Unconfigured Ad

Collapse

Jet tur til Sunnmøre?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eagle
    • Jan 2006
    • 1299

Lørdagsflyving i Ørsta.
    Dagen startet ganske bra, med grått vær og litt vind.
    Var usikker på været på flyplassen, men etter en kort samtale med tårnet, fikk jeg vite at det var vindstille og skydekket lå på 2000 fot. Ingen nedbør. Ringte crew chiefen, og han var klar. Mens vi ventet på fergen for å komme av øya her, begynnte det så smått å regne, og det regnet også på flyplassen.
    Vi fikk tildelt en hangar, så vi hadde det fint der, og regnbygene var ikke lange. Men som modellflygere flest når det er dårlig vær, feiget omtrent samtlige ut, så til slutt var vi bare 2 piloter tilbake. Men vi fikk flydd. Hadde en god runde med min F-15, den blir bare bedre og bedre, og så fløy jeg en større Spitfire. Da denne ikke ville sette ut hjulene, ble det en kontrollert nødlanding på buken, med et minimum av lakkskade.
    Selv fikk jeg ikke start på tubinen flere ganger, grunnet veldig kald propan, og måtte til slutt gi opp, og reiste hjem.
    Kun en tur denne dagen.
    Søndagen regnet og blåste bort, så da ble det ikke noen tur i det hele tatt.
    Værmeldingen ser bra ut for kommende helg, så da blir det nok å sette nesa mot Ørsta igjen, og fly noen runder til der. Har snart fått såpass føling med landingene, at jeg kan fly på gress stripa her hjemme, som bare er 140 meter. Blir litt bortskjemt av å fly på 1000 meter asfalt.

Her er noen bilder fra dagen.

Ålrait

Knut Erik Rognes
    Attached Files
    Last edited by Guest; 01-02-06, 21:52.
    Knut Erik
    But it flies, so who cares??
    www.torqueroller.com
    Steikje galen
    www.skalamodellflyklubb.no
    www.teamflyingcircus.com

Comment

• Minibønna
      *****istrator
      • Oct 2005
      • 390

Optiminst er du hvertfall, det skal du ha!!!!!!!!!!!!!! Kanskje like så greit at ikke hele Østlandet heiv seg av gårde i bilene sine!? Er vel litt for ustabilt vær her på nordvestlandet på denne årstiden, tar ikke værvarsel for god fisk før dagen er der jeg, grei leveregel her på denna årstida. Men bilder er bra, fyr løs og lykke til til helga. Blir vel noe tilstellninger i løpet av våren her oppe på disse Molde kanter oxo. Vi snakkes.
      Tor Henrik Hernes

Comment

• Roy Jimmy
        • Apr 2004
        • 239

Hei,Knut Erik.
        Gøy å høre at du er blitt konge med turbin modell.
        Hvar litt intressert i den F-15 selv.
        Nå skjønner du vel hvorfor jeg gikk med propanen på innerlomma på Fagernes i fjor ?

Vi treffes vel på et eller annet modell fly treff i løpet av året "take Care" og fly lavt.
        Vennlig hilsen
        Roy.

2,Biler.
        1,Leilighet.
        masse øl i kjøleskapet.
        + diverse innbo.

Comment

• Eagle
          • Jan 2006
          • 1299

Originally posted by Minibønna
          Optiminst er du hvertfall, det skal du ha!!!!!!!!!!!!!! Kanskje like så greit at ikke hele Østlandet heiv seg av gårde i bilene sine!? Er vel litt for ustabilt vær her på nordvestlandet på denne årstiden, tar ikke værvarsel for god fisk før dagen er der jeg, grei leveregel her på denna årstida. Men bilder er bra, fyr løs og lykke til til helga. Blir vel noe tilstellninger i løpet av våren her oppe på disse Molde kanter oxo. Vi snakkes.

Hei du. Optimist må man være. Fikk fortløpende værmeldinger fra Ørsta Flystasjon, og der stod det at det var 0mm nedbør hele helgen. Fredag var jo nydelig, og de meldte bra vær lørdag oxo, men dette slo litt feil. Det var regnbyger på 10-15 min, med opp til 1 time med opphold.
          Har dere en egnet stripe for turbin i Molde traktene da? Tar gjerne en tur oppom, er bare en time unna det.

Knut Erik.
          Knut Erik
          www.torqueroller.com
          Steikje galen
          www.teamflyingcircus.com

Comment

• Eagle
            • Jan 2006
            • 1299

Hei Jet Roy.

Joda, skjønner poenget med lommevarming av propan
            Skal du til Fagernes da? Planen min er å dra dit. Tenkte også å dra til Gullknapp 1 mai, det er jo litt mer på din hjemmebane.

Uansett, vi snakkes.

Knut Erik.
            Knut Erik
            www.torqueroller.com
            Steikje galen
            www.teamflyingcircus.com

Comment

• Minibønna
              *****istrator
              • Oct 2005
              • 390

Originally posted by Eagle
              Hei du. Optimist må man være. Fikk fortløpende værmeldinger fra Ørsta Flystasjon, og der stod det at det var 0mm nedbør hele helgen. Fredag var jo nydelig, og de meldte bra vær lørdag oxo, men dette slo litt feil. Det var regnbyger på 10-15 min, med opp til 1 time med opphold.
              Har dere en egnet stripe for turbin i Molde traktene da? Tar gjerne en tur oppom, er bare en time unna det.

