Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fagernes 2006

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Sniking

    Originally posted by pepsimannen
    Håper noen av dere som refererer til denne påståtte snikingen kan ta seg tid til å forklare hva de mener....
    ...Begynner å bli ganske lei av å høre om denne snikingen som ingen er mann nok til forklare hva de mener. Hvis du ikke tør å forklare så slutt å referer til denne påståtte snikingen
    Virker nesten som du tar deg personlig nær av dette, noe det ikke er grunn til i det hele tatt. Senk skuldrene og slapp litt av. Ingen grunn til å utfordre manndom og mot her.
    Jeg snakker for meg sjøl og har aldri pekt ut hverken deg eller jetfolket (eller elektrofolket, eller fuelfolket, eller bensinfolket spesielt for den saks skyld...) som snikerne..langt der i fra. Eneste "problemet" jeg har hatt med jet på Fagernes har vært manglende slotting fra stevneledelsens side, men det kan hverken dere som flyr jet eller vi som ikke gjør det noe for. Jeg trives enkelt sagt ikke i lufta med to jetdoninger susende rundt meg samtidig. Da liker jeg mye bedre å sitte på baken og nyte syn og lyd.

    Det som er problemet, slik jeg har oppfattet og erfart det, er at folk tar flya sine og går forbi andre i køen bare fordi de ikke står i giv akt ved sine modeller til enhver tid og dytter de fremover. Det er klart at man skal være klar over hvor man er i køen og befinne seg på plass for avhenting av klype og radio når flytid nærmer seg, men det er ingen unnskyldning for å snike forbi et fly bare fordi eieren ikke står rett ved siden av. Normal folkeskikk tilsier at man tar flyet foran og dytter etter køen hvis eier ikke er tilstede for å gjøre det, eller hva?
    Er man femtemann i køen så bør man såklart være i rimelig nærhet, men står man som nummer 10 eller 15 så burde flyfløttinga gå av seg sjøl.
    "Nå dytter du mitt fly og etterpå dytter jeg ditt..." It goes without saying i min bok.

    Ovenstående har noen år vært årsak til stor irritasjon for undertegnede og ført til at jeg ikke har giddi å stilt meg i kø. Flott for alle andre som rykker en plass frem i køen, men kjedelig for stevnets ry hvis det ikke er bare jeg som føler deg slik.

    Får du beskjed om å gå foran er det såklart en helt annen sak, men det er ikke det som er problemet her.
    Odd Sundet
    http://www.imacnorge.no

    Comment


    • #32
      Jeg tar det ganske personlig, da noen i et annet forum rett ut sier at det er jet folket som sniker. etter å ha purret på eksempler tre ganger sier han at han trekker sin uttalelse da han ikke har sett det selv, bare hørt av andre at det er jet folket som sniker. Da jeg selv flyr jet føler jeg at jeg kan ta det personlig. Ingen som utfordrer manndom og mot, krever bare en begrunnelse for disse påstander om sniking. Kan da ikke være noe galt i det. Det er da mye verre med uriktige beskyldninger. Hva er problemet?

      Men det ser ut som stevneledelsen er veldig klar over det vi snakker om og ser ut til å gjøre de grep som trengs, skal se at det fungerer mye bedre i år. jeg personlig synes de var flinke i fjor til å skille jet og prop. fly. Synes det fungerte bra jeg. Det er bare ikke noe hyggelig og høre at du sniker, når du har gjort akkurat det du har fått beskjed om av sikkerhetssjefen.

      Jeg som flyr jet skjønner at du ikke synes det er noe gøy å fly samtidig med jet. Like lite som jeg synes det er gøy å fly samtidig med prop. Det er to helt ulike måter å fly på, så det er helt klart best å skille de fra hverandre i sloter.

      Så klart man skal dytte flyet som står foran deg i køen forover hvis ikke eieren er tilstede, det er som du sier ren folkeskikk. problemet oppstår når de seks syv eller tolv tretten foran deg ikke er tilstede i køen, da er det sikkert mye lettere å ta ett (sitt eget)fly å gå forbi enn å flytte på "halve køen"

      Hva sier du til at de lager to køer? en for prop og en for jet? Hvis vi allikevel skal fly separat. Jeg synes det er det beste. Det var det vi gjorde i fjor. Det er kanskje der misforståelsen ligger? Kanskje ikke alle var klar over at vi fikk beskjed om å lage en egen jet kø.

      Jeg føler selv at jeg har senket skuldrene, men skriver kanskje på en måte som gjør at du tror jeg er forbannet. Det er jeg ikke. Synes bare man har krav på en forklaring på en påstand man selv finner urimelig. Greit?
      Last edited by Guest; 07-02-06, 20:27.

      Comment


      • #33
        Originally posted by pepsimannen
        Jeg tar det ganske personlig, da noen i et annet forum rett ut sier at det er jet folket som sniker.....
        Dette tar vi på PM da jeg ikke ser interessen for andre..

        Det er bare ikke noe hyggelig og høre at du sniker, når du har gjort akkurat det du har fått beskjed om av sikkerhetssjefen
        Det er såklart kjedelig hvis det er tilfelle. Har full forståelse for det, men jeg er ikke av den oppfatning at jetfolket sniker. Hverken i den eller noen annen forbindelse.

        Jeg som flyr jet skjønner at du ikke synes det er noe gøy å fly samtidig med jet......Det er to helt ulike måter å fly på, så det er helt klart best å skille de fra hverandre i sloter.
        Jep!

        Så klart man skal dytte flyet som står foran deg i køen forover hvis ikke eieren er tilstede, det er som du sier ren folkeskikk. problemet oppstår når de seks syv eller tolv tretten foran deg ikke er tilstede i køen, da er det sikkert mye lettere å ta ett (sitt eget)fly å gå forbi enn å flytte på "halve køen"
        Dessverre er det alltid noen som tar minst motstands vei, men her er det jo kømarshallens ansvar kommer inn.

        Hva sier du til at de lager to køer? en for prop og en for jet? Hvis vi allikevel skal fly separat.
        Ikke dumt! Da kunne de også informert om det på briefing.
        Odd Sundet
        http://www.imacnorge.no

        Comment

        Working...
        X