Mente selvfølgelig konvertere til glow, ja.
Min erfaring er at elektro funker bedre enn glow om vinteren. Man slipper å søle med fuel på kalde fingre, slipper å finjustere dysenåler fordi temperaturen har endret seg for mye siden sist man fløy og slipper startvansker.
Lyd og vibrasjoner kan man få hvis at man bøyer motorakslingen litt
Lukten blir vanskeligere å erstatte, og hvis du ikke liker å bytte batterier blir det også et problem.
Moderne lipo-batterier lades trygt på 5c, som tilsvarer rundt 10-12 minutter hvis du klarer deg med et batteri som er 95% fullt. Har du da 3 pakker til flyet ditt og en effektiv lader kan du fly akkurat så lenge du gidder.
En annen sak er at glowmotorer leverer kreftene på an annen måte enn elektro. "Liten" propelldiameter og mye turtall gjør glowmotoren mindre effektiv i lav hastighet (men gir som regel bedre topphastighet hvis dette er et mål). Konverterer du til glow blir mest sannsynlig den generelle flykarakteristikken til Angelen forandret, og du må fly den på en annen måte.
Hvis du har lyst til å konvertere flyet ditt er det ingen i hele verden som kan nekte deg, og husk å lage en byggeblogg av prosjektet her siden det alltid er spennende med nye innfallsvinkler. Jeg vil bare oppfordre deg til i så fall å ha både en med elektro og en med glow.
Min erfaring er at elektro funker bedre enn glow om vinteren. Man slipper å søle med fuel på kalde fingre, slipper å finjustere dysenåler fordi temperaturen har endret seg for mye siden sist man fløy og slipper startvansker.
Lyd og vibrasjoner kan man få hvis at man bøyer motorakslingen litt
Lukten blir vanskeligere å erstatte, og hvis du ikke liker å bytte batterier blir det også et problem.
Moderne lipo-batterier lades trygt på 5c, som tilsvarer rundt 10-12 minutter hvis du klarer deg med et batteri som er 95% fullt. Har du da 3 pakker til flyet ditt og en effektiv lader kan du fly akkurat så lenge du gidder.
En annen sak er at glowmotorer leverer kreftene på an annen måte enn elektro. "Liten" propelldiameter og mye turtall gjør glowmotoren mindre effektiv i lav hastighet (men gir som regel bedre topphastighet hvis dette er et mål). Konverterer du til glow blir mest sannsynlig den generelle flykarakteristikken til Angelen forandret, og du må fly den på en annen måte.
Hvis du har lyst til å konvertere flyet ditt er det ingen i hele verden som kan nekte deg, og husk å lage en byggeblogg av prosjektet her siden det alltid er spennende med nye innfallsvinkler. Jeg vil bare oppfordre deg til i så fall å ha både en med elektro og en med glow.
Comment