Knut Erik.
              Har mulighet til å fly jet på Årø, ellers er jo stripa vår lang nok men kan kanskje oppfattes som litt trang hvis man skal fly jet der. Så kan man fly på Aukra der er det hvertfall mere enn nok plass, problemet der er jo at det er grusbane så der er det hensiktsmessig og ha nesehjulet bak innsuget slik at man slipper og få motoren full av grus. Så det skal vel være nok av muligheter for å fly jet på disse kanter.
              Tor Henrik Hernes

Comment

• Eagle
                • Jan 2006
                • 1299

Hei.
                Hva vil det si at det er litt trangt da? Trange jenter er ofte bedre
                Så lenge det ikke er barskog tett inntil stripa i den enden man vil ha innflyvningen, så går det meste greit. Nå når jeg ikke har noen akro modell som kan ta en Harrier, så er jeg avhengog av litt flat innflyvning.
                Stripa vår er vel trang den også, i og med at den er avskåret i begge ender, av grøfter som er noen meter dype, og 2-3 meter brede. Får du motorstopp hos oss, smokker du garantert modellen din i en av grøftene. Det skjer alltid.

Rognes
                Knut Erik
                www.torqueroller.com
                Steikje galen
                www.teamflyingcircus.com

Comment

• nybegunda
                  • Jun 2003
                  • 729

En tanke som slo meg sist jeg var der ute, var at dere kunne legge en rist eller
                  flake over grøften så er det problemet eliminert billig og fort gjort.....
                  Tor Helseth
                  Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• Tore
                    • Jan 2006
                    • 337

Jeg hadde ikke mange flightene før jeg hadde besøkt en av de grøftene.. Flyet jikk rett i veggen og deretter ned i bekken.. Var heldigvis en Jupiter som tåler en støt
                    Tore

Comment

• Eagle
                      • Jan 2006
                      • 1299

Vi har diskutert mange ganger hva vi skal gjøre med de grøftene, men det er ingen som gidder å ta i et tak når tingene skal gjøres.
                      Satser på nytt friskt blod i klubben, slik at vi kan få gjort noe på anlegget der. Det er mye vi kan få gjort, og det kan bli en skikkelig fin stripe med litt dugnadsarbeid til våren. Det er jo en del ålesundspiloter som har meldt seg inn i klubben, så jeg håper disse kommer og blir med på litt dugnad etterhvert. Det blir kalt inn til møte nå i mars. De som ikke er medlemmer, men som vil bli det, er også velkommen. Kan evnt poste en dato her, når jeg vet når det blir.
                      Blir forøvrig flyving i morgen, da det er meldt opplett. Håper du kommer, Tore.

Rognes.
                      Attached Files
                      Knut Erik
                      www.torqueroller.com
                      Steikje galen
                      www.teamflyingcircus.com

Comment

• Tore
                        • Jan 2006
                        • 337

Passer desverre dårlig denne helgen, men håper på godvær neste helg!

Når det gjelder innmelding og dugnad, så melder jeg meg inn så snart jeg får fatt i en giro fra postkassen, og dugnad stiller jeg gjerne opp på
                        Tore

Comment

• pepsimannen

#27 Unapproved
                          Hei Knut Erik

Skal ut å fly selv i morgen, er meldt knallvær i Oslo. Tar med både Eurofighter og Extra!

Minibønna: Aukra teller ikke, grusbaner er vel ikke det man vil fly på. Greit at du ikke får grus inn i turbinen med neseleggen bak luftinntaket. Men vi vil jo ikke fylle kroppen og understellsmekanikk med grus og sand heller.
                          Last edited by Guest; 02-02-06, 23:19.

Comment

• Eagle
                            • Jan 2006
                            • 1299

Hadde kjerringa sagt ja, hadde jeg allerede sittet i bilen på vei ned til deg.
                            Blir dårlig av dette regnet.
                            Hadde virkelig gjort seg å få flydd med andre jet gutter, og fått lært litt mer om disse fantastiske modellene.
                            Lurer på å kjøpe ny Extra, men ikke i plast. 2,7 meter balsamodell med 75 3W. Tror det skal gå, siden modellen er relativ lett. Går det ikke, er det jo bare å sett inn en 106ccm. Kos deg i morgen, jeg ringer deg utpå dagen og får en rapport.

Mvh Knut Erik.
                            Knut Erik
                            www.torqueroller.com
                            Steikje galen
                            www.teamflyingcircus.com

Comment

• Minibønna
                              *****istrator
                              • Oct 2005
                              • 390

Originally posted by pepsimannen

Minibønna: Aukra teller ikke, grusbaner er vel ikke det man vil fly på. Greit at du ikke får grus inn i turbinen med neseleggen bak luftinntaket. Men vi vil jo ikke fylle kroppen og understellsmekanikk med grus og sand heller.
                              Sant nok!! Har flydd litt Kangooro der ute(kompis), men det er nok ikke idelt nei. Har heldigvis Årø til disp når Eurosporten skal til pers. Har vært vurdert i samråd med klubben på Aukra å smelle på et sort teppe av asfalt, da skal jeg love deg at plassen hadde føyet seg inn i rekkene som Norges feteste modellflyplass.

Knut Erik:
                              I forhold til den stripa du beskriver så tror jeg nok at det skal være godplass på klubbstripa vår. Er ikke prob med jet hvis du er fløyet inn på modellen, hadde vel ikke tatt noen jomfrutur der tror jeg.
                              Tor Henrik Hernes

Comment

• Eagle
                                • Jan 2006
                                • 1299

Er det noe jet aktivitet oppe hos dere nå da eller?
                                Er jo noen gutter fra Molde traktene som flyr jet på Fagernes, har jeg sett.
                                Her lå tåka tett og lavt i dag, så det ble ikke noe flyving her, kjørte FG monster istedet. Kjekt med en rå bil på sånne dager
                                Hvor lang og bred stripe har dere der oppe da?

Knut Erik.
                                Knut Erik
                                www.torqueroller.com
                                Steikje galen
                                www.teamflyingcircus.com

Comment

Working...