Unconfigured Ad

Collapse

Erfaringer med ESM Cessna 185 Composite?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HAUGE
    • Nov 2005
    • 34

    #46
    potte

    Originally posted by Stin
    Hva med og bytte ut orginalpotta med en pittspotte da?? den tar jo endel mindre plass og så får du jo ut 2små huller fra potta helt bak under cowlingen isteden for ett stort hull blir jo endel penere da syntes jeg iallefall.
    mvh stin
    Hei
    takk for tipset,er dette ei potte som må tilpasses eller,har du nokon linkar til forhandlarar.har ikkje peiling på detta.Detta e mitt fysta bensin prosjekt.
    KJETIL HAUGE
    HARDANGER

    T-REX 450 SE V2
    T-REX 500 CF
    T-REX 600 N
    KATANA 46, SC53
    AIRCOMBAT,SC32
    CESSNA 185 ESM 26 BENSIN
    ULTIMATE, ELEKTRO

    Comment

    • KoSl
      • Dec 2007
      • 97

      #47
      Originally posted by HAUGE
      Hei igjenn,masar litt eg,er det slik at eg må borre hull for wiren til svingen.Var litt vondt og sjå på tegningen,men eg rekner med det.Er nytt dette ,med så stor modeller for meg.(ellers er eg imponert over utførelsen av denne modellen,til den prisen)
      Ja, må ta hull i flykroppen for å føre ut push/pull wiren. Forøvrig la jeg wiren i to plaststrømper gjennom flykroppen og ut.

      Mener det står i dok´en hvor det skal tas hull også.
      Last edited by KoSl; 15-11-08, 18:46.
      Kjell Ove
      Lillehammer MFK

      CMP Super Chipmunk
      ESM Cessna 185
      Raptor 50 T
      CMP Cessna 182 ---I Eske!---

      Comment

      • HAUGE
        • Nov 2005
        • 34

        #48
        hale

        Originally posted by KoSl
        Ja, må ta hull i flykroppen for å føre ut push/pull wiren. Forøvrig la jeg wiren i to plaststrømper gjennom flykroppen og ut.

        Mener det står i dok´en hvor det skal tas hull også.
        Takk takk, Det er bare wire som går heile veien frå halen til servo,ikkje sant???Står noko om noko stenger så eg ikkje heilt sjønne,i forbinnelse med halen(rod 2x300mm) i manualen
        KJETIL HAUGE
        HARDANGER

        T-REX 450 SE V2
        T-REX 500 CF
        T-REX 600 N
        KATANA 46, SC53
        AIRCOMBAT,SC32
        CESSNA 185 ESM 26 BENSIN
        ULTIMATE, ELEKTRO

        Comment

        • Stin
          • Jan 2007
          • 629

          #49
          Originally posted by HAUGE
          Hei
          takk for tipset,er dette ei potte som må tilpasses eller,har du nokon linkar til forhandlarar.har ikkje peiling på detta.Detta e mitt fysta bensin prosjekt.
          er de den sv26ccm motoren du har?? fra hobbycity sånn som jeg har forstått de er den lik til crrcpro Gf26i og da skal jo pittspotta til den passe rett på



          mvh stin
          Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
          På vei inn i Hangaren.
          Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

          Comment

          • KoSl
            • Dec 2007
            • 97

            #50
            Originally posted by HAUGE
            Takk takk, Det er bare wire som går heile veien frå halen til servo,ikkje sant???Står noko om noko stenger så eg ikkje heilt sjønne,i forbinnelse med halen(rod 2x300mm) i manualen
            Wire hele veien ja (ser litt av det på bildet jeg postet lenger ned i denne tråden). Push-rod´ene du nevner er til høyderorene. Er din modell med compositt vinger?
            Kjell Ove
            Lillehammer MFK

            CMP Super Chipmunk
            ESM Cessna 185
            Raptor 50 T
            CMP Cessna 182 ---I Eske!---

            Comment

            • HAUGE
              • Nov 2005
              • 34

              #51
              Originally posted by KoSl
              Wire hele veien ja (ser litt av det på bildet jeg postet lenger ned i denne tråden). Push-rod´ene du nevner er til høyderorene. Er din modell med compositt vinger?
              Var nå det eg bestilte,og ja det står det på sida til elefun.men eg synst nå det er mye balsa i dei eg.men deler av vinga er noko meir solid enn resten
              KJETIL HAUGE
              HARDANGER

              T-REX 450 SE V2
              T-REX 500 CF
              T-REX 600 N
              KATANA 46, SC53
              AIRCOMBAT,SC32
              CESSNA 185 ESM 26 BENSIN
              ULTIMATE, ELEKTRO

