Jeg har en i elektro nå, og den flyr jo helt fantastisk med 6S, utrolig power.
Jeg vil har en til for glow. Årsaken til det er at jeg liker forbrenningsmotorer, samt at det fungerer jo bedre i kulda om vinteren har jeg sett.
Det jeg virkelig trenger tips om er hvor tung motor jeg kan sette inn for å balanse modellen. Jeg har en O.S. 55AX nå, men den er ganske lett (404g) og jeg ser på Sebarts sine sider at de flyr den med en 63. firetakter som jo må være vesentlig tyngre. Samtidig anbefaler Sebart også 60 FX som veier 510 g.
Jeg vil jo gjerne ha det samme poweret som med elektro, og med hva jeg har lest på nettet, så kan jeg likegodt hive inn en 91 AX (550g) som passer i modellen, nesten samme mål som 60 FX. Håper noen har erfaring med glow konversjon av denne modellen, som kan gi noen tips.
Jeg vil har en til for glow. Årsaken til det er at jeg liker forbrenningsmotorer, samt at det fungerer jo bedre i kulda om vinteren har jeg sett.
Det jeg virkelig trenger tips om er hvor tung motor jeg kan sette inn for å balanse modellen. Jeg har en O.S. 55AX nå, men den er ganske lett (404g) og jeg ser på Sebarts sine sider at de flyr den med en 63. firetakter som jo må være vesentlig tyngre. Samtidig anbefaler Sebart også 60 FX som veier 510 g.
Jeg vil jo gjerne ha det samme poweret som med elektro, og med hva jeg har lest på nettet, så kan jeg likegodt hive inn en 91 AX (550g) som passer i modellen, nesten samme mål som 60 FX. Håper noen har erfaring med glow konversjon av denne modellen, som kan gi noen tips.
Comment