Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3P-trening i Oslo og omegn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by bjeff View Post
    Det er alltid plass til én til Det er ekstremt verdifullt å ha trente blikk tilstede som raskt ser det jeg ikke ser der og da, feks at jeg konsekvent plasserer feil. Og så er det deilig å slippe og fly sammen med angreps-depronfresere fløyet av en skog av avatarer.
    Slaget er tapt. Andrew Jeskys Osiris V2, Printed, Milled "feather" light med Hacker A10-15S er på vei.

    Hva bruker dere av servoer (vekt/styrke), batterier (mAh/vekt) og lim? Hvor mange batterier er det normalt å ha?

    Til dere som ikke faller under beskrivelsen til Anders: «angreps-depronfresere fløyet av en skog av avatarer.» Hvilke servoer er de mest presise for F3P?


    Pattern junky

    Comment


    • Hehe, det kom vel ikke som en bombe Dymond D-47 er regnet som F3P-standard.
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • Når det er et massivt press så gir man etter.

        Hvordan er kvaliteten på Dymond D-47? Må jeg ha med ekstra servoer i senderkofferten for å bytte underveis sånn som man må med drittservoene til Hitec? Finnes de her på berget? Gidder ikke bestille 20 grams pakke fra HC. Batterier da?

        Comment


        • Hei Henning
          Dymon 4.7 er presise og gode servoer, du får de i to versjoner std. og S (speed). Du trenger ikke å ha i reserve, med mindre du satser på kamikaze-flyving. De finnes her på berget, hos elefun. Eventult fra Headrc i danmark, eller fra mange andre leverandører rundt i Europa. Når det gjelder batterier så bruker jeg Hyperion G3 (som vanlig), på en tung modell jeg har (DeLuxV3 på 160 og noe g) bruker jeg 2S 240mAh, på 'finpusen' (SuperSirius på 110g) holder det med 2S 180mAh.
          Ellers er Graupner sin 8x3 slow-fly propell gunstig, både lett i vekt, og enkel å holde farten ned med (Tobben har dem).
          Det er gøy.
          Ola
          www.ofremmi.info

          Comment


          • Dymond D-47 selges under en del ulike navn, det er den eksakt samme servoen og ikke vandrehistorie: Dymond 4.7, Ripmax SD100, what other names do they go by? - RC Groups . Dette er litt viktig å vite når man feks kjøper fra sider som ikke selger servoen under Dymond-navnet, slik at man slipper å shoppe fra fler steder enn nødvendig.

            Dessuten går D-47 fint direkte på 2S. Dette har jeg ikke testet, men det skal testes fordi hvertfall standard-servoen kan føles som litt i tregeste laget når gulvet tar sats og hopper.
            Anders Eiebakke
            90078513

            Comment


            • Hvis du kopler de direkte opp mot batteriet så slipper BEC'en i regulatoren å jobbe også. Den er nok ganske effektiv i de aller fleste, men nôe tap er det, selv om det er lite.

              Men den største gevinsten vil nok være responstid og torque. Ulempen er nok at levetida på servoen vil minke noe, men det er jo forbruksvare uansett, da slark vil øke med tida. En eller annen gang bytter du dem ut.



              Men milling av modellene dere? Er det mer enn 3-5g å tjene på det?
              Honeybee CP 2

              Comment


              • snakker de ikke om 10 -12 gr avhengig av hvor dypt en går ..fant ut at det lønte seg å tegne modellen først på flaket frese også skjære ut ...da har du bedre støtte til overfresen.
                men jeg ble jo lurt fulstendig av statiske gram kjøpte tom. ny vekt!!! men fin var den
                Rune Gjelsnes
                Vikersund
                92624841

                Comment


                • Hei
                  Jeg mener at fresing sparer betydelig vekt (i hvert fall i %). Til den Morback'en jeg holder på med veide all depronen ferdig utskåret 53.3g, ferdig frest veier de samme bitene 34.8g. Ferdig sammenlimt, med hengsle-tape, karbon-oppstiving og hjul veier det hele 47.5g Estimering av totalvekten blir da slik :
                  - Fly : 47.5
                  - Motor og propell : 20
                  - Servoer og mottager : 20
                  - Batteri 2s 180mAh : 14
                  - Diverse : 5
                  = totalt ca 105g
                  Det virker som det er skikkelig vrient å komme under 100g
                  Bilder av freste ting :
                  Click image for larger version

Name:	Fresing av stab.jpg
Views:	1
Size:	53.0 KB
ID:	583381Click image for larger version

Name:	Sammensatt fra undersiden.jpg
Views:	1
Size:	69.1 KB
ID:	583382Click image for larger version

Name:	Sammensatt.jpg
Views:	1
Size:	63.8 KB
ID:	583383
                  www.ofremmi.info

                  Comment


                  • Den ser utrolig bra ut Ofremmi! Gleder meg til å se den i lufta neste gang
                    Honeybee CP 2

                    Comment


                    • Er det stemning for å utvide tiden til kl 18 lørdag 10 desember? Jeg synes at 5 timer gikk alt for fort. Det kan se ut som vi blir 10 - 12 flygere så det vil gi noe mer flytid pr person.
                      Espen Kvien
                      Gruppeleder F3A
                      Vingtor RC Club
                      f3a.norge@gmail.com

                      Mange fly og mye moro

                      Comment


                      • for min del kjør på Espen!
                        Rune Gjelsnes
                        Vikersund
                        92624841

                        Comment


                        • Det er kanskje ikke så dumt Espen!
                          Honeybee CP 2

                          Comment


                          • Syns det er bedre å utvide åpningstiden enn å innskrenke flytid pr pilot
                            Anders Eiebakke
                            90078513

                            Comment


                            • Originally posted by ofremmi View Post
                              Hei
                              Jeg mener at fresing sparer betydelig vekt (i hvert fall i %). Til den Morback'en jeg holder på med veide all depronen ferdig utskåret 53.3g, ferdig frest veier de samme bitene 34.8g. Ferdig sammenlimt, med hengsle-tape, karbon-oppstiving og hjul veier det hele 47.5g Estimering av totalvekten blir da slik :
                              - Fly : 47.5
                              - Motor og propell : 20
                              - Servoer og mottager : 20
                              - Batteri 2s 180mAh : 14
                              - Diverse : 5
                              = totalt ca 105g
                              Det virker som det er skikkelig vrient å komme under 100g
                              Bilder av freste ting :
                              [ATTACH=CONFIG]47326[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]47327[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]47328[/ATTACH]
                              Har du en link til fresehodet du bruker?
                              Anders Eiebakke
                              90078513

                              Comment


                              • Har dere noe film fra flygingen deres da?
                                EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                                EF Yak-54. 110"
                                EF MXS 83"
                                GB Yak-55 2,2m

                                Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                                Takk til:
                                Autopartner.se
                                http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                                Comment

                                Working...
                                X