kommer til å sette sammen flyet først, med aalt av radioutstyr osv. og så sjekker jeg hvor tung motor jeg må ha for å finne rett CG. er kjedelig med masse bly i nesa hehe
Unconfigured Ad
Collapse
cmpro focke wulf
Collapse
X
-
-
Noen som har erfaring med tyngdepunktet på disse er rett i manualen. Anbefalt motor er 90-108 2T på. det vil jo si en motor på 650g-850g.
Hengte på en qadra 35ccm bensin som jeg har liggende. den veier 1,3-1,4 kilo enda var tyngdepunktet over 1cm for langt bak. Er jo ingen vits med bly i snuta. kan jo da like godt ha en motor some er tung nok.Comment
-
Heisann
Ja da fant du ut det samme som meg,den krever noe fantastisk med vekt i nesa for å balansere.
Jeg hadde som sagt 500g bly i nesa på min. Med osen som veier litt over 900 gram så stemmer det bra med det du fant ut.
Futaba 10C Fasst
Last Down 3XL V3
Spirit Elite
Primo
Hellcat
Sukhoi
Pt 19
Ucd
Bossanova
Giles 202
Boomerang
Mojo
Ultra Stick
Riva Silver X
Laser 3d
Hobbyrommet er fullt av leker.Comment
-
JA snakket med en som har den zeroen til cmp i samme størrelse. han har en 180 2t som veier ca 1400g eller noe sånt på den for å ballansere. så det gjelder vel kanskje alle disse glassfiber fuglene som har litt kort snute hihi. Da er det bare å fortsette monteringa. kommer flere biler etterhvertComment
-
var duket til jomfrutur i dag men fikk ikke motoren til å gå. Det er en quadra 35ccm bensin. Motoren funket helt fint på sea furyen men nå ville den ikke. Konklusjonen ble for tynne rør i tanken eller for tynn klunkslanga. for den ville bare gå på tomgangn men døde ut når jeg ga over halv gass.Comment
-
begynte å skulle montere covling og canopy i ag. men blir håpløst irritert over kvalitete på dette flyet. Til covlingen er det med en fineer ring som skal skrues fast på fronten. så skal covlingen skrus fast i den problemet er at den ringen er alt for stor så den går det ikke ann å brukeBruker den som opptennings ved så skal jeg skru fast noen plastvinkler på frontveggen, som jeg kan skru covlingen fast i.
tenkte så å kikke på canopy. den er ferdig utskjært og ser veldig bra ut. men den er 1 1/2 cm for lang i forhold til de sporene som er støpt i kroppen grrrrr.
Forventer faktisk litt mere av ett fly til over 3000kr Malinga på kroppen har begynt å skalle av enda det ikke har vært i lufta enda en gang.
Håper det flyr bedre en det ser ut i hvertfall. Scala messig så er det helt på jordet ogsåComment
-
Her er ett foreløbig bilde. Hele flyet skal omlakkeres.
får vist ikke til å legg til bilde lengerfår prøve seinere- nå skal jeg på jobb
Last edited by tyor; 10-06-08, 05:50.Comment
-
-
hei tyor.har fulgt tråden din.veldig spennende prosjekt.dette har medført til at jeg må ha meg en fw 190 selv.dette har lenge hvert en stor drøm og ha en stor warbird,valget mitt blir esm med balsa vinge.jeg har kun fuelmaskiner fra før så i denne blir det bensin.hva anbefales til servoer i et slikt fly?tenkte jeg skulle ha digitale.motorvalg tror jeg blir en zenoah 26.jeg har en jr graupner synth motage liggende denne bør vel kansje duge.med tanke på støy fra tenningsanlegg.mvh jan sigurd røyselandComment
-
Venter på å få tid til å prøve min jeg nå. har netopp flyttet så jeg har vært litt optatt. Jeg har bare vanlig standard servoer i min. er jo ikke så stor rorbelastning på en slik. Når det gjelder støy fra tenningsanlegg så pass på at du bruker støtstang av plast og ikke metall fra trottleservoen til forgasseren. og plasser alt av radioustyr så langt fra motoren som mulig. kan også lønne seg med aluminiums folie på firewall.
Lykke til og håper å se mange bilder når du begynner byggingaComment
-
Det gleder vi oss til. Maaaaange bilder hehe. Drev å prøve å få motoren min til å gå i dag. men den vill ikke gå på over halv gass. merkelig for det er jo ikke lenge siden jeg hadde den i en sea fury og da gikk den som en klokke. virker som den ikke får nok bensin.Comment
-
Da har den fløyet.Deven for ett fly det må jeg si. Utrolig lett flydd fly. tok av på halv gass og kunne fint fly det rundt på 1/4 gass. Eneste problemet var å lande det bare seilet og seilet men fikk det da ned til slutt. Må nok lære meg og bruke flaps hehe.Også må jeg ha en mindre propell. hadde på 18X10 nå. med 16" så blir det sikker letter å få ned hastigheten og lande.
Nå skal jeg igang med detaljer og lakereComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment