Lørdagsflyving i Ørsta.
Dagen startet ganske bra, med grått vær og litt vind.
Var usikker på været på flyplassen, men etter en kort samtale med tårnet, fikk jeg vite at det var vindstille og skydekket lå på 2000 fot. Ingen nedbør. Ringte crew chiefen, og han var klar. Mens vi ventet på fergen for å komme av øya her, begynnte det så smått å regne, og det regnet også på flyplassen.
Vi fikk tildelt en hangar, så vi hadde det fint der, og regnbygene var ikke lange. Men som modellflygere flest når det er dårlig vær, feiget omtrent samtlige ut, så til slutt var vi bare 2 piloter tilbake. Men vi fikk flydd. Hadde en god runde med min F-15, den blir bare bedre og bedre, og så fløy jeg en større Spitfire. Da denne ikke ville sette ut hjulene, ble det en kontrollert nødlanding på buken, med et minimum av lakkskade.
Selv fikk jeg ikke start på tubinen flere ganger, grunnet veldig kald propan, og måtte til slutt gi opp, og reiste hjem.
Kun en tur denne dagen.
Søndagen regnet og blåste bort, så da ble det ikke noen tur i det hele tatt.
Værmeldingen ser bra ut for kommende helg, så da blir det nok å sette nesa mot Ørsta igjen, og fly noen runder til der. Har snart fått såpass føling med landingene, at jeg kan fly på gress stripa her hjemme, som bare er 140 meter. Blir litt bortskjemt av å fly på 1000 meter asfalt.
Her er noen bilder fra dagen.
Ålrait
Knut Erik Rognes
Dagen startet ganske bra, med grått vær og litt vind.
Var usikker på været på flyplassen, men etter en kort samtale med tårnet, fikk jeg vite at det var vindstille og skydekket lå på 2000 fot. Ingen nedbør. Ringte crew chiefen, og han var klar. Mens vi ventet på fergen for å komme av øya her, begynnte det så smått å regne, og det regnet også på flyplassen.
Vi fikk tildelt en hangar, så vi hadde det fint der, og regnbygene var ikke lange. Men som modellflygere flest når det er dårlig vær, feiget omtrent samtlige ut, så til slutt var vi bare 2 piloter tilbake. Men vi fikk flydd. Hadde en god runde med min F-15, den blir bare bedre og bedre, og så fløy jeg en større Spitfire. Da denne ikke ville sette ut hjulene, ble det en kontrollert nødlanding på buken, med et minimum av lakkskade.
Selv fikk jeg ikke start på tubinen flere ganger, grunnet veldig kald propan, og måtte til slutt gi opp, og reiste hjem.

Kun en tur denne dagen.
Søndagen regnet og blåste bort, så da ble det ikke noen tur i det hele tatt.
Værmeldingen ser bra ut for kommende helg, så da blir det nok å sette nesa mot Ørsta igjen, og fly noen runder til der. Har snart fått såpass føling med landingene, at jeg kan fly på gress stripa her hjemme, som bare er 140 meter. Blir litt bortskjemt av å fly på 1000 meter asfalt.
Her er noen bilder fra dagen.
Ålrait
Knut Erik Rognes
Comment