Er det noen av dere som har noen erfaring med KMP/ESM(det er vel samme ulla) Spitfire? Hadde tenkt til å skaffe meg en av disse så fort de kommer på lager igjen
Unconfigured Ad
Collapse
KMP/ESM Spitfire
Collapse
X
-
Jeg hadde den første. Den er veldig "Spitfire" å ta av og lande med på grun av bakkeegenskapene, men flyr sinsykt fint. Den kan fly ekstremt sakte i forhold til vekta. -
På grunn av at understellet på Sptifire er veldig langt bak, like foran CG, så tipper flyet veldig lett fremover og kan være en håndfull å kontrollere på bakken.Comment
-
Jeg har kun flydd fra asfalt med min.Jeg har en P-40 også og den er en drøm å kontrollere på bakken på både gress og asfalt.
Comment
-
Comment
-
-
ESM spit kan sitte langt inne, men for et fantastisk fly.
Heisan, der var det en også, ....... for å gjøre en ting helt klart er denne utalelsen aldeles ikke objektiv og er kun myntet for de som er interisert i spitfire og denne tråden; --"Man er ikke en ordenlig pilot før man har fløyet en Spitfire".-- --Noe denne videosnutten viser; http://iwc-media.futurecom.ch/messep...pilots_big.wmv
Har du kommet noen vei med prosjektet?
Endel moddinger du kan gjøre med en gang er: -Sett i ordentig understell Robert el.lign. det som er med settet om det er den nye eller gamle verson ,er IKKE holdbart.
-Vinkle understellet ca.25mm forover ved at du "skimser under retrackt bak. Hvis du bruker plast hjul, -sett i en messingforing i navet på hjulet for å få minimal friksjon.
-Prøv å spare vekt i hale, f.eks ikke bruk roroverføringer som er med, du sparer vekt med at du bruker pull/pull på sideror, samt kvalitets pushroder til høyderor (Protec har noen orange med en tynn pianotråd i).
-Bruk kraftig nok motor, minimun en sprek Saito125. Jeg har en saito 180, det er mer enn nok!
- Ellers så lønner det seg å forsterke glassfiber kroppen mellom firewall og spant front vinge, legg på et par lag med glassfiber eller karbonduk og epoxy innvendig, ingen fare med vektøkninga. Du trenger vekta i nesa.
Spitfiren flyr som en drøm og etter hele fjorsesongen med prøving og feiling så begynner den å oppføre seg på bakken også. Det står en god del om dette på forumet som Øystein refererte til,
Siden forrige helg da jeg tok den ut for denne sesongen har jeg hatt 6 vellykkede flighter og de beste landingene på rad, jeg flyr på gress......
Vennlig hilsen
John Arne
Tally ho.Comment
-
Stilig fly du har John Arne. Og takk for glimrende innspillFlyet er ikke kjøpt ennå, den skal i følge KMP være klar for utsalg 30 april. Den kommer med vanlig balsavinge. Venter jeg til sommeren, og legger i 300 dollar ekstra, får jeg kompositt vinge med noen fler detaljer(bolter og sånn). Men vet ikke om jeg har tålmodighet til å vente så lenge. Sendte en mail til produsenten og forhørte meg litt angående groundhandling problemet. De svarte at den forsått ikke var lett å ha med å gjøre, men de hadde forandret den nye versjonen litt til det bedre. Har en OS 120 Surpass III jeg har kjøpt inn til formålet, er den for liten den eller?
Mvh
StåleComment
-
Stilig fly du har John Arne. Og takk for glimrende innspillFlyet er ikke kjøpt ennå, den skal i følge KMP være klar for utsalg 30 april. Den kommer med vanlig balsavinge. Venter jeg til sommeren, og legger i 300 dollar ekstra, får jeg kompositt vinge med noen fler detaljer(bolter og sånn). Men vet ikke om jeg har tålmodighet til å vente så lenge. Sendte en mail til produsenten og forhørte meg litt angående groundhandling problemet. De svarte at den forsått ikke var lett å ha med å gjøre, men de hadde forandret den nye versjonen litt til det bedre. Har en OS 120 Surpass III jeg har kjøpt inn til formålet, er den for liten den eller?
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment