Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3P-trening i Oslo og omegn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det høres bra ut Kan du ta med noen propeller og eventuelt annet snacks/tilbehør for visning/salg til F3A/f3P?
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • Hvis stjernene står på linje kommer jeg også. For at det skal skje må deprontjafset med tilhørende utstyr komme frem i tide. Jeg må ha tid til å bygge og jeg må finne motivasjon for å gidde å bygge deprontjafs.
      Det tok ett år å få en Oxalys park flyer i luften så vi får se om jeg slår denne rekorden.


      Henning

      Comment


      • Henning, kom uansett så låner du fly. Ingen grunn til å stole på astrologien.
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • For F3P-Sport programmet som vi har brukt litt har vi ikke fått definert K-faktorer for øvelsene. Her er et forslag, filosofien er som for F3A-Sport programmet vi benytter utendørs, nemlig at vendeøvelsene konsekvent har en lav K noe som gir fokus på senterøvelsene.
          Igjen; dette er kun et forslag som et innspill til en diskusjon.

          # Øvelse K
          1 Loop 2
          2 Halv revers cuban eight 1
          3 Roll 2
          4 Stall-turn 1
          5 45° opp med halv roll 2
          6 Halv firkant loop 1
          7 Knife-edge 2
          8 Flat 180° sving 1
          9 5 sek hovring 3
          Total k 15
          Last edited by ofremmi; 01-12-11, 10:59.
          www.ofremmi.info

          Comment


          • Flott Ola, det jeg lurer på er hvorfor K-faktor på senterøvelsen i indoor er lavere en utendørs? Er det på grunn mindre krav til rette linjer i øvelsen? Hva med take-off og landing, skal det bedømmes som enten 0 eller 10?

            Hvis det i f3p generelt gis poeng for take-off og landing synes jeg også vi bør ha det i sport.
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

            Mange fly og mye moro

            Comment


            • Jeg har brukt pull-pull i halen, og stag på balanserorene. Til pull-pull bruker jeg en 100% polyester sytråd, kjøpt i en sybutikk. Den er helt OK på sånne lette ting som dette.
              vanlig tynn sytråd???....som sytråd??
              Rune Gjelsnes
              Vikersund
              92624841

              Comment


              • Tråden jeg har tenkt til å prøve er polyester, som jeg har kjøpt på XXL en gang i tida når jeg bindte fluer til fluefiske. Spurt samme plassen om kevlar-sytråd, men da må jeg til en ren jakt-fiske butikk, og det har jeg ikke kommet over enda.
                Honeybee CP 2

                Comment


                • Tvunnet polyester er en rimelig sterk tråd. Den brukes i mange tekstiler med naturfibre nettopp for å øke strekkstyrke og holdbarhet. Er man usikker på om den er sterk nok - så dobbelt tvinner man bare en sytråd.
                  Espen Kvien
                  Gruppeleder F3A
                  Vingtor RC Club
                  f3a.norge@gmail.com

                  Mange fly og mye moro

                  Comment


                  • jeg bandt også mye fluer engang i tiden ..men bindetråden da var silke..men vet at det finnes en litt tykkere tråd til stangbygging . Er ei sjappe i Drammen som er rene fiskeasylet får ta en tur innom der.
                    Morbacken begynner å nærme seg ferdig ser ut som jeg kan havner på rundt 50 gr når alle bitene er ferdig frest og satt på.
                    Litt usikker på om jeg skal lage litt større bremser eller om det er stort nok...fant tegnig på nettet her http://www.rcgroups.com/forums/showa...5&d=1193099872
                    Rune Gjelsnes
                    Vikersund
                    92624841

                    Comment


                    • Rune : Ikke vanlig sytråd, men 100% polyester sytråd. Det går ann å dra den av, men det gjør vondt.

                      Espen : Tak off og landing er ikke bedømt, men modellen må ta av fra gulvet (ikke håndstart). Jeg har satt K-faktorene ut fra min oppfatning av den relative vanskelighetsgraden. Jeg gjentar (til det kjedsommelige), det er ikke jeg som bestemmer, jeg foreslår
                      Click image for larger version

Name:	PullPullSytråd.jpg
Views:	1
Size:	39.7 KB
ID:	583464
                      Last edited by ofremmi; 02-12-11, 17:44.
                      www.ofremmi.info

                      Comment


                      • Da synes jeg at vi spikrer de K-faktorene selv om ikke jeg bestemmer heller Det er jo varslet uoffisielt NM indoor i Ekeberghallen den 28 januar, så da blir det vel første gang det bedømmes etter det. Vi kunne ta ett trenings stevne i begynnelsen av januar i Våler hallen hvis interessen er stor nok, men vi kan diskutere det nærmere neste lørdag.
                        Espen Kvien
                        Gruppeleder F3A
                        Vingtor RC Club
                        f3a.norge@gmail.com

                        Mange fly og mye moro

                        Comment


                        • fikk tak den du har der ..i polyester..samma snella..åssen er den med tanke på hvordan den strekker seg tenker på att det blir slakt ...brukte noe men det slakket seg litt klønete å etterstramme.
                          Rune Gjelsnes
                          Vikersund
                          92624841

                          Comment


                          • Kan gjøre en liten test av den, henge noe i den i taket, og måle lengden så finner jeg fort ut om den strekkes mye eller ei
                            Honeybee CP 2

                            Comment


                            • flott med prøve kaniner!!!
                              fikk en telefon i dag fra en som er like "syk" så kanskje det er en "Dinsney" på gang den er jo så stygg/tøff at den er pen!!
                              opplevde med fireline fra berkley at det slakket seg vet ikke om det er en "innebygd" slakk som må ut føre det er ok .
                              Rune Gjelsnes
                              Vikersund
                              92624841

                              Comment


                              • Det henger et lite lodd i ca 1m fra taket nå, og det har ikke strukket seg mye enda. Kan sjekke igjen i morgen. Jeg lurer på å bare bruke stag på høyderoret jeg, da jeg føler jeg vil ha mest mulig kontant respons der uansett. Sideroret er det ikke så nøye med.



                                Click image for larger version

Name:	Photo0753.jpg
Views:	1
Size:	85.8 KB
ID:	583472
                                Ellers har jeg fått motoren som skal inn i den mörbacken så fort den har fått litt farge på seg. Må si jeg er godt fornøyd, og gleder meg til å prøve både 7" og 8" propell på den. Begge tror jeg skal fungere fint.
                                Honeybee CP 2

                                Comment

                                Working...
                                X