              Comment

              • HAUGE
                • Nov 2005
                • 34

                #52
                Originally posted by Stin
                er de den sv26ccm motoren du har?? fra hobbycity sånn som jeg har forstått de er den lik til crrcpro Gf26i og da skal jo pittspotta til den passe rett på



                mvh stin
                Se her ja,takkar for tipset,bestiller meg ei sånn.
                KJETIL HAUGE
                HARDANGER

                T-REX 450 SE V2
                T-REX 500 CF
                T-REX 600 N
                KATANA 46, SC53
                AIRCOMBAT,SC32
                CESSNA 185 ESM 26 BENSIN
                ULTIMATE, ELEKTRO

                Comment

                • HAUGE
                  • Nov 2005
                  • 34

                  #53
                  motor montering

                  Originally posted by KoSl
                  Litt sent svar men...
                  Måtte ta hull på ene siden for toppdekselet, feilberegnet litt under planleggingen - tok ikke høyde for cylindrene på twin motoren naturligvis ikke sitter symetrisk, den ene sitter litt foran den andre.
                  lurte på ein ting til.er firewall ferdig justert forhold til motor og vridnig.høyre osv.eller må ein gjera det når eg montere motor???
                  KJETIL HAUGE
                  HARDANGER

                  T-REX 450 SE V2
                  T-REX 500 CF
                  T-REX 600 N
                  KATANA 46, SC53
                  AIRCOMBAT,SC32
                  CESSNA 185 ESM 26 BENSIN
                  ULTIMATE, ELEKTRO

                  Comment

                  • tahustvedt
                    • Feb 2004
                    • 4601

                    #54
                    Hvis det er komposittivnger så er det sikkert fortsatt tre inni, men huden skal være glassfiber mener jeg.

                    Comment

                    • HAUGE
                      • Nov 2005
                      • 34

                      #55
                      Originally posted by tahustvedt
                      Hvis det er komposittivnger så er det sikkert fortsatt tre inni, men huden skal være glassfiber mener jeg.
                      ja det e nok det.e berre eg so ikkje har heilt snøringa,he he
                      KJETIL HAUGE
                      HARDANGER

                      T-REX 450 SE V2
                      T-REX 500 CF
                      T-REX 600 N
                      KATANA 46, SC53
                      AIRCOMBAT,SC32
                      CESSNA 185 ESM 26 BENSIN
                      ULTIMATE, ELEKTRO

                      Comment

                      • KoSl
                        • Dec 2007
                        • 97

                        #56
                        Originally posted by HAUGE
                        lurte på ein ting til.er firewall ferdig justert forhold til motor og vridnig.høyre osv.eller må ein gjera det når eg montere motor???
                        Du må legg inn høyretrekk osv. ja, tror jeg la inn 2-3 grader på motorinstallasjonen min, la ikke inn noe nedtrekk utover det som ligger i fw.

                        Sakser inn et innlegg fra en annen tråd på forumet som kan være til nytte vedr. dette:
                        http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=7154

                        >>Evnt. for de som vil friske opp mattekunnskapene:
                        >>d= total distanse fra bakkant av spinnerplate til bakkant av motorbukk
                        >>f= motoren sideveis forskyving
                        >>v= vinkel på høyretrekk

                        >>f = d * sin(v)

                        >>med 2 grader høyretrekk og en motor som er totalt 100mm lang:
                        >>f = 10 x sin(2)
                        >>f= 3mm sideveis forskyving
                        >>__________________
                        >>Tom Erik Smedal
                        Kjell Ove
                        Lillehammer MFK

                        CMP Super Chipmunk
                        ESM Cessna 185
                        Raptor 50 T
                        CMP Cessna 182 ---I Eske!---

                        Comment

                        • Karl H.
                          • Mar 2006
                          • 1452

                          #57
                          Da har "himmelvogna" omsider fløyet jomfrutur. Den har vært (ferdig) lenge, men det har ikke"falt seg slik",før nå. Må jo si det var en gemyttelig maskin, lettere å fly enn en trainer. Nå er det bare å vente til det blir åpent vann, så jeg får prøvd den på flottører, og så kan jeg dra dra på sjøflytreff i sommer. Motoren fungerte utmerket i flyet selv om den er i overkant størrelse i forhold til anbefalt. Vil ikke ha noe problem i takeoff med flottører selv på flatt vann.
                          Attached Files
                          Karl Hans Glommen.
                          Mjøsa Modellflyklubb

                          Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                          Comment

                          Working...