Unconfigured Ad

Collapse

Endelig! F-104 starfighter er kommet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pepsimannen

#61 Unapproved
    servoer

Hei Espen

Som regel bestiller jeg det meste til jet fra: www.dreamworksrc.com. dette er en nettbutikk drevet av en aktiv jet pilot: Todd Witkoff. Han har da en nødvendig erfaring på området og fornyer hele tiden sitt sortiment i takt med egne erfaringer og faste kunders ønsker. Når jeg bestiller varer derfra går det ca. tre til fem dager før jeg har varene i hus. Hvis det er noe han er utsolgt for (noe som er veldig sjelden) får jeg en mail om det samme dag jeg foretok bestillingen. Han spør da om han skal sende det han har, eller om jeg vil vente noen dager(opp til en uke) slik at sendingen blir komplett. Og så gjør han det jeg da bestemmer meg for. I USA er fortsatt kunden i fokus. Akkurat denne gangen er det en kamerat som som er på ferie i Florida som handler servoer og ventiler for meg. Det ble JR 8611 A.

Auto art
    Ja, Autoart lager gjerne merker for flere i hobby Norge. Hvis du kan sende ferdige filer, bilder eller tegning av hvordan de skal se ut, samt hvor store de skal være: maks lengde og bredde. Du kan jo godt hilse fra oss i Jets of Norway, så skjønner han sikkert hva det dreier seg om. Prøv å send han ting i god tid, ellers blir merkene ganske kostbare. Han har laget en del merker for meg fra før og gir en hyggelig pris hvis det er en jobb han kan ta litt innimellom. Det er han som har laget alle merkene på Cato sin store Pitts skala 1:1,7. Cato hadde en del bilder av full sizen og fortalte bare hvor store de skulle være, så ordnet Autoart resten. Han lagde også merkene Til Ståle sin FERRARI Kangaroo, Ståle sin F-15 og min F-15. Han har også laget noe til min Eurofighter (noen merker som er blitt slitt av, eller kanskje rett og slett blitt flydd av kjerra!)

Motivlakkering:
    Ta kontakt med Pål Vindfallet, han hadde jo en motivlakkert Extra som var helt rå. Nicket hans på forumet er: RNDFP. Send han en pm og spør.
    Last edited by Guest; 01-08-06, 19:19.

Comment

• esmel
      • Dec 2004
      • 2830

Tusen takk for mange tips! Høres ut som det er midt i blinken mtp. det jeg er på utkikk etter.

Blir spennende å se hvordan starfighteren blir og ikke minst fungerer Lykke til med videre bygging
      Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• SJN
        • Oct 2006
        • 1

Hej.

Hvordan går det med Starfighteren ?

mvh, Sonnich Johannesen.

Comment

• pepsimannen

#64 Unapproved
          Originally posted by SJN
          Hej.

Hvordan går det med Starfighteren ?

mvh, Sonnich Johannesen.
          Hei,
          Det har stått stille lenge. Skal bruke vinteren på den. Legger ut litt bilder når jeg begynner å jobbe på den igjen.

Comment

• pepsimannen

#65 Unapproved
            I gang igjen

Hei
            Da har jeg endelig fått ånden over meg igjen. Har fått gjort en del denne uken. Har støpt inn nytt spant for understellet i kroppen, montert høyderor servoer, bal ror servoer og flaps servoer. Skjøting av kroppsdeler er unnagjort og neseleggmekanisme med styreservo er så godt som ferdig.

Har dessuten fått tenkt litt over utstyr etc. i høst, og regner med at det blir bestilt en Jetcat P 200 med 22 kg skyvekraft i løpet av Desember- det er jo da tross alt JUL! Fargeskjema er også blitt revurdert, fant et fint Amerikansk skjema jeg bare må ha! se bilde.

legger ut noen bilder av byggingen, bare jeg får tatt noen.
            Attached Files
            Last edited by Guest; 09-11-06, 17:56.

Comment

• Soarer
              • Mar 2005
              • 1856

Tøft! Mye bedre enn den grønne norske..

Så det ble skikkelig motor ja!
              Det blir usunt for kneskålene det der, mine hadde iallefall fått rista seg litt, første gangen det skulle opp..
              Stå på, det er bare det som gjelder.

Mvh
              Gudmund
              Last edited by Soarer; 09-11-06, 20:08.
              Mvh
              Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• stg
                • Dec 2005
                • 390

Den her var jo stilig,blank og fin.
                Hvordan skal du utføre den blanke metall looken?
                Svein-Tore
                Svein-Tore Gundersen

Graupner MC32 Hott V2
                Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
                Sbach 342 DA 50
                3dhs Slick 89 Elektro
                Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
                Jet Legend F-15 (simjet 3000)
                Retrojet 75 (Simjet 1910)
                Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
                Byron Corsair

Comment

• pepsimannen

#68 Unapproved
                  Originally posted by Soarer
                  Tøft! Mye bedre enn den grønne norske..

Så det ble skikkelig motor ja!
                  Det blir usundt for kneskålene det der, mine hadde iallefall fått rista seg litt, første gangen det skulle opp..
                  Stå på, det er bare det som gjelder.

Mvh
                  Gudmund
                  Hei Gudmund,

Ja, jeg synes også dette var noe helt annet enn den grønne. Det blir nok en ny turbin her ja, tror denne kommer til og ha greit skyv.

Comment

• pepsimannen

#69 Unapproved
                    [

Den her var jo stilig,blank og fin.
                    Hvordan skal du utføre den blanke metall looken?
                    Svein-Tore

Hei Svein Tore

Vi har lakk fra Glasurit på jobben som blir så chrome blank. Nå var de forrige bildene veldig misvisende, det er kun halen som skal være så blank.

Comment

• Soarer
                      • Mar 2005
                      • 1856

Ja, vær du heeelt sikker på det
                      Mvh
                      Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• netroh
                        • Oct 2005
                        • 273

Bra Christian. Dette er musikk i mine ører. Bare et godt råd selv om det er off topic. Ikke pell deg i nesa mens du limer, det kan få fatale følger for flyet.

Comment

• pepsimannen

#72 Unapproved
                          Originally posted by netroh
                          Bra Christian. Dette er musikk i mine ører. Bare et godt råd selv om det er off topic. Ikke pell deg i nesa mens du limer, det kan få fatale følger for flyet.
                          Snakker du av erfaring?

Comment

• netroh
                            • Oct 2005
                            • 273

Originally posted by pepsimannen
                            Snakker du av erfaring?
                            Jøss

Det er jammen meg det samme her som på jobben. Må ta høyde for absolutt alt.

Tarn på plane norsk i stede. Det er hyggelig å høre at du er i gang igjen Christian. Vi gleder oss alle til å se denne i lufta til neste år. Lykke til.

Denne gangen hadde jeg ikke erfaring å komme med, har nok lest det på et eller annet forum.

Comment

• pepsimannen

#74 Unapproved
                              Originally posted by netroh
                              Tarn på plane norsk i stede. Det er hyggelig å høre at du er i gang igjen Christian. Vi gleder oss alle til å se denne i lufta til neste år. Lykke til.

.
                              Takk for det Cato, det kan nok hende at du får se litt til flyet før det er helt klart.

Comment

• netroh
                                • Oct 2005
                                • 273

Originally posted by pepsimannen
                                det kan nok hende at du får se litt til flyet før det er helt klart.
                                Hm. Hva mener du.....Å, det er lakkeringen du tenker på. Gleder meg, den bli drit fin.

Regner du med å få den ferdig før isen går?

Comment

Working...