Morten
                          • Apr 2002
                          • 386

                          #13
                          pilot til Dragon ?

                          Hei Christen.

                          Du holder bra driv i byggingen synes jeg og strøkent blir det som vanlig

                          Jeg er på leting etter 2 piloter til Dragonen min, vet du om/hvor de selger pilotdokker i rette størrelsen til dette flyet? kan tenke meg at de skal være en ca 20-22 cm total lengde men er ikke sikker....
                          Attached Files
                          - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
                          - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
                          - Krill Avanti S m/ATJ220SV
                          - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


                          Comment

                          • Aviator
                            • Mar 2005
                            • 601

                            #14
                            Her har du en link til billige "piloter" som sikkert passer http://www.br.dk/produkt/barbie-dukke/
                            Svein Roe
                            ----------------
                            Skymaster F-15 - Nexus Mk II
                            Boomerang Sprint - Simjet 2250
                            Starfire II P-60
                            C-arf Extra 2,3 - DA 50
                            EF Extra 91" - DA 60
                            EF Edge 48"
                            Ventus 4m
                            Mini Nyx

                            Comment

                            • Saint 21
                              • Jul 2006
                              • 141

                              #15
                              Gratulerer...

                              Takk for i går, og gratulerer med nytt flott fly.
                              Hans-Peter Röder
                              http://www.phoenix-rc.org/
                              www.jetsofnorway.no

                              Comment

                              Working...